Gå til innhold

Hvorfor selger ikke gullsmeder Davidstjerner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lett høyt og lavt her i byen jeg bor i, etter et fint lite Davidstjernesmykke, men det eksisterer jo ikke... (For de som ikke vet hva det er, så er det en sekskantet stjerne.)

Kors ja. Halvmåne ja, men Davidstjerne? Nei... :vetikke:

Noen som kan hjelpe meg litt? Finner det ikke engang på internett i Norge. Utenlands derimot finnes det mye, men jeg vet liksom ikke hvor mye det blir i toll, moms etc å kjøpe et smykke til ett par tusen kroner fra utlandet..

Noen tips?

Anonymous poster hash: 4dd4c...a57
AnonymBruker
Skrevet

Ebay?

Og hvorfor et smykke til et par tusen? Et enkelt lite gullsmykke koster da mye mindre...

Anonymous poster hash: 60087...5f6

AnonymBruker
Skrevet

Ebay?

Og hvorfor et smykke til et par tusen? Et enkelt lite gullsmykke koster da mye mindre...

Jeg vil ha et riktig fint ett :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel bare noen få tusen jøder her i landet og derfor er vel markedet for lite til at gullsmeder har det tilgjengelig. Men jeg regner med at de helt sikkert kan bestille til deg.

Anonymous poster hash: f64fa...43a
  • Liker 3
Skrevet

Har du tatt og spurt i butikkene? Det er et veldig godt tips ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har spurt hos noen av gullsmedene, de sier bare "desverre, sånn har vi ikke". Jeg skjønner det ikke er et stort marked for det her i Norge, men det hadde vært litt gøy å finne et jeg likte, og da trenger jeg helst å se på dem :fnise:

Men jeg får spør om de kanskje kan bestille. Takk for svar ihvertfall :)

AnonymBruker
Skrevet

Du kan prøve på etsy. Der finnes det en god del israelske gullsmeder som selger sine smykker der, og mange av dem selger også smykker med Davidstjerne. Jeg har alltid vært veldig fornøyd med kjøpene mine, og selgerne jeg har kjøpt ting av, har vært veldig profesjonelle.

Anonymous poster hash: caba1...5b8
Skrevet

Jeg har lett høyt og lavt her i byen jeg bor i, etter et fint lite Davidstjernesmykke, men det eksisterer jo ikke... (For de som ikke vet hva det er, så er det en sekskantet stjerne.)

Kors ja. Halvmåne ja, men Davidstjerne? Nei... :vetikke:

Noen som kan hjelpe meg litt? Finner det ikke engang på internett i Norge. Utenlands derimot finnes det mye, men jeg vet liksom ikke hvor mye det blir i toll, moms etc å kjøpe et smykke til ett par tusen kroner fra utlandet..

Noen tips?

Be butikken skaffe deg ett.

Skrevet

Tråden er ryddet for rasistiske kommentarer, samt svar til dette.

Irrlys, mod.

• Liker 2
Skrevet

Ebay?

Det kommer veldig an på hva man vil ha.

Hvis man vil ha et gullsmykke med kjede må du opp i et par tusen, jo.

Hvis ikke har du blitt lurt.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Kjøp sølv da ts. Mye finere og billigere

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...