Gå til innhold

Løp en mil for første gang og nå...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

er jeg så støl/har vondt/er øm i leggene :(

Har jogget etterpå bare for å se om det gjør mer vondt, men det blir ikke værre. Tror ikke kroppen min liker å jogge mer enn de vanlige 5 km øktene mine.

Burde jeg nå hvile til jeg ikke kjenner det mer? Kjenner det kun etter trening, ikke under. (men imorges dunket det i ene leggen)

Hadde samme opplevelsen etter en bakkeintervalløkt for noen mnd tilbake, og det gikk jo sakte, men sikkert over. Trente jo, bare droppet bakkeintervaller. kroppen min liker visst det den er vant med...

Anonymous poster hash: b7680...81e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville latt leggene hvile, i verstefall pådrar du deg noe kronisk om du løper med vondt i leggene. Jeg har beinhinnebetennelse pga en "jeg løper det av meg" tankegang.

Når det gjelder å greie å løpe lengre er et vel tilvenning som er nøkkelordet, ta det litt gradvis istedenfor å doble distansen. Tenkt og på underlaget.

Gjest Runforit
Skrevet

Ja, ta de lengre øktene gradvis. Ta noen dagers pause så kroppen får hentet seg inn. Om du er vant med 5 km så er det dobbelte stor belastning for beina så det lønner seg å øke distanse gradvis.

Gjest Coolaid
Skrevet

Du kan finne et løpeprogram som passer for deg. Det er mange bra program som ligger ute hos løplabbet.

Jeg ville lyttet til kroppen, gitt litt ro og ikke fullt så langt neste gang. De som kjenner etter på kroppen og tar hensyn til det den forteller er også de som oppnår best resultater.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...