Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er 44, kvinne og gift. Har 2 gode venninner, og en del bekjente. Føler alle har mange venner, drar på hytteturer og har vennemiddager. Jeg føler meg så alene.... flere som har det sån?

Synes det er vanskelig å få ny venner i voksen alder.

Anonymous poster hash: 37f64...9e7
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er yngre enn deg, ugift, og har aldri hatt noen "vennegjeng" å gjøre ting sammen med. Hadde vært fornøyd dersom jeg hadde hatt 2 ordentlig gode venninner... Skjønt jeg er enig med de at det ikke er lett å finne nye venner i voksen alder...

Anonymous poster hash: 6a67b...b4d
  • Liker 1
Gjest chisandra
Skrevet

Vi har ofte litt ulike begrep på hva som er venner - noen kaller også bekjente for venner, og da blir det fort mange av de. :)

2 gode venninner høres da ikke galt ut?

Hva med en hobby der du kan treffe folk som du etterhvert kan være litt privat med også?

Skrevet

Jeg har det litt sånn, men det er vel egentlig selvvalgt. Liker bedre å ha få, ordentlig nære venner, og trives ikke så godt i selskap med veldig mange mennesker. Så jeg er vel såkalt introvert. Men kan du ikke prøve å få venner gjennom dine to gode venninner, eller evt prøve å bli bedre venner med dine bekjente? Eller bli med på en bok-klubb eller lignende i nærområdet ditt?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er yngre enn deg, ugift, og har aldri hatt noen "vennegjeng" å gjøre ting sammen med. Hadde vært fornøyd dersom jeg hadde hatt 2 ordentlig gode venninner... Skjønt jeg er enig med de at det ikke er lett å finne nye venner i voksen alder...

Anonymous poster hash: 6a67b...b4d

Samme her, kan trumfe med at resten av familien min alltid har hatt vennegjenger og vært blant de mest populære.

Anonymous poster hash: 2a87d...747

Skrevet

Når det gjelder vennskap vil jeg si at kvalitet absolutt er viktigere enn kvantitet:)

Finner ikke igjen kilden nå, men leste et sted at 2-3 nære venner er normalen blant voksne.

Overraskende mange oppga at de hadde ingen de anså som nære venner,og et fåtall hadde flere enn 5.

Skrevet

Vel, hvor hen er venninnene fra gammelt av da?? De single f.eks?? Faset du dem ut da du kom i et forhold?

AnonymBruker
Skrevet

Vel, hvor hen er venninnene fra gammelt av da?? De single f.eks?? Faset du dem ut da du kom i et forhold?

Ts her.

Nei, jeg var den første som ble etablert. så var vel mer jeg som ble sett på som kjedelig og etablert. Ble ikke invitert. flyttet mellom ungdomskolen og vgs. flyttet etter vgs. så da ble det endel brudd.....

Anonymous poster hash: 37f64...9e7

Skrevet

Kjenner meg igjen. Ikke lett dette. Har aldri hatt en gjeng hvor jeg er en del av den. Samtidig forstår jeg ikke helt dynamikken i gjenger. Jeg har blitt såret et par ganger og holder litt avstand. Selv om jeg gjerne skulle hatt flere venner....

Skrevet

Kjenner meg igjen. Ikke lett dette. Har aldri hatt en gjeng hvor jeg er en del av den. Samtidig forstår jeg ikke helt dynamikken i gjenger. Jeg har blitt såret et par ganger og holder litt avstand. Selv om jeg gjerne skulle hatt flere venner....

Dynamikken er ofte sånn at det er en alfa som så gjerne vil adlydes. Ergo, det er best å ikke ha en gjeng, men en omgangskrets.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dynamikken er ofte sånn at det er en alfa som så gjerne vil adlydes. Ergo, det er best å ikke ha en gjeng, men en omgangskrets.

Hm, denne fikk meg til å tenke litt !

Tror du kan ha rett i det her!

Og det kjipeste er at "alfaen" gjerne er den mest uansvarlige lederen, og absolutt ikke burde vært leder....

Anonymous poster hash: eb8c7...5f6

AnonymBruker
Skrevet

Vanligere enn du tror. Har også to nære venninner, resten er bekjente. Er i grunn fornøyd, selv om jeg nok hadde hatt plass til et par nære venner til. Det er mye samfunnspress om å ha mange venner og venninnegjenger osv, leser stadig om det i damebladene feks, "ta med venninnegjengen" på ditt og datt. For mange (voksne) er venninnegjengen dessverre en myte.

Anonymous poster hash: 038e0...a75
AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle som har venninner fra gammelt av. Jeg har så og si ingen venner, er bare venn med kjæresten min sine venner. Det er fordi jeg ble svært mobbet som liten, kuttet alle fra hjembygden ut, og sleit med dårlig selvtillit da jeg ble eldre. Dermed fikk jeg aldri flere venner. Hadde det ikke vært for kjæresten hadde jeg sittet hjemme alene hele tiden.

Anonymous poster hash: f8d52...171

Skrevet

Vanligere enn du tror. Har også to nære venninner, resten er bekjente. Er i grunn fornøyd, selv om jeg nok hadde hatt plass til et par nære venner til. Det er mye samfunnspress om å ha mange venner og venninnegjenger osv, leser stadig om det i damebladene feks, "ta med venninnegjengen" på ditt og datt. For mange (voksne) er venninnegjengen dessverre en myte.

Anonymous poster hash: 038e0...a75

Jo, men de voksne kan oftest for det selv, f.eks jeg har blitt faset ut mange ganger når venninner får seg mann/barn. Det er ikke plass til den single venninnen blandt parvenner og svigers.

Skrevet

Hva har du aktivt gjort for å få nye venner da?

Kjedelig å være Viggo Venneløs, men ingen unnskyldning å være Tommy Tiltaksløs!

• Liker 1
Skrevet

Hva har du aktivt gjort for å få nye venner da?

Kjedelig å være Viggo Venneløs, men ingen unnskyldning å være Tommy Tiltaksløs!

Den siste hadde jeg ikke hørt før, men bra.

• Liker 4
Skrevet

Den siste hadde jeg ikke hørt før, men bra.

Takker :) Fant den på da jeg skrev innlegget!

Skrevet

Takker :) Fant den på da jeg skrev innlegget!

Genialt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ffs, må du alltid bringe din egne issues inn i trådene?

Anonymous poster hash: ea47e...581

• Liker 2
Skrevet

Ffs, må du alltid bringe din egne issues inn i trådene?

Anonymous poster hash: ea47e...581

Mine issues?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...