Gå til innhold

Hund og flytting, fra enebolig til blokkleilighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

På grunn av samlivsbrudd ser jeg meg nødt til å flytte, og for at ungene skal slippe å bytte skole mer enn nødvendig er mulighetene i boligmarkedet begrenset. Den eneste muligheten jeg egentlig ser at jeg har råd til, er en blokkleilighet i 4 etasje.

Det er heis i bygningen og godt med utearealer utenfor blokken. Men hunden vår er jo vant til å bare kunne gå til døren, så blir den satt i lenken og kan være ute i hagen så lenge den vil.

Vil selvfølgelig gjøre hva jeg kan for å gjøre overgangen så smooth som mulig, og gå mye turer med den, men er usikker på hvordan hunder takler en slik overgang? Forhåpentligvis vil det bare bli snakk om ett års tid i denne leiligheten, før vi sannsynligvis flytter til mer landlige strøk (dette har med jobb og skolesituasjon).

Noen her som har vært i lignende situasjon med hund? Hvordan takler hunden feks det å høre "huslige" lyder fra flere andre boenheter rundt seg, når den er vant til enebolig?

På forhånd takk for svar :-)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

tror hunden tilpasser seg ganske fort. Blir viktig at den får gode turer med deg, siden den har mistet sin mulighet til å bare gå ut selv.

Lydene fra de andre beboerne vil den etter hvert lære seg, så den vil ikke reagere på den til slutt. Dette er min erfaring

Anonymous poster hash: 584d9...19c
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...