Gå til innhold

Da har jeg kjøpt meg fitbit!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg endelig kjøpt meg fitbit tracker med armbånd og fitbit vekt! Håper det skal hjelpe på motivasjonen et stykke :) flere som har?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men jeg har kjøpt meg polar loop i dag. Jeg er veldig spent på hvordan det blir jeg også :smilorange:

• Liker 1
Skrevet

Jeg har fitbitarmbåndet, ikke vekten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fitbit flex, og fikk 500 km-merket mitt i dag. ;) *stolt*

Anonymous poster hash: 138dd...af6
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har Fitbit One og vekten :-) Absolutt motiverende! :-D

• Liker 1
Gjest Mr. Toad
Skrevet

Tenkte i mitt enkle hode at fitbit var nordnorsk for fitte. DET hadde vært en kortvarig skrytetråd på KG gitt.

• Liker 3
Skrevet

Jeg klarer som regel å nå 30 minutter aktivitet, men sjelden jeg når 10.000 skritt. Litt for mye jobbing med rompa på stolen foran PC for tiden.

Noen som har brukt den kaloriteller-greia der? Fant bare amerikanske matvarer, så jeg gadd ikke det. Derfor blir jo den kaloritellinga helt gæærn.

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har brukt den kaloriteller-greia der? Fant bare amerikanske matvarer, så jeg gadd ikke det. Derfor blir jo den kaloritellinga helt gæærn.

Jeg bruker bare den nå, har kuttet ut myfitnesspal etter å ha forsikret meg om at de viser ganske likt pr dag.

Skrevet

Men hvis du spiser norske matvarer, hvordan får du lagt inn det der? Jeg fikk bare opp amerikanske varer når jeg søkte.

AnonymBruker
Skrevet

Men hvis du spiser norske matvarer, hvordan får du lagt inn det der? Jeg fikk bare opp amerikanske varer når jeg søkte.

Jeg bruker stort sett alltid rene råvarer, og de ligger inne.

I de tilfellene jeg ikke finner det jeg vil ha, legger jeg inn matvaren i oversikten.

De måltidene jeg buker hyppig lagrer jeg også på måltider for enkelhets skyld.

• Liker 2
Skrevet

OK. Jeg synes det er tungvindt å legge inn så mye. Foretrekker lifesum hvor jeg kan scanne strekkoden på varen.

F.eks rømme/kesam, fløte, yoghurt, brødtyper, påleggstyper og sånne ting.

• Liker 1
Skrevet

Venter på armbåndet og vekta! Håper det kommer snart! :)

• Liker 1
Skrevet

Det armbåndet så veldig lurt ut! :) Hvor kjøper dere det?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har armbåndet, og har lagt merke til noe merkelig! Er noen dager jeg ikke bruker det, når jeg er syk ogs bare ligger hjemme hele dagen for eksempel. De dagene jeg ikke har det på ligger basalforbrenningen på 1700 omtrent. Noen dager når jeg har gått 8000 skritt så viser den plutselig 1500 kalorier den dagen bare, og plutselig en annen dag viser den 1900, og en dag jeg hadde gått 10 000 viste den bare 1700(da var det også 40 min aktive minutter), og en annen gang med 10 000 viste den plutselig over 2000...

Skjønner ikke det her jeg.. Jeg følger hvert fall ikke med på kalorier brent for å si det slik :)

Anonymous poster hash: 50fcb...c28

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det armbåndet så veldig lurt ut! :) Hvor kjøper dere det?

jeg kjøpte mitt på netonnet.no

Anonymous poster hash: dcbe8...c69

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har armbåndet, og har lagt merke til noe merkelig! Er noen dager jeg ikke bruker det, når jeg er syk ogs bare ligger hjemme hele dagen for eksempel. De dagene jeg ikke har det på ligger basalforbrenningen på 1700 omtrent. Noen dager når jeg har gått 8000 skritt så viser den plutselig 1500 kalorier den dagen bare, og plutselig en annen dag viser den 1900, og en dag jeg hadde gått 10 000 viste den bare 1700(da var det også 40 min aktive minutter), og en annen gang med 10 000 viste den plutselig over 2000...

Skjønner ikke det her jeg.. Jeg følger hvert fall ikke med på kalorier brent for å si det slik :)

https://help.fitbit.com/customer/portal/articles/898903-how-does-fitbit-know-how-many-calories-i-ve-burned-

Your tracker and dashboard show an estimated number of calories burned based on your BMR (Basal Metabolic Rate), which we calculate using the height, weight, age, and gender information you provided us with when you set up your Fitbit account.

When you sync your tracker, Fitbit replaces your estimated calorie burn with your tracker's data. If you manually log activities, the calories burned by doing those will be taken into account as well.

When you haven't synced your device or logged any activities, Fitbit tries to guess how many calories you have burned if you got out of bed, got dressed, went to your day job, came home, and did nothing much more than walk to your car.

Once you start logging activities, Fitbit stops estimating and uses the data you've provided instead. The more you wear your tracker, the more accurate your calorie burn data will be.

If that you find that your calorie burn is just as high or higher on days when you are less active, it may be because you have calorie estimation enabled. Calorie estimation is used when no activities are logged or data is synced.

Kort sagt, Fitbit gjetter seg til alle ikke-skrittbaserte aktiviteter som ikke blir logget.

Når du ikke bruker armbåndet hver dag, blir gjettingen mindre nøyaktig enn om du hadde brukt den over lengre perioder.

Skrevet

Jeg kjøpte på teknikmagasinet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte min på elkjøp.

AnonymBruker
Skrevet

Trodde det sto "Da har jeg kjøpt meg biff!!" og tenkte "Gud bedre, please inviter meg på middag!!"

Anonymous poster hash: 886b3...cd3
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

https://help.fitbit.com/customer/portal/articles/898903-how-does-fitbit-know-how-many-calories-i-ve-burned- Kort sagt, Fitbit gjetter seg til alle ikke-skrittbaserte aktiviteter som ikke blir logget.Når du ikke bruker armbåndet hver dag, blir gjettingen mindre nøyaktig enn om du hadde brukt den over lengre perioder. Anonymous poster hash: 138dd...af6

Joda, men hvorfor viser to dager der jeg har brukt armbåndet og gått omtrent like mye, helt forskjellige tall?? Og for eksempel om jeg har gått 10 000 skritt og 30 aktive minutter så viser den færre kalorier enn en dag jeg har gått bare 4000 og ingen aktive minutter. Syntes det er så merkelig!

Men takk for svar :) skal bli flinkere til å bruke armbåndet hver dag !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...