Gå til innhold

Hvorfor kommenterer du som AB?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser i mange tråder at folk kommenterer som AB, uansett hvor upersonlig og irrelevant tråden er.

F.eks

Nuttery starter tråd. "Hva liker du best å spise?"

"Pasta" svarer AB.

Hvorfor kommenterer folk slike ting som AB? Skjønner hvis det er personlige innlegg, ting som omhandler barn og familie eller ting som av naturlige årsaker trenger å anonymiseres... Men hvorfor gidder folk å anonymisere helt poengløse kommentarer?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kunne ikke søke opp en av de 6396548 andre trådene om emnet?

Kjapt svar: Fordi vi vil. Fordi vi kan. Fordi det ikke går utover deg på noen måte at du ikke vet hvilke brukere som liker pasta og hvilke som liker biff.

Det er ikke et vanskelig konsept.

Anonymous poster hash: 62232...54a
  • Liker 11
Skrevet

Neida, jeg bare ser ikke poenget i å skulle anonymisere de kommentarene. Det er veldig få som går ut med fullt navn på brukeren sin i det hele tatt.

AnonymBruker
Skrevet

Fordi enkelte her inne er så vanvittig på hugget at de sikkert kunne brukt dine matpreferanser mot deg ;)

Anonymous poster hash: 50647...70d

• Liker 5
Skrevet (endret)

Neida, jeg bare ser ikke poenget i å skulle anonymisere de kommentarene. Det er veldig få som går ut med fullt navn på brukeren sin i det hele tatt.

Virkelig? Skjønner du ikke at det skal utrolig lite til før man kan bli gjenkjent?

Endret av AnimalFarm
Skrevet

Ser i mange tråder at folk kommenterer som AB, uansett hvor upersonlig og irrelevant tråden er.

F.eks

"Pasta" svarer AB.

Hvorfor kommenterer folk slike ting som AB? Skjønner hvis det er personlige innlegg, ting som omhandler barn og familie eller ting som av naturlige årsaker trenger å anonymiseres... Men hvorfor gidder folk å anonymisere helt poengløse kommentarer?

Det er ikke hvert enkelt svar i seg selv som er så viktig, men om man begynner å granske den samlede informasjonen fra en bruker, kan man finne ut ganske mye - i alle fall om ikke brukeren er restriktiv med hva som blir skrevet. Ved å bruke AB-funksjonen blir det vanskeligere å sette informasjonen i sammenheng.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du liker vel best de brukerne som aldri poster som AB, du...

Anonymous poster hash: 1880e...437
  • Liker 1
Gjest Steamboat
Skrevet

F.eks

"Pasta" svarer AB.

Fordi det ikke koster dem noe. Det er jo vi som leser trådene som får det kjipt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg poster som AB ALLTID!!! Uansett!!!

Anonymous poster hash: 1875b...d47
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje brukeren har to favoritter og syntes det er pinlig og si at h*n liker pasta OG biff?

Har du tenkt på det eller???

AnonymBruker
Skrevet

Er det du som ALLTID skriver innlegg med store bokstaver og mange!!!! også?

Enkelte AB-er er nemlig ganske lette å kjenne igjen på stilen.

Jeg skriver nesten alltid som AB. Det skal ikke veldig mye til før man får dannet seg et bilde av en person, og om noen skulle kjenne igjen skrivestilen min, så hjelper det ikke akkurat at de får bekreftet hvem jeg er gjennom reisetips og matpreferanser. Jeg skriver under fullt nick av og til.

Anonymous poster hash: 2e663...573

AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg opplever at når jeg poster med bruker så blir folk kåte, forelsket, provosert, kranglete, innpåslitne, smiskete, mobbete, tror vi er venner, tror vi er fiender, osv osv. Jeg har vært en "kjent" bruker, det gidder jeg ikke en gang til, så nå holder jeg meg helt og fullstendig anonym, selv om jeg har skaffet meg en ny bruker og blanke ark.

Anonymous poster hash: a7554...be7
  • Liker 1
Skrevet

Spør du meg burde de fjernet hele AB-funksjonen. I hovedsak føler jeg den blir brukt til å spy ugagn og dritt ut av kjeften.

AnonymBruker
Skrevet

Er det du som ALLTID skriver innlegg med store bokstaver og mange!!!! også?

Enkelte AB-er er nemlig ganske lette å kjenne igjen på stilen.

Jeg skriver nesten alltid som AB. Det skal ikke veldig mye til før man får dannet seg et bilde av en person, og om noen skulle kjenne igjen skrivestilen min, så hjelper det ikke akkurat at de får bekreftet hvem jeg er gjennom reisetips og matpreferanser. Jeg skriver under fullt nick av og til.

Anonymous poster hash: 2e663...573

DU kan kjenne meg igjen som AB så mye du vil!!! For du kan ALDRI knytte det opp mot ett brukernavn.

OG dermed er JEG litt AB likevel !!!!

AnonymBruker
Skrevet

fordi jeg kan

Anonymous poster hash: 670e4...960
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg har sterk sosial angst, og når jeg poster som AB så blir det enda litt lettere for meg å poste, enn hvis jeg skriver bak et brukernavn. Gir ikke mye mening, men sånn er nå angsten...

Anonymous poster hash: e39f5...e9c
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært en "kjent" bruker, det gidder jeg ikke en gang til, så nå holder jeg meg helt og fullstendig anonym, selv om jeg har skaffet meg en ny bruker og blanke ark.

Anonymous poster hash: a7554...be7

Samme her. Opprette bruker her for ti år siden og var en av de mest "populære" her inne i mange år. Nå poster jeg nesten utelukkende som AB. Det er ikke så kult å være en bruker som alle tror de kjenner og er venn med.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker konsekvent ab-funksjonen, da jeg ikke ser hensikten med å poste med brukernavn.

Hvorfor har du behov for å stille spørsmålstegn ved dette? Gjør det noe forskjell om jeg poster som AB eller med "Tullenicket jeg har valgt" at jeg liker pasta? Den dagen det blir viktig for min del, vil jeg vurdere mitt nettbruk. ;)

Håper ikke tråden utvikler seg til hets av AB-ere. Fra http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=597183&page=1&#entry9857824

"AB funksjonen er en funksjon som er kommet for å bli i forumet, vi ønsker å tilby brukerne en mulighet for å kunne poste anonymt enten det gjelder sensitive spørsmål eller ikke. Mange bruker funksjonen for å ivareta sin anonymitet på nettet og dette aksepterer vi.

Til nå har vi slått hard ned på de som har missbrukt AB funksjonen, med å gi de en pause fra forumet.

Til tider er det mye hets ang AB og nå er det verre enn noen gang, nesten daglig dukker det opp tråder der AB hetes, dette må vi få slutt på. Så fra nå av, kommer de som hetser AB til å få samme behandling som de som missbruker funksjonen til tull og vas, de vil få seg en velfortjent pause fra forumet.".

Anonymous poster hash: 7d28e...b70
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Holder du med Stabæk?

Anonymous poster hash: 19c45...0e7

AnonymBruker
Skrevet

Holder du med Stabæk?

Anonymous poster hash: 19c45...0e7

Nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...