Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå må jeg bare sjekke med dere om jeg er helt skrullete, eller ikke.

Jeg bor ca 1 km fra togstasjonen, og i dag skulle jeg ta toget. Planen var å gå ned, men ettersom jeg har bekkenløsning var jeg ikke sikker på om det var så lurt. Jeg gikk et par hundre meter, merka at det var vondt, og ringte og bestilte ei drosje i stedet. Sa hvor jeg var og at jeg trengte drosje med en gang fordi jeg skulle til togstasjonen. Dama i andre enden svarte "det er i orden"

Jeg venta og venta, og da det var åtte minutter til toget gikk hadde ikke drosja kommet enda. Jeg ringer tilbake til drosjesentralen forklarer at jeg er i ferd med å bli litt stressa og får som svar at "hun har lagt inn enn bestilling, men ingen har tatt den turen enda, og hun kan ikke love at det kommer noen drosje med det første." Jeg svarer at når jeg ringer og bestiller en drosje og får som svar at det er i orden så regner jeg da med at en drosje er på vei. Og at om det ikke er noen ledige drosjer så hadde jeg forventet å få beskjed om det slik at jeg kunne ha ordnet meg på andre måter. Men det er altså helt feil, og fullstendig urimelig av meg i følge damen i andre enden.

Enden på visa ble at jeg sprang de siste åtte hundre meterne og har verka som besatt i bekkenet siden da.

Ødela i alle fall denne dagen og kanskje flere dager for meg :-(

Helt ærlig nå... Når man bestiller en drosje... bør man kunne forvente at den dukker opp om man ikke får annen beskjed?!

Videoannonse
Annonse
Gjest Lizbet
Skrevet

Har merket meg at servicegraden er ulik hos de forskjellige drosjeselskapene her i byen.....

Sånn er det bare.

Men det er jo dumt at dagen din ble ødelagt, da :cry:

Skrevet

Elendig service. Det er greit at det ikke er noen ledig drosje, men det kunne de i det minste fortelle deg. :-x

Skrevet

Ja, de pleier vel å opplyse om hvor lang tid det tar før de kommer?

Gjest gjest1
Skrevet

Noen taxiselskap har virkelig ikke forstått hva kundeservice innebærer. Det er vanlig praksis å fortelle når taxien kommer.

Skrevet

Det er helt utrolig lavmål........

Skrevet

Jeg prøvde en gang å bestille taxi til Kastellet trikkestopp i Oslo, fordi det ble noe tull med trikkene og vi måtte vente på buss. En gammel dame som stod der hadde ikke tid til å vente, så jeg skulle bestille taxi til henne.

Men nei, de kunne ikke sende en taxi til Kastellet trikkestopp, fordi de måtte ha en gateadresse med nummer. Vi var flere som stod der, men vi klarte ikke å finne ut gatenummeret, for det er ingen hus akkurat der. Vi sa at det er en Shell-stasjon rett ved, og vi sa gatenavnet men det holdt ikke...

Heldigvis kom det plutselig en taxi fra ett annet firma kjørene forbi, og den var ledig.

Gjest Poirot
Skrevet

Vet noen taxier ikke vil ta slike oppdrag hvis de er langt unna, for bensinen koster mer enn de tjener. (Vet eks om gamle damer som vil hjem fra butikken med mange poser og får nei)

Men du burde ABSOLUTT få beskjed!!

Skrevet

Jeg har opplevd flere ganger at jeg ikke automatisk blir opplyst om når taxien kommer, så jeg spør jeg! og da får jeg som regel enten beskjed om at det kan ta en ti minutter-kvarter eller at den kommer om noen få strakser.

men det er dårlig at de ikke informerer om at man må stå å vente en stund ja.

Gjest GreenSky
Skrevet

Det er ikke så lett for taxisentralen å vite alltid. I Oslo bruker de GPS (tror jeg) så da kan de på sentralen beregne ca. hvor lang tid det tar, men de har jo ikke trafikbildet, så beregningen blir ikke helt korrekt da. I distriktene har de ikke en slik ordning. (såvidt jeg vet)

Men ja, det er jo greit å gi kunden beskjed!

Skrevet

Makan til oppførsel? Jeg ville sendt en klage på dem. :roll:

Prøv å få referansenummer. Det er din kvittering på at du har bestillt drosje.

Selv er jeg veldig glad for at vi har fått "automatisk" bestilling. Da sier dem alltid at drosjen kommer med en gang.

Skrevet

HELT utrolig!!!! :roll: Skulle ikke tro vi levde i 2004 der taxisjåførene hadde tatt kjentmannsprøven!!

Men - det jeg stusser på anna er om ikke det finnes sånn "Taxi direkte nr" der du bor??? Her i byen ringer man et 815 nr og kommer automatisk til NÆRMESTE taxiholdeplass der man ringer fra. Snopvint system! Og, her i byen kjøres samme taxi-system som i Oslo, nemlig OTT (som det så fancy heter)

Skrevet

Skulle til legen en gang, når jeg gikk på krykker, og forhåndsbestilte taxi.

Det varte og rakk, ingen taxi kom, så jeg ringte et annet selskap.

Til slutt kom det to taxier, samtidig.

Jeg tok selvfølgelig den jeg hadde bestilt sist, etter å sagt et par sannheter til den andre sjåføren.

Makan!

Gjest tusjen
Skrevet

Jeg har opplevd nesten det samme som deg. Skulle rekke fly og fikk beskjed om at drosjen skulle komme med en gang... Det gjorde den ikke, jeg bodde heldigvis i by da så jeg gikk på gaten og heldigvis fikk jeg stoppet en drosje.. Det er så irriterende...

Enda verre er det når du bestiller drosje og sier du har barnevogn.. :sjarmor: . Da skal du være tålmodig ... Jeg skjønner godt at drosjene synes det er kjedelig og stress med barnevogner, men da får de si ifra når man bestiller drosje.. :-?

tusjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...