Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du som er over 22 år, feirer du bursdagen din? Jeg føler liksom at det er veldig barnslig å gjøre det. At folk føler at man feirer fordi man vil ha gaver.

Nå har jeg fått et barn som har bursdag fire dager før meg. Blir det rart skal nok feire tre dager før bursdagen min. Blir det unaturlig å ikke slå det sammen?

Anonymous poster hash: 6d412...a4e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skrev feil der.. Det skulle stå: "vi skal nok feire den tre dager før bursdagen min" ;)

Anonymous poster hash: 6d412...a4e

AnonymBruker
Skrevet

Feirer av og til, og har også venner som feirer av og til. Har aldri tenkt at de gjør det fordi de vil ha gaver, men fordi det er hyggelig å ha en grunn til å samles, spise kake og drikke vin. I de fleste tilfeller har jeg heller ikke kjøpt eller forventet gave, vi lager mer et spleiselag med tapas elller noe lignende, eller tar med vin som kan deles.

Anonymous poster hash: 4a9b4...13e
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet å feire da jeg var ti år. Spiser kake og får gave fra mamma, men det er det.

Anonymous poster hash: 3a775...3cb

Skrevet

Vi feirer alle "store" bursdager etter fylte 18 i familien vår. 18-20-25-30-35 osv. Men har en markering med venner i form av vors hos den som har bursdag hvert år. Eventuelt så finner alle på noe gøy sammen som f.eks paintball eller bowling :) ingen som gir gaver egentlig, er noen som tar med vin eller spanderer øl på byen.

Skrevet

Jeg begynte å feire i år, da jeg ble 23. Og gu så kjekt det var! Hadde en fest med mange gode venner og det var skikkelig kjekt.Jeg hadde ikke forventet å få noe, men samtlige tok med seg gave, enten en spleiset en, eller en vinflaske, eller hjemmebrygga øl.

Det kule var at alle hygget seg, selv om det var mange som ikke kjente hverandre. Jeg skal absolutt ha fest igjen for å feire dagen min.

Men en trenger ikke å ha fest, en middag med noen få nære er kjekt, eller en markering ute på restaurant. Eller så kan man ta med engangsgrill og gå en tur på heia ;)

Skrevet

Jeg elsker bursdagen min og feirer hvert eneste år :nigo:

Jeg bruker det som en unnskyldning for å få folk til å samles så man kan skravle og kose seg og jeg forventer absolutt ikke gaver selv om mange syns det er naturlig å ha med en liten ting.

• Liker 1
Gjest bustyvel
Skrevet

Vil ikke feire, men ender som regel opp med at jeg "må" uansett. Liker det ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Huff nei.

Jeg har mer enn nok med barn og kravstore slektninger som vil feire seg selv i hytt og pine, så min egen bursdag blåser jeg langt i.

Anonymous poster hash: 7eeee...531

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Feirer bursdagen min hvert år, og det kommer jeg alltid til å gjøre. De fleste jeg kjenner gjør også det.

Anonymous poster hash: 742aa...493
  • Liker 1
Skrevet

Ville slått sammen bursdagsfeiringen med datterens, altså familieselskapet. Da kan jo de som føler for det gi gave til deg også, uten at det blir et press.

Skrevet

Feirer alltid bursdagen min, og andres:) en unnskyldning til å... Ja, feire noe. Er jo koselig det:) forventer ikke gaver og det vet vennene mine, men får alltids noe. Også spør vi hverandre hva vi ønsker oss så vi gir hverandre noe vi trenger.

I familien er det nok vi "barna" som får mest oppmerksomhet, men blir ikke noe feiring med mindre vi tilfeldigvis er hjemme hos foreldrene rundt når vi har bursdag. Men da er det bare litt ekstra god middag og dessert med bare foreldrene og søsknene mine og Evt bestemor, hu syns sånt er hyggelig.

Men ja du kan jo slå sammen bursdagen din med datter, og la henne få mest oppmerksomhet hvis det er greit for deg:) det er jo ingen andre som bestemmer det for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...