Gå til innhold

hjelp. hun nekter blankt å spise

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg har en voken hund på snart 4 år. hun er av liten selskapsrase. hun har brukt det samme foret fra hun var valpen. og har sensitiv mage. så er omtrent bare det foret hun tåler. dette er da royal canin adult smal. for et par måneder siden, så virket hun å ikke ønske å spise noe av maten sin. så mamma skjemte henne bort med leverpostei i maten (noe magen hennes godtok). og hun spiste som bare det. men nå, den siste uken, så har hun nektet å spise mat. hun nekter å spise kulene innsmurt i leverpostei. hun nekter å spise kulene slik de er. hun nekter å spise de utvannet, med både lite og mye vann. hun nekter å spise de om jeg varmer de i microen. hun nekter å spise hundematen. men det er ikke matlysten det står på. for hun sluker i seg alt av godteri. hundemat, menneskemat (om hun kommer over det. noe jeg for alt i verden prøver å unngå). hun sluker i seg kattematen om hun kommer frem til den. hun glafser i seg dentastix. men hundematen. nei. hun nekter kulene.

i går så var jeg bestemt. tilbydde hun maten sin. hun ville ikke ha. katten spiste opp den etter en god stund. hun fikk en dentastix på dagen (som hun gjør hver dag), den spiste hun opp. hun fikk ikke en eneste godbit. eller noe annet å spise på. jeg tilbydde hun kveldsmat i går. hun nektet å spise. jeg våkner i morges klokka 15.00. av piping. jeg to opp og tok hun med ut. for det er typisk hun når hun må veldig på do. hun gjorde i fra seg. og vi gikk inn. hun la seg tilbake i buret igjen. hun fortsatte noen minutter etterpå og pipe igjen. og jeg hørte magen hennes romstere. jeg tok hun med ut igjen, tenkte at hun ikke var ferdig. hun begynte å spise gress. men nektet å gå på do. jeg tok hun med inn igjen. inn i buret. magen romsterte igjen, og hun begynte å pipe. tok hun med ut. hun tisset etterhvert. men gikk rundt som en lamunge og spiste gress.. tok hun med inn igjen. i buret. magen hennes romsterte, og jeg tok hun med ut igjen. hun begynte igjen å spise gress. jeg tok hun med inn. tilbydde hun hundemat (altså kulene). hun blånektet å spise. og hun ble igjen inlosjert i buret. og har ligget der siden (på eget initiativ).

jeg får så vondt inni meg. aner ikke hva jeg skal gjøre. hun kan jo ikke leve på hundegodt heller. da får hun ikke i seg alt hun skal. slik hun gjør med kulene. hun går ikke ned i vekt. men likevell. hun får ikke i seg alt av viktige stoffer som hun trenger.

er det noen som har noen gode råd å komme med til meg? tenker å tilby henne mat igjen nå snart. for å se om hun vil ha. ellers så tenker jeg å holde meg streng til i kveld. men det gjør veldig vondt å holde meg streng. da jeg ikke vil se at du går rundt og er kjempesulten liksom. så alle råd (positive), taes i mot med stort takk.

Anonymous poster hash: 85311...fe2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hr du prøvd vom og hundemat? (Min liker ikke det, men verdt et forsøk)

Anonymous poster hash: 8435b...72e

Skrevet

La være å gi henne hundgodt og å dulle med henne! Hundegodtet gjør jo at hun ikke føler seg sulten.

Det er ingen hunder (eller mannfolk) som sulter i hjel ved matkoppen (brødboksen).

AnonymBruker
Skrevet

Hr du prøvd vom og hundemat? (Min liker ikke det, men verdt et forsøk)

Anonymous poster hash: 8435b...72e

nei. har ikke prøvd det. kanskje jeg skal prøve det. er bare litt skeptisk med tanke på magen å prøve nye ting. men absolutt verdt et forsøk om det får helle til å spise igjen ;) takk :)

AnonymBruker
Skrevet

La være å gi henne hundgodt og å dulle med henne! Hundegodtet gjør jo at hun ikke føler seg sulten.

Det er ingen hunder (eller mannfolk) som sulter i hjel ved matkoppen (brødboksen).

altså. hundegodtet får hun som belønning med psykisk trening. hun får det ikke bare for å få det. hun må gjøre seg fortjent til det. ved å gjøre små og større triks. noe hun elsker.

men ja. jeg bestemte meg for å prøve å unngå godbiter i går for å se om det hjalp. men er fortsatt ikke hjulpet noe.

hehe nei. vil nok ikke tru at hverken hunder eller mannfolk vil sulte ved matboksen. men hun er liksom min baby. og det gjør vondt å se fordi. men hun spiser vell når hun merker at det ikke nytter.

