Gå til innhold

Savner 80-tallet jeg..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det var så gøy! Jeg er født i 1981 så det er jo ikke alt jeg husker, men drømmer om at jeg var født i 1965 og var 20 år i 1985, tenk så gøy de må ha hatt det! Musikken, klærne, MTV. Da hadde folk mer tid til hverandre, folk satt ikke og fingra på de forbanna iphonene sine og la ut selfies på instagram.

Er det noen her på kg som faktisk var i 20-åra på 80-tallet? Hvordan var det? Var utelivet bedre eller dårligere enn i dag? Da tenker jeg mest på storbyene. Og hva syns dere har forandret seg mest siden 80-tallet?

Og JA jeg skal på We love the 80s til helga :)

Anonymous poster hash: 533f1...994
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke så mye eldre enn deg, TS, men jeg var også veldig glad i åttitallet. Musikken var aldri så bra som den var da.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du kan da ikke huske så mye av 80-tallet at det gjør noe....

Jooo! Husker Gullars, Fraglene, Bolibompa og Kroppen min på barne-tv. Husker den legendariske musikkvideoen med dokker på MTV: Phil Collins - The land of Confusion. Jeg digga den da jeg var liten! Klærne, håret, Pat Sharp... det var tider det!

Og AHA, jeg syntes Morten Harket var kjempekjekk. Husker tyggis med klistremerker, en is som het Fingern, og late dager på hytta.. men da var jeg jo barn, det jeg lurer på er hvordan det var å være i 20-årene på den tiden?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg savner 1880 tallet

Hva slags musikk er det som huskes fra denne perioden? Klassisk?

Jeg foretrekker Bon Jovi, Def Leppard, Åge Aleksandersen, AHA, Phil Collins, Samantha Fox, Wilson Phillips, Sabrina, Modern Talking.... The list goes on! Jeg elsker 80-tallsmusikk, sikkert mer enn andre.

Må pelle meg til London og prøve dette utestedet:

http://maggies-club.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var tenåring på 80 tallet. Savner ikke skolen med mobbing og mistrivsel. Men jeg savner mye av kulturen, musikken og det å være ung med drømmer om fremtiden. Og det at folk hadde mer tid til hverandre.

Anonymous poster hash: f9510...496
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var mye mobbing ja, det husker jeg og. Ble banka opp og utsatt for masse dritt. Men bortsett fra det så var det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jupp, det var Ridderhallens "Treffen" på lørdags ettermiddag, hjem og dusje før det bar ut igjen på samme sted. Senere fløy vi på Fun Pub, Bødrene Berg/Søstrene Larsen, Barock, Downtown (club), Stravinsky og Baronen & Baronessen.

En fantastisk fin tid! :)

Anonymous poster hash: 108f9...bb9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blir sjalu når mamma forteller om afghanerpels, hasjrøyking, disco, tights, glitter, hårspray og neonfarger. Kunne ønske jeg var født sånn at jeg var ungdom på 80-tallet jeg også!!

Anonymous poster hash: 9b584...da3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var så gøy! Jeg er født i 1981 så det er jo ikke alt jeg husker, men drømmer om at jeg var født i 1965 og var 20 år i 1985, tenk så gøy de må ha hatt det! Musikken, klærne, MTV. Da hadde folk mer tid til hverandre, folk satt ikke og fingra på de forbanna iphonene sine og la ut selfies på instagram.

Er det noen her på kg som faktisk var i 20-åra på 80-tallet? Hvordan var det? Var utelivet bedre eller dårligere enn i dag? Da tenker jeg mest på storbyene. Og hva syns dere har forandret seg mest siden 80-tallet?

Og JA jeg skal på We love the 80s til helga :)

Musikken sugde, det var stort sett ett hvileskjær mellom 70 og 90 tallet, klærne var groteske. MTV var bra, og TV generelt ble friskere, om ikke nødvendigvis innholdmessig bedre.

Værre var det at det vokste opp en egosentrisk, overfladisk kultur som på mange måter skulle få sin motreaksjon på 90 tallet selv om pendelen er på vei tilbake . Du kan si at de mennesklige egenskapen som gjør folk fokusert på iPhone og selfies i dag, var fundamentert på samme tankesett, og tro meg, det blir ikke bedre når disse sitter ned og snakker til deg. Hverken da eller nå har vi tid til hverandre, vi har tid til oss selv.

Var utelivet bedre ? tja, både ja og nei. Det handler mindre om tidsånden , og mer om samfunnets reguleringer. Enkelte deler var bedre , enkelte deler var mye værre.

Samfunnet utvikler seg HELE tiden. Skulle jeg valgt en tid, ville jeg valgt 70-tallet, men tiden nå er sånn sett mye bedre enn før; det er viktigere å se framover enn bakover.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er født i 1972 og ELSKET 80 tallet!!!!

Husker venninnen min og jeg så på MTV hver dag og var så forelsket i Pat Sharp!Vi gikk i neon tyllsløyfer, hansker, tights med kjole over etc akkurat som vårt store forbilde Madonna, og elsker fortsatt musikken fra 80 tallet!!!Var dødelig forelsket i alle gutta i Duran Duran og elsket alle filmene til John Huges, Pretty in pink, Breacfast Club, St. Elmos Fire, etc....

Laget samlekasetter med Sabrina, Sam fox, Madonna, Limahl, etc og hadde mikrofoner vi koblet til kasettspilleren og lekte show etter skolen!

Bekymrinsløse fantastiske tider.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når jeg tenker tilbake så savner jeg også 80-tallet. Alt føltes så mye friere. Det var ikke så strengt. Kul musikk, kule klær og bekymrigsløs ungdsomstid.

Anonymous poster hash: fb0af...3e7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åttitallet medførte dessverre mye mobbing for min del også, men jeg elsket musikken og søkte tilflukt i den. Og fikk meg en rosa-overdose som jeg ikke ble kvitt virkningene av før tjuefem år senere. :fnise:

Endret av Emera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Mobbingen er blitt verre med årene. Det var faktisk lettere for de som vokste opp på 80-tallet enn det er for de som vokser opp i dag. Særlig med internett, mobil, og all annen interaktiv mobbing som foregår på en slik måte at offeret ikke får trukket seg unna i dag. I tillegg kan den/de som mobber få flere "med seg" gjennom nettet en de kunne før. Før kunne offeret bytte skole og begynne på ny (selv om det er mobberen som burde blitt tvunget til å gjøre det!). I dag har vi internett så barn/ungdommer som begynner på ny skole risikerer å fortsette å bli mobbet på samme måte på ny skole som på den forrige.

80-tallet var bedre. Selv for mobbeofre.

Jeg synes vi hadde en mer individuell stil på 80-tallet. Folk var friere til å kle seg som de ville uten at merke hadde så mye å si. Og det gjorde de også. Når jeg ser gamle "Norge Rundt"-innslag fra 80-tallet har folk mye rart på seg. Og det er så befriende å se! - http://tv.nrk.no/serie/norge-rundt/fspo01001589/09-06-1989

I dag går det derimot veldig i "ikke stikk deg ut" i klesvegen.

Både menn og kvinner solbadet uten noe på overkroppen. Ingen reagerte på det, ingen tenkte stort over det, det var helt normalt. Noe som også førte til at vi hadde et mer normalt forhold til kropp på 80-tallet.

Åh, og i disse russetider, vi hadde ekte russebiler på den tiden. Jeg savner de ikoniske og spesielle russebilene vi hadde den gang da. Fant en liten russebildeserie fra 1982: http://www.op.no/solberg/article4230566.ece

Jeg mener vi var mer inkluderende og levde i en friere tid den gang da enn vi gjør i dag.

Anonymous poster hash: a32df...1b6
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sabrina

jeg savner 1880 tallet

Hva slags musikk er det som huskes fra denne perioden? Klassisk?

Det var god gammeldags folkemusikk! Det var tider det ja. Kvinnene gikk rundt kledd i potetsekk (det eneste vi spiste var poteter) og mennene var det overlegne kjønn. *savn*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...