AnonymBruker Skrevet 22. april 2014 #1 Skrevet 22. april 2014 Skal gifte oss nå i sommer, og vi prøver å spare mest mulig i bryllupet. Egentlig skulle vi ha servitører fra festlokalet, men disse er ungdommer som tar 150kr timen. Andre som har hatt bryllup samme sted, fraråder oss i å bruke disse servitørene, da de gjorde mye feil. Jeg orker ikke å tenke på sånne ting, den dagen Men nok om det. Svigermor har ordna noen søskenbarn av henne som gjerne ville servere i bryllupet, ta oppvasken osv. MEN mitt dilemma er hva vi skal gi??? Jeg tenkte først en flaske vin og en blomst som takk for hjelpen, noe min familie er enig, Men svigers vil gjerne gi dem 1000kr hver.. Aner virkelig ikke hva som er vanlig jeg? Noen tips? Anonymous poster hash: 970b9...cbc
Chloe- Skrevet 22. april 2014 #2 Skrevet 22. april 2014 Du må definitivt betale dem. Blomster og vin fungerer om det er vennetjenester som kan GJENGJELDES, og at man er nært vennskaplig linket. Hvor mange timer er det snakk om? 1000kr og en flaske vin burde være ålreit betaling for å sette av en lørdagskveld midt på sommeren, servere og vaske opp etter gjester. Svigermor har skaffet folk hun kjenner, og syns 1000kr er fin betaling. Det er jo helt opplagt at du må høre på henne. Eller så må du finne deg servitører på egenhånd. 12
chouette Skrevet 22. april 2014 #3 Skrevet 22. april 2014 Betale selvfølgelig. 1000 kr høres fair ut. 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2014 #5 Skrevet 22. april 2014 Den er grei! Da gir vi 1000kr per servitør! Anonymous poster hash: 970b9...cbc
Chloe- Skrevet 22. april 2014 #6 Skrevet 22. april 2014 Den er grei! Da gir vi 1000kr per servitør!Anonymous poster hash: 970b9...cbc Bra. Forøvrig syns jeg 8 timer bør være maks tid de er der. 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2014 #7 Skrevet 22. april 2014 Vi gav 1000 og 2000 kr, pluss blomst:-) De som dro tidlig (rett etter dessert) fikk 1000 og de som ble til alt var ryddet og vasket (ikke etter selve festen da) fikk 2000. Anonymous poster hash: f5ee8...9d2 4
AnonymBruker Skrevet 22. april 2014 #8 Skrevet 22. april 2014 Betaling, selvfølgelig. Anonymous poster hash: f341e...7f1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2014 #9 Skrevet 22. april 2014 Vi gav 1000 og 2000 kr, pluss blomst:-) De som dro tidlig (rett etter dessert) fikk 1000 og de som ble til alt var ryddet og vasket (ikke etter selve festen da) fikk 2000. Anonymous poster hash: f5ee8...9d2 Gratulerer som nygifte Anonymous poster hash: 091b9...e5e
MissEi Skrevet 23. april 2014 #10 Skrevet 23. april 2014 Vi gav 1000 og 2000 kr, pluss blomst:-) De som dro tidlig (rett etter dessert) fikk 1000 og de som ble til alt var ryddet og vasket (ikke etter selve festen da) fikk 2000.Anonymous poster hash: f5ee8...9d2 Synes det var en fin ordning
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #11 Skrevet 24. april 2014 Vi betaler ikke fordi at det er vennetjenester som allerede er gjort opp for. Anonymous poster hash: 11a0e...e48
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #12 Skrevet 25. april 2014 Her er det vanlig å hjelpe hverandre i slike anledninger. Vi hadde hjelp på kjøkkenet av veninner av mamma, det var ikke snakk om at de skulle ha betaling engang (altså, de hadde nektet å ta imot). De fikk vin og blomster. Jeg har selv hjulpet til i konfirmasjoner og "runde dager" uten betaling, vi har rett og slett et ganske stort nettverk som hjelper hverandre med slikt Anonymous poster hash: d6b2b...f06
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #13 Skrevet 26. april 2014 Jeg og mine 2 søstre var servitører i en perifer venninne sitt bryllup. Vi måtte uten å ha fått beskjed på forhånd dandere hele koldtbordet! Vi hadde aldri gjort det før. Så endte med at mamma som kjørte oss(var ett øde sted) måtte stå igjrn en time for å vise oss hordan vi pyntet fat med spekemat osv Vi var der hele dagen og kvelden, fikk så vidt tilbud om litt mat.... Vi hadde svtalt å være der til de var ferdi med kake og kaffi for å rydde opp, og plutselig ville de vi skulle hjelpe til med nattmat også, men det kunne vi ikke siden det ikke var avtalt. Broren vår skulle hente oss siden vi selvfølgelig måtte ordne skyss hjem også selv Og betalingen vi fikk!?! Hver sitt takkekort.... Anonymous poster hash: 8d1ae...9cd
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #14 Skrevet 26. april 2014 Skal gifte oss nå i sommer, og vi prøver å spare mest mulig i bryllupet. Egentlig skulle vi ha servitører fra festlokalet, men disse er ungdommer som tar 150kr timen. Andre som har hatt bryllup samme sted, fraråder oss i å bruke disse servitørene, da de gjorde mye feil. Jeg orker ikke å tenke på sånne ting, den dagen Men nok om det. Svigermor har ordna noen søskenbarn av henne som gjerne ville servere i bryllupet, ta oppvasken osv. MEN mitt dilemma er hva vi skal gi??? Jeg tenkte først en flaske vin og en blomst som takk for hjelpen, noe min familie er enig, Men svigers vil gjerne gi dem 1000kr hver.. Aner virkelig ikke hva som er vanlig jeg? Noen tips? Anonymous poster hash: 970b9...cbc Blomster og vin? Hva feiler det deg? Da har du faen meg ikke råd til å gifte deg. Betal, og husk kveldstillegget. Anonymous poster hash: 5f740...d54 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå