Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er ikke helt sikker på hvilken av kategoriene jeg skal poste dette innlegget i,men jeg prøver her jeg...

som dere ser på overskriften lurer jeg på om det er noen som har noen erfaringer å dele med tanke på flytting??

Jeg har vært sammen med en dansk mann nå snart i 2 år.. han er jo pilot å har barn hjemme i Danmark,så det letteste er å flytte på meg som ikke har barn,å ikke noe særlig ellers som holder meg her utenom jobb... men det jeg lurer på er om det er mye papirarbeid å slike ting som må i orden for å kunne flytte..?? har lest litt rundt på nettet å ser at så lenge man er nordisk statsborger behøver man ikke visum,oppholdstillatelse og arbeidstillatelse osv...

Er det noe jeg burde vite i forhold til jobb å sånne ting?jeg vet man må ha ett såkalt CBP-nummer eller noe for å kunne jobbe der.. men det er visst noe man får når man blir meldt inn i folkeregisteret der nede..

har sikkert en hel haug andre spørsmål enn dette i tillegg bare jeg får tenkt meg om litt,men håper på svar på det lille jeg har foreløpig..

På forhånd takk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...