Gjest Anonymous Skrevet 9. juni 2004 #1 Skrevet 9. juni 2004 Hei! Jeg har akkurat formatert, og reinstallert Win XP. (Jeg fikk til selv! ) Problemet er bare at når jeg scroller med hjulet på musa, så blar den i stedet for å gli. (Hvis noen skjønte det ) Så vidt jeg har forstått så er det en sånn fancy xp greie som er default når man legger inn xp. Veldig liten fillegreie, men det irriterer meg enormt! Noen som vet hvordan jeg kan få tilbake den gode, gamle, glidende skjermen uten å legge inn xp på nytt? Takk for svar! :blomst_opp:
Dru Skrevet 9. juni 2004 #2 Skrevet 9. juni 2004 Blar den mellom forskjellige sider, eller er det mer som at det "hakker" på en eller annen måte? Altså... Skjer dette når du surfer? I så fall skal ikke det være en fancy xp-greie, såvidt jeg vet, for alt skal gli pent. Da høres det heller ut som om du mangler en skjermkortdriver eller noe sånt. Hvis du ikke har en CD med driver(skal følge med ny pc), så kan du finne ut hva slags skjermkort du har, og laste ned nyeste driver fra produsentens hjemmeside. Eller: haha, fant noe! Gå på Start -> innstillinger -> kontrollpanel, finn der det står Mus, gå på den arkfanen som heter Hjul. Og der skal da altså ikke den radioknappen som heter "En skjermhøyde om gangen" være merket av. Prøv den andre, og si at den skal scrolle 3 linjer om gangen. Mulig jeg tar helt feil på begge deler nå, men det er det beste jeg har å komme med.
Catzy Skrevet 9. juni 2004 #3 Skrevet 9. juni 2004 Du bør også laste ned de siste driverne til musen, det er mulig den vil fungere bedre da. XP kommer med mange drivere ferdig, men de er nok nyere og bedre de du finner på nettet. Gå til produsentens webside, og se etter Download / Drivers / Support (pleier å ligge under noen av disse.) Catzy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå