Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er et gift par med 2 barn. Begge er ganske så(under 2 år)

Fikk vite idag at min mann har sagt ja til en mulig jobb på båt i Australia, dette vil da si at han blir borte et halvt år.

Er ikke dette noe man burde ta opp før man sier ja? Spesielt med små barn i hus... Greit nok at det er en del penger i det. Men synes man burde høre med sin kona si om det er greit at hun er alene i et halvt år.

Hva er deres meninger?

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke jeg den mest kranglete personen, men dette hadde det blitt bråk om!
Hva er begrunnelsen hans for dette her???

• Liker 20
Skrevet

Jobb er jobb og vi trenger inntekt...Er det jeg har fått høre

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt på trynet!

Man kan ikke legge alt ansvar for to små barn på partneren i et halvt år uten å diskutere det først.

Anonymous poster hash: 8e029...0a6

• Liker 22
Skrevet

Jeg synes man burde prate/drøfte med partneren om man tenker å søke ny jobb, og når jobben påvirker partneren (som her) så synes jeg det er helt sjokkerende å ikke si fra! Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort om samboeren min plutselig hadde fortalt meg noe lignende.

• Liker 4
Skrevet

Joda... men en slik avgjørelse tar man ikke "fordi man trenger pengene".
Håper det går greit med deg med to små barn når situasjonen først er som den er. Men det mannfolket hadde ikke fått noen varm avskjed fra meg i hvert fall :kjefte:

• Liker 4
Skrevet

Selvsagt skulle han tatt det opp med deg før han svarte på tilbudet. Dette påvirker jo hele familien.

• Liker 1
Gjest Trøffel
Skrevet

Om mannen min hadde gjort et sånt stunt så kunne han bare ha dratt ja, med enveisbillett!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja så han forventer at du skal sitte igjen i Norge med begge ungene? Jeg hadde blitt forbanna. Sånne ting finner man ut sammen.

Anonymous poster hash: 4182a...bdb
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Det er jo helt åpenbart at han burde nevnt dette for deg, og ikke bare sagt ja uten å snakke med deg.

Endret av -Leon-
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For det finnes ikke jobber i Norge :lete:

Man må til andre siden av jordkloden og dra fra barna sine?

Anonymous poster hash: cc047...3bf

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

...og inntekt har dere ikke allerede ?

Han legger alt ansvar og all jobb med barna på deg alene i et halvt år, slik at HAN kan få høyere inntekt? Hvem vet hva som kan skje på 6 måneder, det er ikke sikkert hans høyere inntekt kommer deg til gode i det hele tatt, men dobbelt arbeid med barna skal du få!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Uenig, selv om man er sammen er man individer, han har rett til å ta den jobben han får tilbudt uten å måtte drøfte alt med deg. Dessuten går pengene i begges favør.

Anonymous poster hash: 0cf35...769
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uenig, selv om man er sammen er man individer, han har rett til å ta den jobben han får tilbudt uten å måtte drøfte alt med deg. Dessuten går pengene i begges favør.

Med mindre denne gubben betaler TS i rene penger for jobben han har bestemt hun skal gjøre med barna, så nei, går ikke pengene i begges favør.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre denne gubben betaler TS i rene penger for jobben han har bestemt hun skal gjøre med barna, så nei, går ikke pengene i begges favør.

Jo, hun får da noe av pengene også tenker jeg, om det er til husleie, mat, regninger er ett fett

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uenig, selv om man er sammen er man individer, han har rett til å ta den jobben han får tilbudt uten å måtte drøfte alt med deg. Dessuten går pengene i begges favør. Anonymous poster hash: 0cf35...769

Hvordan kan du være sikker på det? Mannen kan da fint sette ekstra inntekt på egen sparekonto, bruke det på egen hobby eller bil/båt/hva-som-helst, evt. betale ekstra på boliglån og sitte igjen med større eierandel ved eventuelt brudd (ja, for hvem vet hva som skjer i løpet av et halvt år i Australia ?)

• Liker 5
Gjest Trøffel
Skrevet (endret)

Er jo snakk om at han har to små barn som ikke kommer til å huske ham når han kommer tilbake. Noe han ikke ser ut til å bry seg om i det hele tatt, siden han faktisk har tatt jobben uten engang å snakke med kona.

Endret av Trøffel
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jada, selv om man er i et forhold er man individer. Men så snart man har valgt å sette unger til verden kan man ikke ta sånne avgjørelser på egenhånd lengre.

Hvis det er ok for gubben å si ja til en sånn jobb uten å diskutere det med kona først, så må det jo også være ok for kona å si ja til tilsvarende jobb uten å diskutere det med gubben. Ellers ville det vært urettferdig. Hvis begge foreldrene da skal kjøre sitt eget løp uten tanke for andre, så blir ungene plutselig sittende alene et halvts års tid mens foreldrene er på jobb...

Anonymous poster hash: 28c98...975

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan du være sikker på det? Mannen kan da fint sette ekstra inntekt på egen sparekonto, bruke det på egen hobby eller bil/båt/hva-som-helst, evt. betale ekstra på boliglån og sitte igjen med større eierandel ved eventuelt brudd (ja, for hvem vet hva som skjer i løpet av et halvt år i Australia ?)

Om man er redd for økonomisk utroskap så har man større problemer enn at han tar en jobb for å forsørge familien sin. Og dette er strengt tatt noe han kan gjøre mens han bor i Norge også vet du.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jada, selv om man er i et forhold er man individer. Men så snart man har valgt å sette unger til verden kan man ikke ta sånne avgjørelser på egenhånd lengre.

Hvis det er ok for gubben å si ja til en sånn jobb uten å diskutere det med kona først, så må det jo også være ok for kona å si ja til tilsvarende jobb uten å diskutere det med gubben. Ellers ville det vært urettferdig. Hvis begge foreldrene da skal kjøre sitt eget løp uten tanke for andre, så blir ungene plutselig sittende alene et halvts års tid mens foreldrene er på jobb...

Anonymous poster hash: 28c98...975

Selvøflgelig er det greit at hun sier ja til drømmejobben hun også, har da ikke sagt noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...