AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #21 Del Skrevet 23. april 2014 Jeg er født i 1972 og ELSKET 80 tallet!!!! Husker venninnen min og jeg så på MTV hver dag og var så forelsket i Pat Sharp!Vi gikk i neon tyllsløyfer, hansker, tights med kjole over etc akkurat som vårt store forbilde Madonna, og elsker fortsatt musikken fra 80 tallet!!!Var dødelig forelsket i alle gutta i Duran Duran og elsket alle filmene til John Huges, Pretty in pink, Breacfast Club, St. Elmos Fire, etc.... Laget samlekasetter med Sabrina, Sam fox, Madonna, Limahl, etc og hadde mikrofoner vi koblet til kasettspilleren og lekte show etter skolen! Bekymrinsløse fantastiske tider. Jeg og var forelska i Pat Sharp! Haha! Han kommer til Telenor Arena på lørdag, gleder meg Samme gjør Sabrina, Sam Fox, Limahl, Rune Rudberg +++++ Jeg likte så godt Midt i Smørøyet! Og Halvsju som det het før.. Anonymous poster hash: 533f1...994 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #22 Del Skrevet 23. april 2014 Musikken sugde, det var stort sett ett hvileskjær mellom 70 og 90 tallet, klærne var groteske. MTV var bra, og TV generelt ble friskere, om ikke nødvendigvis innholdmessig bedre. Værre var det at det vokste opp en egosentrisk, overfladisk kultur som på mange måter skulle få sin motreaksjon på 90 tallet selv om pendelen er på vei tilbake . Du kan si at de mennesklige egenskapen som gjør folk fokusert på iPhone og selfies i dag, var fundamentert på samme tankesett, og tro meg, det blir ikke bedre når disse sitter ned og snakker til deg. Hverken da eller nå har vi tid til hverandre, vi har tid til oss selv. Var utelivet bedre ? tja, både ja og nei. Det handler mindre om tidsånden , og mer om samfunnets reguleringer. Enkelte deler var bedre , enkelte deler var mye værre. Samfunnet utvikler seg HELE tiden. Skulle jeg valgt en tid, ville jeg valgt 70-tallet, men tiden nå er sånn sett mye bedre enn før; det er viktigere å se framover enn bakover. ? Folk (unge) har vel ALDRI noensinne vært mer selopptatte, forfengelige og selvsentrerte enn i dag, og på et detaljnivå og med uvesentligheter som kan få en til å måpe. (Det holder å titte innom treningsdelen her på KG.) Selv foretrekker jeg 1970 eller 1990-tallet. Det er herlig å se hvor ujålete alle var på 70-tallet, og forresten Afghaner-pels tilhører 70-tallet og ikke 80-tallet. (Jeg var der! ) Jeg syns 80-talls moten og musikken var heslig, og ikke minst opptrappingen med jappe-tid, børstraktorer, brødrene Blystad m.fl. og børskrakk i 87, med bankkrise. Da appellerer 90-tall mer, med alternativ musikk / grunge, ujålete stil, og tross alt med mobiltelefoner, et umodent internett og reiser som var begynt å bli rimelige.. Dessverre er det mye jeg ikke liker i dag; en ekstrem selvopptatthet, grenseløs materialisme, påtrengende utelivsfyll og festing, trengsel, enorm folketilvekst med boligpriser som fører til trangboddhet, forrurensning, og befolkningsøkning generelt. Jeg klarer ikke helt å se det som er positivt i dag. Anonymous poster hash: e1465...af3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Corto Maltese Skrevet 24. april 2014 #23 Del Skrevet 24. april 2014 Det var god gammeldags folkemusikk! Det var tider det ja. Kvinnene gikk rundt kledd i potetsekk (det eneste vi spiste var poteter) og mennene var det overlegne kjønn. *savn* Om du tror at det eneste man spiste på 1880 tallet var poteter da vil jeg anbefale at du åpner en bok og leser litt historie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sabrina Skrevet 24. april 2014 #24 Del Skrevet 24. april 2014 Om du tror at det eneste man spiste på 1880 tallet var poteter da vil jeg anbefale at du åpner en bok og leser litt historie. Du bør kanskje slå opp ordet sarkasme i mellomtiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå