Gå til innhold

hvilket servise står på ønskelisten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi klarer ikke å bestemme oss for hvilket middags og kaffeservise vi skal ønske oss. Hadde egentlig bestemt oss for dette:

http://www.tilbords.no (gå på varesortiment, servise og så er det det første Moda Couture)

Men så viser det seg at det selvfølgelig ikke kan vaskes i oppvaskmaskin, noe vi synes er en stor ulempe.

Så bestemte vi oss for et annet (det er ikke bilde av det), men der var kaffekoppen skikkelig rar og vanskelig å holde i selv for mine små fingre.

Hva legger dere vekt på når dere velger servise?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi byttet faktisk akkurat servise på ønskelisten selv, nettopp av samme grunn. Vi hadde valgt et servise vi fikk beskjed om at tålte oppvaskmaskin, men etter å ha kikket i brosjyren for serviset stod det i klar tekst at det ikke gjorde det. Siden ingen hadde handlet noe av dette ennå byttet vi til et annen servise som garantert tåler oppvaskmaskin! Husker ikke helt hva det heter, men det het noe med Saturn og var fra Porsgrunn.

Skrevet (endret)

*

Endret av Fakse
Skrevet

Vi ønsket oss Metz fra Denby. Det tåler både oppvaskmaskin, mikrobølgeovn, fryser og ovn. Det selges hos Tilbords.

Vi hadde ikke så veldig mange deler før bryllupet, men takket være bryllupsgaver og gavekort har vi nå servise til 8 personer + gryter og fat til å servere i. Gleder meg til neste gang vi skal be venner på ordentlig middag! :)

I tillegg ønsket vi oss Trento bestikk - og nå har vi til 12 pers + kake- og salatbestikk! :)

Her er bilder av serviset:

> http://www.denby.co.uk/store/merchant.ihtm...ml?id=16&step=2

Og her er et bilde av bestikket:

> http://www.tilbords.no/images/B02%20Trento.jpg

Gjest Snorkfrøken
Skrevet

Vi ønsker oss Sterling fra Wedgewood. Det er veldig enkelt; hvitt med sølvkant ytterst. Det er et servise som ikke går ut av produksjon - og det er vel noe av det jeg legger mest vekt på. Og selvfølgelig at jeg liker det da :P

Skrevet

Vi hadde egentlig bestemt oss for india fra wegdewood, men siden vi har begynt å samle på herregårdstinn, så passer ikke dette.

Vi byttet derfor til et fra til bords som heter foglia fra villeroy og boch, og som passer til tinnet vårt.

Det er kremfarget og passer godt til det meste, det er derfor vi bestemte oss for dette, dessuten er det veldig stilrent.

Gjest Solskinn
Skrevet

Vi har ikke laget noen liste ennå, akkurat, men vi skal spare på Rosenthal Moon Platinum. Det er enkelt, stilrent og ganske tidlöst i formen og har en matt sölvkant rundt som passer bra til både sölv og rustfritt stål.

For meg er både form og design viktig fordi jeg er veldig glad i å pynte bord, men funksjonalitet er absolutt viktigst! Jeg ville aldri hatt noe som ikke er praktisk i bruk. Dessuten syns jeg det er viktig at det föles tidlöst, man skal jo ha det en stund ;-)

Skrevet

Vi valgte Cellini fra Villeroy & Bosch som et kompromiss. Jeg er faktisk kjempefornøyd. Det er så enkelt, stilrent og klassisk og man er ikke bunnet opp i noen farger i det hele tatt.

http://www.tilbords.no/images/B02%20Cellini.jpg

Glass har vi valgt Line fra Kosta Boda, og bestikk: Ramona fra Hardangerbestikk.

Skrevet

Jeg har valgt Amadeus fra Til Bords . Var lenge i tvil. Forloveren min har dette og hennes det kan ikke i oppvaskmaskinen, men synes det er så fint når det blir dekt et helt bord av dette servicet. men nå har de komt med en ny "utgave" som kan vaskes i maskinen! Jippi!

Når jeg skulle velge så jeg på alle delene om jeg likte størrelsen og om de hadde det som jeg mener er et must. Spesielt nøye er jeg på fasongen på sausnebbet! De hadde tre typer kaffikopper å velge mellom så det var greit.

Skrevet

Vi har også valgte Cellini fra Villeroy & Bosch. Ønsker et helt hvitt servise, men det er vanskelig å finne et som er helt perfekt. Villeroy & Bosch har flere helt hvite, men jeg har ikke sett alle i virkeligheten - derfor må det bli dette.

http://www.tilbords.no/images/B02%20Cellini.jpg

Glass har vi mye av fra før av både Lord fra Hadeland og et til i sotet glass som jeg ikke husker navnet på ( et jeg synes alle har).

I bestikk samler vi på Nora fra Hardangerbestikk.

Skrevet

Vi har valgt Vieux Luxembourg fra Villeroy og Boch. Vet faktisk ikke om det går i oppvaskmaskin men det håper jeg da virkelig!!! Ellers blir det lite middags- og kaffebesøk på oss fremover :-)

Skrevet

Vi har også kikket på Amadeus (se inlegget til Tornerose), men har blitt litt usikre i det siste. Men har ikke funnet noe som vi liker bedre heller. Men vi har da også god tid på å bestemme oss enda.

Skrevet

Vi ønsker oss Moda Couture til kaffeservise. Fra før samler vi på et kjempefint middagsservise som heter Poseidon og kommer fra Mitterteich.

Gjest Jamila
Skrevet

Vi kommer til å velge Platinum fra Til Bords. Helt enkelt hvitt med en sølvkant. Ønsket også egentlig et helt enkelt hvitt servise.

Liker dette fordi det er klassisk og vil forhåpentligvis kunne bruke det i mange år uten å bli lei det!

Av glass sparer vi på Vino Grande fra Spiegelau. Men vi har allerede alt vi trenger av de, så de kommer ikke på noen ønskeliste!

Skrevet

Vi har også ønsket oss Cellini både kaffe og middagsservice. Årsaken er at vi ønsket et nøytralt, hvitt service med fine detaljer som kunne tåle en tur i oppvaskmaskinen. Og dessuten kom Cellini nylig med en ny garanti for produksjon i minst 5 år til. De selger visst så godt at det trolig vil være å finne i butikkene i mange år enda.

Vi har forresten allerede fått både kaffeservice og middagsservice med tilbehør i gave, og det var kjempegøy å dra rundt i butikkene og finne deler. Gleder meg til å ta det i bruk etter bryllupet.

Gjest Anonymous
Skrevet

Etter mye om og men ble vi til slutt enige om et kompromiss, han velger middagsservise og jeg kaffeserviset. :wink:

Som middagsservise har vi valgt Porsgrunds Bogstad Strå

Det øverste bildet viser middagstallerkenen.

Som kaffeservise har vi valgt Porsgrunds Bogstad Imperial

Det øverste bildet viser deler av kaffeserviset.

(Hold pekeren over bildene så får dere de i forstørret utgave 8)

Masse hilsener og lykkeønskninger med planleggingen til alle sammen fra en som plutselig har begynt å få liten tid til resten av planleggingen :-?

Nuffe :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...