-Butterfly- Skrevet 21. april 2014 #1 Skrevet 21. april 2014 Er det noen som vet hvorfor kattene hyler til hverandre? Slik jeg har forstått det, så hyler to hannkatter mot hverandre før de sloss/for å vise "makt". Og en hannkatt og en hunnkatt hyler mot hverandre ved parring. Men jeg har en sterilisert hunnkatt. I nabolaget er det en hannkatt som vandrer rundt, og på kveldstid hyler de mot hverandre, og det ender som regel med en slåsskamp hvor pelsdottene fyker. Er det vanlig at hunnkatter slåss på denne måten? Og, bør vi gripe inn eller la dem hyle/slåss i fred? Hun er svært lite glad i andre dyr, men jeg trodde ikke hunnkatter pleide å slåss med hannkatter på denne måten.
Minya Skrevet 22. april 2014 #2 Skrevet 22. april 2014 Kjetter forsvarer reviret med nebb og klør og mang en mons har måttet gi seg i kamp mot en kjette på hennes revir. La dem sloss i fred, men spyl gjerne vann etter hannkatten om han blir i overkant plagsom.
-Butterfly- Skrevet 23. april 2014 Forfatter #3 Skrevet 23. april 2014 Takk for svar, godt å vite at det ikke bare er min pusefrøken som slåss Hannkatten har holdt seg unna en periode i vinter, men er nå tilbake og de har holdt på i ett år nå. Og fortsatt ikke funnet en maktbalanse! Er ganske frustrerende, jeg kan ikke la pusen være ute om nettene for da blir det bare bråk. Men det hender jo også tidligere på kvelden. Det har hendt flere ganger at hun kommer inn haltende, men heldigvis uten store skader.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå