AnonymBruker Skrevet 22. april 2014 #1 Skrevet 22. april 2014 Dem som er litt annerledes, litt rar, mener uvanelige ting eller skiller seg ut. Er du tolerant mot dem?Anonymous poster hash: 8a79d...fa4
dillyduzit Skrevet 22. april 2014 #3 Skrevet 22. april 2014 Så lenge de ikke oppfører seg som idioter/bitcher/dumme som brød får de egentlig gå som de vil uten at jeg bryr meg så mye.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2014 #4 Skrevet 22. april 2014 Hva betyr annerledestenkende? Jeg har kun sett begrepet brukt her på forumet. Beklager OT, jeg lurer genuint. Jeg tror jeg oppfører meg greit mot de fleste, så lenge de ikke plager andre. Anonymous poster hash: 8ca48...ef9
AnonymBruker Skrevet 22. april 2014 #6 Skrevet 22. april 2014 Dem som er litt annerledes, litt rar, mener uvanelige ting eller skiller seg ut. Er du tolerant mot dem?Anonymous poster hash: 8a79d...fa4 Ja, absolutt. Setter også gjerne pris på nettopp dette ved dem. De eneste jeg har lite toleranse ovenfor er mindre opplyste mennesker som i tillegg ikke tåler å bli motsagt. Anonymous poster hash: d3077...7ed 1
Hapa Skrevet 22. april 2014 #7 Skrevet 22. april 2014 Dem som er litt annerledes, litt rar, mener uvanelige ting eller skiller seg ut. Er du tolerant mot dem?Anonymous poster hash: 8a79d...fa4 Personlig setter jeg ofte pris på mennesker som tør å skille seg ut fra mengden og går sine egne veier. Er vel kanskje litt sånn selv også, det har aldri vært viktig for meg å "passe" inn i en gruppe eller følge moter ol. 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2014 #8 Skrevet 22. april 2014 Det beror på. Tenker de "annerledes" om innvandrere eller religiøse minoriteter så latterliggjør jeg dem. Anonymous poster hash: d6830...914
AnonymBruker Skrevet 22. april 2014 #9 Skrevet 22. april 2014 Det avhenger helt av hva de legger i å tenke annerledes, og hvordan de behandler folk som ikke tenker slik som dem. Har møtt nok av bedrevitende steinerskole-studenter som tror de har forstått verden fordi de "tenker annerledes", og at alle som ikke har fulgt samme opplegget er ute av stand til å tenke selvstendig. Slik behandler jeg akkurat som de er, idioter. Utover det så er jeg en særing selv, så jeg foretrekker folk som tenker litt utenfor boksen. Anonymous poster hash: 94978...e2d 2
Teethgrinding Skrevet 22. april 2014 #10 Skrevet 22. april 2014 Det er bare mennesker med frykt for utestengelse fra det gode selskap som er "redd" for å ha venner som oppfører seg rart eller lever mindre konforme liv. Det handler om egen usikkerhet. Personlig har jeg drøssevis av rare venner. En er hippie og bor på økologisk gårdsbruk med titalls dyr. En annen er en særing ut av denne verden som folk ikke tør å sitte ved siden av på bussen fordi han lyser avsky for menneskeheten. De beriker mitt liv og gir meg perspektiver jeg ikke får fra en A4 økonomi masterstudent med mellomlederstilling i næringslivet. Hvis jeg skulle gått livet rundt og vært redd for om noen snakket stygt om meg fordi jeg er venn med raringer, da hadde jeg levd et patetisk liv. 2
cattleya Skrevet 22. april 2014 #11 Skrevet 22. april 2014 Var det ikke Voltair som sa "I do not agree with hat you have to say, but i'll defend to the death your fight to say it." Jeg slenger meg på han jeg 2
Gjest Blomsterert Skrevet 22. april 2014 #12 Skrevet 22. april 2014 Blir inspirert av "annerledestenkende". Men de må ikke være fanatiske eller prøve å overbevise meg om at nettopp d e har funnet sannheten. Da blir det for sært og virkelighetsfjernt for meg. Men ellers er det da bare helt ok. Kan bli bra samtaler da.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2014 #13 Skrevet 22. april 2014 Var det ikke Voltair som sa "I do not agree with hat you have to say, but i'll defend to the death your fight to say it." Jeg slenger meg på han jeg Nåja, hvis noen mener at jeg burde steines fordi jeg er homo synes jeg nå jeg har rett til å ikke klappe dem på hodet og gå i tog for at de skal få lov til å mene det. Det spørs helt på hvilke meninger. Jeg har ingen problemer med folk som er litt eksentriske, sære, den typen folk. Men om man med annerledestenkende mener folk hvis menneskesyn går utover andre, påsier jeg meg retten til å ikke være superbegeistret. Vil du bo i en grotte i skogen, kjør på. Vil du rope at jeg er en morder fordi jeg har tatt abort, fortjener du en knyttneve i trynet. Anonymous poster hash: 48ae9...6ad
Gjest New_Girl Skrevet 22. april 2014 #14 Skrevet 22. april 2014 Det spørs vel hvor annerledes de og og på hvilke områder de skiller seg ut, men generelt sett så syns jeg det er en berikelse med folk som tenker litt utenfor boksen, og ser verden på en annen måte enn meg selv.
cattleya Skrevet 22. april 2014 #15 Skrevet 22. april 2014 Nåja, hvis noen mener at jeg burde steines fordi jeg er homo synes jeg nå jeg har rett til å ikke klappe dem på hodet og gå i tog for at de skal få lov til å mene det. Det spørs helt på hvilke meninger. Jeg har ingen problemer med folk som er litt eksentriske, sære, den typen folk. Men om man med annerledestenkende mener folk hvis menneskesyn går utover andre, påsier jeg meg retten til å ikke være superbegeistret. Vil du bo i en grotte i skogen, kjør på. Vil du rope at jeg er en morder fordi jeg har tatt abort, fortjener du en knyttneve i trynet. Anonymous poster hash: 48ae9...6ad Jeg vet ikke.... Det må være en rimelig høy takhøyde for å mene helt vanvittig idiotiske ting også, det er jo litt det demokratiet er tuftet på. og så er det er viktig å skille meninger og handlinger.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2014 #16 Skrevet 22. april 2014 Jeg vet ikke.... Det må være en rimelig høy takhøyde for å mene helt vanvittig idiotiske ting også, det er jo litt det demokratiet er tuftet på. og så er det er viktig å skille meninger og handlinger. Folk kan få tro på chemtrails for alt jeg bryr meg, men når deres mening går direkte utover min menneskelighet gidder jeg ikke å godta den. Noen meninger overskrider demokratiets grenser og ikke minst menneskerettigheter, og disse synes jeg ikke man skal godta. Anonymous poster hash: 48ae9...6ad
cattleya Skrevet 22. april 2014 #17 Skrevet 22. april 2014 Folk kan få tro på chemtrails for alt jeg bryr meg, men når deres mening går direkte utover min menneskelighet gidder jeg ikke å godta den. Noen meninger overskrider demokratiets grenser og ikke minst menneskerettigheter, og disse synes jeg ikke man skal godta. Anonymous poster hash: 48ae9...6ad Meningene skader jo ikke, handlingene skader. Og jeg mener ikke at man skal få lov til å organisere seg og "spre det glade budskap" men det å ha en mening kan faktisk ingen lover regulere....
Gjest New_Girl Skrevet 22. april 2014 #18 Skrevet 22. april 2014 (endret) Må nå gjerne stå på torget og proklamere at de hater negre og vil spise babyer for min del. Men ikke søren om jeg vil ofre livet mitt for at de skal ha den retten. Endret 22. april 2014 av New_Girl
Erazor Skrevet 22. april 2014 #19 Skrevet 22. april 2014 Dem som er litt annerledes, litt rar, mener uvanelige ting eller skiller seg ut. Er du tolerant mot dem?Anonymous poster hash: 8a79d...fa4 Vil tro at noen regner meg som en av de «annerledestenkende», og selv mener jeg at jeg er relativt tolerant - jeg synes det er bra at ikke alle er like, for det hadde vært noe så inni granskauen kjedelig. Synes generelt at man får gjøre som man vil, så lenge det ikke skader andre. Men har ikke all verdens tålmodighet med dem som oppfører seg som idioter, dem gidder jeg ikke bruke mye tid på.
Apehjerne Skrevet 22. april 2014 #20 Skrevet 22. april 2014 er det noe kvinneguidens flertall ikke er så er det tolerante mot dem som ikke har saueflokkmentalitet 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå