Gå til innhold

Hvordan redde brød som er rått inni etter steking?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For andre gang i mitt lange brødbakende liv, har jeg fått brød som ikke er gjennomstekt. Oppdaget ikke dette før dagen etter jeg hadde laget dem, men frøs ned to av brødrene, så snart de hadde fått lunket seg litt. Nå lurer jeg på å ta dem opp for å steke dem litt til, men lurer på om noen har erfaring og råd med dette.

Er ikke interessert i bakeråd, da dette ikke er et normalt problem her i gården, brødrene hadde fin konsistens og farge, men var altså bare råd inni. Er nok bare jeg som har hatt det litt for travelt når jeg laget dem.

Ønsker råd om ettersteking av brød som er rå inni ( bare for å presisere det ytterligere) . :)

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Eg har aldri lukkast med det, når det først er rått, rårand eller vanleg rått i midten, så er det så vidt eg kjenner til ingen måte å ettersteike det på. Gjæra er som regel daud i dei områda der det er rått, i og med at brødet ytre sett er ferdig. Då er det ingen ting i brødet som kan gjere det luftig att.

Skrevet

Eg har aldri lukkast med det, når det først er rått, rårand eller vanleg rått i midten, så er det så vidt eg kjenner til ingen måte å ettersteike det på. Gjæra er som regel daud i dei områda der det er rått, i og med at brødet ytre sett er ferdig. Då er det ingen ting i brødet som kan gjere det luftig att.

Det er ikke falt sammen, det er luftbobler etter gjæringa, men det er klissete, ekkelt og det kom deig på brødkniven.

Jeg prøver å varme det skikkelig opp, det var muligens bare noen knappe minutter unna ferdigstekt - de ytre delene var greie, bare midten av brødet som ikke var særlig appetittelig.

Gjest navnelapp
Skrevet

Då er det von. Då ville eg berre steikt det i femten-tjue minutt etter at det er fullstendig tint. Du kan evnt bruke steiketermometer, det bør opp i rundt nitti grader kjernetemperatur.

Skrevet

Funket! :)

Ble litt ekstra sprø skorpe, men det er jo bare å spise det opp raskt nok, og det er ikke noe problem her i huset. :)

AnonymBruker
Skrevet

Så på 1 time klarte du å ta opp brødene, tine de og ettersteke i 15-20 minutter? Imponerende ;)

Anonymous poster hash: 310d0...9cc
Skrevet (endret)

Jeg puttet frossent brød inn i kald ovn og satte termostaten på 200, for så å skru ned til 150 etter deling av brødet. Aner ikke hvor lenge det var der, men delte det som sagt i to og lot det stå litt til etter en stund.

Endret av absinthia

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...