Gå til innhold

Dermatologisk sykepleier

Lexica

Anbefalte innlegg

Jeg har etter 26 år funnet ut hva jeg vil bli. Jeg har først de siste årene visst at jeg vil jobbe innen hudpleie, men ønsker enda mer enn det. Har kommet over et perfekt yrke for meg, som da er dermatologisk sykepleier. Jeg vet dette krever lang utdannelse, spesielt for meg som ikke har fullført vgs. Jeg begynner i år.
Jeg vet det er et "shallow" spørsmål , men hva tjener en Dermatologisk sykepleier i året? Dette er noe jeg ønsker å bli, kan godt jeg skifter meining under vgs-studie, men la oss si dette yrket er et mål for min del, hvor godt tjener de?
Jeg finner årslønnen til en rekke yrker, men ikke nettopp dette yrket. Jeg finner generelt for sykepleiere, men regner med en dermatologisk sykepleier tjener litt bedre mtp videreutdanning? Er det noen med dette yrket her inne som vil bla ut om sin arbeidshverdag? Jeg syns yrket høres kjempespennende ut, og ikke minst et yrke som hjelper andre.

Mvh fersk og nysgjerrig student

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tenker du da "ordentlig" videreutdanning innen dermatologi og å jobbe på f.eks hudpoliklinikk, eller mer i retning av kosmetisk sykepleie hvor du jobber ved private klinikker og setter botox, restylane etc.?

Anonymous poster hash: ffb64...afe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke en dermatologisk sykepleier tjener bedre enn en vanlig sykepleier. Er bare at h*n får mulighet til å jobbe med dette. Er ikke alle plasser som krever at man er utdannet dette, holder med noen kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 studiepoeng er ikke så mye så tviler på man får noe særlig utbytte på lønnen. Men du stiller jo sterkere når du søker på slike type jobber :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt! Virker som et utrolig spennende yrke! Så har igrunn ikke noe å si på lønnen, så lenge man overlever hver mnd og trives i jobben :D Men en godt betalt jobb er jo ikke en ulempe heller :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Christina146

Hei! Jeg har hatt praksis på hudavdelingen på Haukeland, som helsefagarbeider. Her jobber det helt vanlige helsefagarbeidere og sykepleiere, har ikke hørt at det finnes en videreutdanning for det. Men om du blir ansatt som sykepleier på en hudavd. Holder de forskjellige konferanser og kurs du kan delta på:) gj. Snittlig sykepleierlønn ligger vel på 300 000 i året? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady.In.Heels

Hva du tjener er avhengig av hvor du kommer til å jobbe. Det er ikke så fryktelig lett å få jobb som det du ønsket men.. kan jo alltids prøve. Jeg kjenner ei som jobber som dermatologisk sykepleier på Colusseum, og hun tjener ca. 390 000,- i året. Ikke så voldsomt mye med andre ord mtp. hvor lenge du må studere for å bli det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hehe minstelønnen til en sykepleier er rundt 360 000,- uten tillegg. Jeg som sykepleier med 4 års annisitet hadde 400 000,- i fjor. Todelt turnus. Ikke så mye å skryte over, men klarer meg greit :)

Anonymous poster hash: 89a6e...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror ikke en dermatologisk sykepleier tjener bedre enn en vanlig sykepleier. Er bare at h*n får mulighet til å jobbe med dette. Er ikke alle plasser som krever at man er utdannet dette, holder med noen kurs.

De har fått egen faggruppe i NSF nå, så det er nok ikke umulig. Ved rask googling ser jeg at en i faggruppen ligger på ca 500.000 ved jobb på poliklinikk, men hun har sikkert fagansvar i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da har hun nok en god del annisitet i tillegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da har hun nok en god del annisitet i tillegg :)

Ja, men hun lå i alle fall litt over 500.000. Jeg har vel 480.000 med ti år, så det ser ut som de får noe tillegg pga videreutdanning. Dette var i offentlig sektor også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :D Det kan høres ut som det er forskjellig fra sted til sted ja, og ikke minst annisitet :) Men det tar jeg som et selvføge, jo mer arbeidserfaring jo større stilling/lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...