Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har lyst og forbedre min kondis på kort tid og lurer på hva er mest effektivt av og trene hver dag eller 1 dags pause melleom hver gang jeg trener

Videoannonse
Annonse
Gjest lillelarve
Skrevet

Jeg ville valgt å trene med en dags pause mellom hver økt. Spesielt hvis du ikke er vant til å trene/er ny/ikke har trent på en god stund. Da får kroppen din hvile mellom hver økt, noe som er lurt. Så kan du føre på flere økter når du føler du er i bede form. Det gjorde jeg. Jeg har til nå 4 økter per uke (starta med 3), men ønsker å holde det slik en stund til, før jeg eventuelt fører på en ny økt, om jeg ønsker. Men jeg trener HIIT, og det bør man ikke trene mer enn 4 ganger i uka, så jeg kan jo jogge en dag.

Uansett, jeg ville nok starta med annenhver dag for å ikke presse kroppen for hardt i starten. Hva skal du trene?

Skrevet

Skal trene utholdenhetstrening, har trent i 3 uker nå og har som regel trent hver dag men kjenner at jeg får mer energi hvis jeg har en dag pause mellom treningene

Skrevet

Men jeg må forbedre meg mye og har liten tid

Gjest lillelarve
Skrevet

Ok. Jeg får også mer energi når kroppen har fått hvilt en dag. Jeg trener lørdag og søndag, men resten av uka trener jeg med en dags pause mellom hver økt. Dermed får jeg hvilt musklene, og trent mye på samme tid. En eller to dager pause i løpet av en uke kan være bra.

Skrevet

Ikke tren hver dag, det tror jeg vil gjøre mer skade enn nytte når du bare har trent i 3 uker. Tren 3-4 dager i uka, der minst èn av øktene er intervalltrening. Det er den mest effektive treningsformen for å forbedre kondisen.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke tren hver dag, men gå en tur på minst en time de dagene du ikke trener.

Anonymous poster hash: fc677...b88
  • Liker 1
Skrevet

Når går på klatring utenom en gang i uken, kan jeg ennå trene 3 til 4 dager?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...