Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært nødt til å innse at jeg må skaffe meg et liv.

Jeg går på jobb, går hjem, henger med mannen min, legger meg, står opp, går på jobb. Vi to gjør veldig mye hyggelig sammen og jeg trives vanvittig godt i hans nærvær. Føler ikke behov for mye sosialt med andre så lenge jeg har ham - men han holder på å kveles.

Samtidig som jeg møtte mannen min, ble jeg også utstøtt av vennegjengen jeg hadde hatt siden studietiden. Resultatet var at jeg ikke hadde noen omgangsvenner lenger, kun noen få bekjente. Selv om jeg liker dem og å omgås dem, må jeg ærlig innrømme at jeg ikke orker å treffe dem så innmari ofte. Jeg er nok en introvert, jeg tappes for energi av å være med mennesker som ikke er meg veldig nær.

Så selv om jeg nå vil ta tak i meg selv og sørge for å gå mer ut med disse bekjentskapene mine, er det tydelig at jeg trenger tips til andre ting jeg kan gjøre for å komme meg ut, ha et (eget) liv og ikke være så avhengig av mannen at vi gror sammen.

Aller helst skulle jeg selvsagt hatt noen nære venner, men situasjonen er som den er. Kanskje noen kommer inn i livet mitt etter hvert, men akkurat nå har jeg altså ingen (i byen her jeg bor). Jeg har venner som bor langt unna, og som jeg har kontakt med over chat/sms hver dag.

Så, dere. KG er jo fullt av kloke hoder: Hva kan jeg fylle livet mitt med? Hva kan jeg ta meg til som gir glede?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes der noen grupper som går turer, driver med en hobby eller noe sånt? Å ha noe til felles er jo en god start :)

Skrevet

Har du noen interesser, da? Musikk, sang, dans, kunst, friluftsliv.... De fleste steder har noen organisasjoner innen disse :)

Skrevet

Liker du dyr?

Kanskje dere skulle skaffet dere en hund, hvis dere har anledning til det.

Da kan du være med på treningsgrupper sammen hunden din, jeg har fått mange venner og bekjente på den måten.

Man kommer seg ut på tur i stede for å sitte inne etter jobben og jeg merker at jeg blir mye mer sosial på turer også, har lettere for å prate med folk, og kommer fort i prat med andre hundefolk som man møter på tur, kjempe hyggelig :)

Skrevet

Tusen takk for gode forslag! @strawberry og @Petra75: organisasjoner eller grupper var en god idé. Nå er jeg fullstendig umusikalsk og har to venstreføtter, men kanskje det finnes noe for meg også. Jeg skal spørre kong Google hva som finnes der ute!

@FlikkFlakk: Nå fikk jeg faktisk lyst på hund, selv om jeg er et utpreget kattemenneske. problemet er at mannen vil IKKE ha dyr. kommer ikke på tale. Folk på hundegruppene vil vel tro jeg er klin gærn om jeg bare dukker opp uten hund... ;)

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å høre om en sånn lokal omplasseringsplass for dyr trenger litt hjelp til turgåing og foring eller noe? Så får du sett dyr uten at du må ha dem selv, gjort noe nyttig og samtidig sett nye folk? :)

Anonymous poster hash: 42de3...7bd
Gjest Blomsterert
Skrevet (endret)

Tusen takk for gode forslag! @strawberry og @Petra75: organisasjoner eller grupper var en god idé. Nå er jeg fullstendig umusikalsk og har to venstreføtter, men kanskje det finnes noe for meg også. Jeg skal spørre kong Google hva som finnes der ute!

@FlikkFlakk: Nå fikk jeg faktisk lyst på hund, selv om jeg er et utpreget kattemenneske. problemet er at mannen vil IKKE ha dyr. kommer ikke på tale. Folk på hundegruppene vil vel tro jeg er klin gærn om jeg bare dukker opp uten hund... ;)

Synd mannen din nekter! Du f å r et liv med en hund nemlig :-treffer andre med samme interesse på dressurkurs.

En kommer seg ut og får garantert bedre mosjon og humør! Garantert altså.

Du vil møte folk o v e r a l t som er intr i hund (eller bruker den som påskudd..;) ),

som vil snakke.

Dette må jo mannen din se fordelene av?

Argumenter m y e for bedre humør :-D

Og sleng på økt sexlyst om du vil leve opp til løgnen noen måneder. Ellers kan du risikere at hunden er ute like fort som den kom inn!

Lykke til med ditt eget liv :-)

Endret av Blomsterert
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å reise på trening, være med i frivillige organisasjoner (røde kors), gå en tur i skogen/fjellet, reise på kjøpesenteret, ta en kopp kaffe i byen mens du nyter sola....Hva med de på jobb? Går det ann å få kontakt med noen av de kanskje? :)

Anonymous poster hash: 0d3e1...080
Skrevet

Uten min hund i livet mitt så vet jeg helt ærlig ikke helt hvor jeg hadde vært, hun har hjulpet meg igjennom så mye sykdom osv at hun skulle hatt en æresmedalje ;)

Jeg har hatt mye problemer med ledd og mage, da har jeg fått beskjed av legen å gå lange og rolige turer, disse turene hadde vært utrolig kjedelige uten hunden min.

Du kan stille opp på hundetreninger uten hund, forklar at du har lyst på hund og har lyst til å være der for å lære mer om hund.

Det kan også være en fordel å ha med deg samboeren din på en trening, mange har dårlig syn på hunder siden de ikke har opplevd annet enn uoppdragne hunder, på treningene får han sett den rake motsetningen ;)

Når han ser hunder som går lydighet så kan jeg nesten garantere deg at det kunne han tenke seg å gjøre også, spesielt menn blir begeistret når de ser hunder under lydighetstrening eller spor/rundering ;)

Dersom prøver å fortelle han skikkelig hvor mye en hund kunne gjort for deg, så burde han tenke litt etter, det finnes hunder i alle forskjellige former og størrelser, til og med hunder som ikke røyter, hvis det er det som er problemet.

Også burde du si til han at du tar alt ansvaret for hunden, han skal slippe å gå tur osv, erfaringsmessig så mykner de fleste opp når de har fått hunden i huset.

Som sagt ovenfor så anbefaler jeg deg å ta han med på en hundetrening så han får sett hvor mye fint man kan gjøre med hunden sin, og ha kvinnelist, velg en dag med PENT vær, ikke noe er så trist som trening i regnvær, og det trenger han ikke se første gangen ha ha :fnise::laugh:

Gjest Blåmeis
Skrevet

Du forteller oss ikke hvor gammel du er, det er relevant! :)

Du kan forsøke å ta kontakt med "gamle sosiale grupper" (videregående etc), foreslå reunion. Tenk litt taktisk og peil ut noen du kan forsøke å beholde kontakten med. Kanskje blir du venner med deres venner. plutselig har du en vennegjeng!

Skrevet

Mange lokale dyrebeskyttelser har behov for flere hender, kanskje du kan melde deg som hjelper der? Da får du gjerne være sammen med katter og folk.

AnonymBruker
Skrevet

Det er mange eldre mennesker som kunne trengt å komt seg ut en tur også. Du kan gå rundt på sykehjem, å høre om de trenger folk som kan aktivisere de litt? :) Selv om det er uten lønn, så er det utrolig givende.

eller hva med å bli støttekontakt for noen? Da kan dere reise på kino osv..

Anonymous poster hash: 0d3e1...080

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...