TS

AnonymBruker
Skrevet

nei. har ikke prøvd det. kanskje jeg skal prøve det. er bare litt skeptisk med tanke på magen å prøve nye ting. men absolutt verdt et forsøk om det får helle til å spise igjen ;) takk :)

TS som svarte.

Skrevet

altså. hundegodtet får hun som belønning med psykisk trening. hun får det ikke bare for å få det. hun må gjøre seg fortjent til det. ved å gjøre små og større triks. noe hun elsker. men ja. jeg bestemte meg for å prøve å unngå godbiter i går for å se om det hjalp. men er fortsatt ikke hjulpet noe. hehe nei. vil nok ikke tru at hverken hunder eller mannfolk vil sulte ved matboksen. men hun er liksom min baby. og det gjør vondt å se fordi. men hun spiser vell når hun merker at det ikke nytter. TS Anonymous poster hash: 85311...fe2

Skjønner godt at det er vondt å se på. Men de er smarte vet du :ler:

Belønning kan jo like godt være lek med ball e.l

Hun spiser nok når hun blir sulten. Utnytter nok litt makta hun har over deg nå ;)

Skrevet

Og en dag uten godbiter er nok litt lite for at hun skal føle sult...

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt at det er vondt å se på. Men de er smarte vet du :ler:

Belønning kan jo like godt være lek med ball e.l

Hun spiser nok når hun blir sulten. Utnytter nok litt makta hun har over deg nå ;)

hmm ja. de er nok veldig smarte :P

problemet med belønning med ball, er at hun ikke liker leker. sære hunden min. hun bryr seg ikke om jeg kaster ballen vekk. men ja. masse kos og ros. det funker bra. hun elsker kos. hihi :P

ja. spørs om hun utnytter det litt. håper hun starter å spise igjen. for i dag tidlig så gjorde det vondt i "mamma"hjerte.

AnonymBruker
Skrevet

Og en dag uten godbiter er nok litt lite for at hun skal føle sult...

hmm ja. kanskje. jeg skal prøve en dag til uten godbiter (bare dentastix, som er en del av hennes daglige måltid og inntak). og se om hun spiser mer til kvelds/morgen. men hun maste virkelig om å få komme seg ut i dag tidlig. bare for å spise gress liksom. så hun må da nesten være sulten. hehe. hun er jo egentlig veldig til matvrak :P

TS

Skrevet

hmm ja. kanskje. jeg skal prøve en dag til uten godbiter (bare dentastix, som er en del av hennes daglige måltid og inntak). og se om hun spiser mer til kvelds/morgen. men hun maste virkelig om å få komme seg ut i dag tidlig. bare for å spise gress liksom. så hun må da nesten være sulten. hehe. hun er jo egentlig veldig til matvrak :P TS Anonymous poster hash: 85311...fe2

Du er sikker på at hun ikke har vondt i magen eller noe da?

Hvis de spiser gress så er jo det ofte et tegn på at noe er i ulage.

AnonymBruker
Skrevet

hmm. det vet jeg ikke. er bare så rart at hun sluker i seg alt annet, bare ikke hundematen. viste ikke at gress kunne bety at hun hadde noen plager. hun har spist gress ganske ofte. jeg skal se det litt ann. takk for informasjon og tips :)

TS

Skrevet

Ikke gi henne noe annet enn hundematen. Ikke dentastix heller. Her er det kun tough love som gjelder. Hun spiser foret når hun blir sulten nok.

Har opplevd det selv etter at hunden i huset byttet for. Tok lang tid og var litt tøft å se på, men de spiser når de må.

Skrevet (endret)

Hadd *slett*

Endret av Howl
AnonymBruker
Skrevet

hmm. men dentastix er jo veldig bra for tennene hennes? og om jeg går ut av huset. uten at hun har noe å avlede seg med. så piper hun så masse. men ja. kanskje jeg skal prøve å unngå dentastixen i morgen da? hun nekter fortsatt å spise. 2 døgn nå hun har gått påkun en dentastix om dagen. hun går bort til matskålen når jeg lager maten. snuser i matskåla, før hun går å legger seg igjen. så jeg føler jo at hun er sulten, og vil ha noe å spise liksom. hun bare nekter hundematen. selv når den er utvannet.

nei. har ikke prøvd kulturmelk. kanskje verdt å prøve det ut. takk for godt tips. skal kjøpe det i morgen og prøve :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...