SnappleIsland Skrevet 22. april 2014 #1 Skrevet 22. april 2014 Jeg er ganske så fersk på dette lavkarbokostholdet og trenger litt hjelp. Jeg er ikke på noe superstrengt lavkarboopplegg, men siden jeg har diabete ønsker jeg å kutte ut en del av det unødvendige karboinnholdet i kosten. Har kjøpt inn en del ting jeg har observert har blitt brukt til lavkarbo-baking, men nå sitter jeg altså her med ingrediensene og vet ikke hvordan det er med veskeforhold og i det hele tatt. Har lyst å lage en lavkarboversjon av rundstykker med hvitløk og urter. Har disse ingrediensene: - havremel - mandelmel - grovt kokosmel - psyllium 85% kostfiber - fibrex 67% kostfiber - 1,5 ts bakepulver igjen - fiber husk - egg - synnøve gulost - parmesan - revet gulrot (hvis d går å bruke) - hvitløk og urter - olivenolje - melk - har også gjær, sammalt hvetemel, sammalt rug grovt hvis det eventuelt MÅ brukes et par spiseskjeer av det, men som sagt jeg vil lage det så lavkarbo som det lar seg gjøre av disse ingrediensene. Så er det noen som tror det kan lages noen form for rundstykker av noen av disse ingrediensene, i så fall hvilke og er det noe jeg burde vite om noen av de ukjente ingrediensene i forhold til hvordan de anvendes. På forhånd takk
Gjest Runforit Skrevet 22. april 2014 #3 Skrevet 22. april 2014 Google heller: http://www.ingridsblogg.no/?p=407476
sullå Skrevet 22. april 2014 #4 Skrevet 22. april 2014 Har du tyrkisk yoghurt eller lignende? Ellers ville jeg kjøpt litt frø (sesamfrø, linfrø...), nøtter og bakepulver. Med det pluss egg kan du bake kjempemye godt! De Runforit linket til er virkelig gode. Bytt ut kruskakli med fibrex, så har du glutenfrie rundstykker Oppskrift på nøtterundstykker, 6 stk: 4 egg 1,5 dl tyrkisk yoghurt 1 dl mandelmel 2 dl malte nøtter (gjerne valnøtter) 0,5 dl fibrex 1,5 så fiberhusk 1 ts bakepulver 0,5 ta salt (Og evt en dl revet ost) Bland alt, la svelle i ca 10 minutter. Form 6 rundstykker. Stek på 190 grader i ca 25 min.
SnappleIsland Skrevet 22. april 2014 Forfatter #5 Skrevet 22. april 2014 Nam nam! Takk! Hørtes Godt ut! :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå