Gå til innhold

Hvorfor synes det så lite når tykke mennesker går ned i vekt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en venninne som er ganske stor. Hun har nå greid å gå ned masse i vekt (hun påstår selv 20 kilo) og jeg kan så vidt se det når hun sier det, fordi det er så utrolig masse av henne uansett...

Det samme har jeg tenkt med disse slankeprogrammene på TV folk som har gått ned fra 140 til 120 kg og så er det så vidt synlig... Hvorfor det? Er det bare meg som ikke ser det eller?

Anonymous poster hash: 9304e...eae
Videoannonse
Annonse
Gjest constance90
Skrevet

Ja det er faktisk det. Synes det er veldig synlig. Det hørres ut som du har en forventing til at 20 kilo betyr sylslank. Gratuler venninnen din heller i stedet for å spekulere om hun snakker sant

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg og lurt på! Hvis jeg går ned bare 5 kg så vises det liksom.. sånn at folk kommenterer det. Mens en bekjent gikk ned 40 kg og det tok tid før jeg så det.

Anonymous poster hash: a12b2...4f6
Gjest Blåmeis
Skrevet

Ti kilo av en person på 70kg er en helt annen prosent av kroppsstørrelsen enn ti kilo av en person på 120. ti kilo er absolutt en bragd, men "mindre fra eller til" dess større du er.

• Liker 4
Gjest Lille-pus
Skrevet

Har en venninne som er ganske stor. Hun har nå greid å gå ned masse i vekt (hun påstår selv 20 kilo) og jeg kan så vidt se det når hun sier det, fordi det er så utrolig masse av henne uansett...

Det samme har jeg tenkt med disse slankeprogrammene på TV folk som har gått ned fra 140 til 120 kg og så er det så vidt synlig... Hvorfor det? Er det bare meg som ikke ser det eller?

Anonymous poster hash: 9304e...eae

Hun har kanskje ikke byttet hele garderoben er min første tanke.

Grei nok at hun i utgangspunkt er ganske stor, men hun har jo gjort en skikkelig god jobb med å bli 20 kilo lettere (nå forutsetter jeg at hun medisinsk har et behov for å gå ned).

De fleste har en vektgrense hvor andre virkelig ser det godt når de kommer under denne grensen.

Gratuler venninnen din stort, - det vil bety ganske så mye for den videre fremgangen hennes.

Gjest Coolaid
Skrevet

På noen ser man det ganske lett, på andre mindre lett. Jeg ser det lettest i ansiktet om man har gått ned en del kg.

Hvorfor tvile på venninnen din... lyger hun, lurer hun bare seg selv.

Gjest Runforit
Skrevet

Om de er store så kan det være vanskelig å se det med det blotte øyet, men når en f.eks ser på cm eller gamle klær så synes det ofte godt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også problemer med å se.

En jeg kjenner gikk ned 20 kg og jeg så ingenting. Nå snakker vi om ekstrem fedmen.

En skolekamerat gikk ned og jeg så ingenting, men jeg skjønte da hun tok på seg en "gammel" bukse.

Anonymous poster hash: 6df66...2c8
Skrevet

Som nevnt over her har det med utgangspunktet å gjøre. En som veier 120 kg og går ned 10kg går prosentvis mindre ned enn en som veier 60 kg og går ned 10 kg. Dessuten er det jo så forskjellig hvordan vektreduksjon vises på folk også. Jeg synes det er lettere å se det på folk som ganske raskt blir smalere i ansiktet.

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er mye man skal gå rundt å lure på her i verden..... Noen studerer seg nærmest blind på andre mennesker og sammenligner seg med andre hele tiden, blir aldri fornøyd og utvikler alvorlig spiseforstyrrelse som følge av grubling og veiing og måling av kroppen sin. Det er noe veldig sykt over det å studere seg selv og andre mennesker på den måten. Prøv heller å rose deg selv litt oftere og venninnen din TS og se om ikke du kan få det litt bedre med deg selv?

Anonymous poster hash: 3f2e7...f85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...