Gjest gjesten idag. Skrevet 9. juni 2004 #1 Skrevet 9. juni 2004 jeg ville bare skrive noen ord her for å se om jeg føler meg bedre når jeg får satt "ord på det". jeg er en jente på 21, med en fantastisk forlovede som jeg elsker over alt på jord. jeg har venner, men ingen NÆRE venner.. forloveren min er egentlig grunnen til at jeg føler meg ensom og litt lei meg for tiden. hun slenger stadig bemerkninger(sammen med en annen vennine av meg) om at det er teit/idiotisk at vi ikke skal ha alkohol servering i bryllupet vårt. vi gifter oss i sommer. grunnen til at vi ikke vil ha alkohol, er fordi mamma sin slekt er kjente "drankere", de er ingen alkoholikere, men de kan ikke drikke med måte, selv om de er voksne folk. det kommer i tillegg endel barn i bryllupet, og jeg har aldri tenkt tan ken en gang om å ha alkohol i mitt bryllup. forloveden min mener det er det eneste som er rett i bryllup, det er jo fest, mener hun. jeg er kristen og har fått en kristen oppdragelse, og har derfor valgt å ikke bo sammen med kjæresten min før vi gifter oss. dette er også tull mener hun, hun slenger stadig bemerkninger om at jeg bare gjør det fordi foreldrene mine ikke ville likt det. de ville heller ikke syns det var kjekt, men de ville heller aldri tvinget meg til ikke å gjøre det" de respekterer mine meiniger!! jeg føler meg ensom fordi den eneste jeg kan betro meg til er kjæresten min, han er helt fantastisk, men sammtidig kunne jeg ønsket meg en nær vennine. blir lei meg når jeg for eksempel ser på tv-serier om vennskap, og leser artikkler i ukeblader om hvor viktig gode venniner er osv... jeg har en slik vennine, men hun bor i ALTA!!!! jeg bor på vestlandet.. :cry: jeg gleder meg til brylluper, men samtidig er jeg rett for at forloveren min skal få rett, at det blir ingen fest uten alkohol.. det var godt å få ut noen tanker...
Gjest Chrizzy Skrevet 9. juni 2004 #2 Skrevet 9. juni 2004 Uff så kjedelig. Man behøver ikke være enig m de valgene venner tar, men dette er jo deres bryllup, deres dag og dere er enige. De syns ikke jeg det virker som om hun respekterer! Å om hun skal være forlover så må du jo ha støtte i henne, hun skal jo ikke dupere deg og være kritisk til deres valg. Hun som bor i Alta, skal ikke hun komme i brylluppet, om hun kommer er hun kanskje et bedre valg? Du kan kanskje be din forlover å være positiv og respektere dine/deres valg, om ikke hun gjør det så ser jeg ikke helt vitsen med henne? Så flott at du skal gifte deg, Gratulerer I et bryllupp jeg var i tror jeg de hadde samme "problem" m drikkevarer, paret som giftet seg var kristne, men spes. noen av de fra hennes familie var glad i å drikke mye å lenge, når det nu først var fest liksom.. De løste det hele med å kjøpe inn LITT drikkevarer. Uansett så tror nu jeg at dagen blir like fin uten alkohol, det er jo deres dag. Fint at du tenker på ungene
Gjest Anonymous Skrevet 9. juni 2004 #3 Skrevet 9. juni 2004 Trist å lese - forloveren skal jo være en støtte til bruden ... Er det mulig å få venninnen din i Alta til å være forlover?
Gjest gjesten idag. Skrevet 9. juni 2004 #4 Skrevet 9. juni 2004 venninen min i alta skulle komme, og hadde hun skullet komme hadde jeg valgt henne til forlover, MEN hun er gravid :-) og har termin en uke etter bryllupet mitt så hun kan ikke fly ned. jeg er glad i forloveren min, men hun har med det å plumpe ut med ting uten å tenke på mine følelser. vi er svært forskjellige, men jeg syns allikevel hun burde respektere mine meninger...ett av våre problemer i vennskapet er at hun elsker å latterligjøre kristne.. men jeg respekterer hennes meninger..men.. uff..det er litt vanskelig.. takk for svar forresten
Gjest Ikke innl *Fiona* Skrevet 9. juni 2004 #5 Skrevet 9. juni 2004 Jeg har ikke noe spesielt syn på alkohol. Jeg drikker passelig, kan ta en fest, men om noen hadde bedt meg i et alko-fritt bryllup ville det ikke vært noe tema for meg i det hele tatt - feiring en slik dag kan skje på mange måter, det viktigste er at brudeparet og de nærmeste får en minneverdig dag. Din forlover burde være din nærmeste venninne. Hvis du ahr en vennine som ikk erespekterer deg og det du står for, er hun ikke verdt noe. Bytt forlover. Du kan ha en mannlig forlover også, en kamerat, onkel, hva som helst - hele greia rundt et bryllup er det mange variasjoner på, man må bare se mulighetene. Jeg mener iallfall at å ha en forlover som oppfører seg slik du sier, ikke har noe i den rollen å gjøre. Det er ditt bryllup, og hva hun måtte mene om det er helt uinteressant. Lykke til!
Fredslilja Skrevet 9. juni 2004 #6 Skrevet 9. juni 2004 Jeg har ikke noen gode råd, fikk bare lyst til å gi deg en stor klem. Synes det er flott at dere holder på deres prinsipper! Det er deres bryllup, deres store dag! Dere gjør som dere vil! Jeg har vært i mange bra brylluper uten alkohol, hvor folk virkelig har kost seg! Hold fast på prinsippene dine og troen din - den er verdifull! Klem
Gjest Frk.Støyva Skrevet 9. juni 2004 #7 Skrevet 9. juni 2004 Jeg synes ikke synd på deg i halvmørket engang. Man skal ikke servere hjemmebret i bryllup nei, men en god og dyr fransk vin er ikke å forrakte. Du kan jo sette en grense på hvor mye en får lov å drikke, dvs servering. Og venninnen din kan du bare droppe, hvorfor får hun være forlovede i det hele tatt? :o
Gjest Fighter Skrevet 9. juni 2004 #8 Skrevet 9. juni 2004 Jeg synes ikke synd på deg i halvmørket engang. Greit å være morsom i morsomme tråder, men når noen har et seriøst problem kan du vise litt respekt. Har du ikke noe fornuftig å si kan du holde kjeft :evil: Og venninnen din kan du bare droppe, hvorfor får hun være forlovede i det hele tatt? :o Er enig i at venninnen(e) hennes ikke har noe med å blande seg på den måten de gjør. Venninner er til for å støtte hverandre, ikke for å fortelle andre hvordan de skal leve. Til trådstarter: Situasjonen din høres virkelig ikke bra ut. Jeg synes som de andre her at du bør prøve å finne en annen forlover, som kan gi deg støtte og oppbacking. Angående alkohol eller ikke, så er det jo deres bryllup og dere må selv finne ut av hva dere vil gjøre med det. Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg nok gått for enten helt alkoholfritt eller å kjøpt inn en begrenset mengde.
Gjest Frk.Støyva Skrevet 9. juni 2004 #9 Skrevet 9. juni 2004 Jeg mente ikke å være krass, men da hun velger slike forloveder, er det ikke rart det blir slik det blir. Respektløs av denne "venninnen" din oppi Alta å ha termin akkurat da også, trådstarter.
Dødspingvinen Skrevet 9. juni 2004 #10 Skrevet 9. juni 2004 Skjønner godt at dette blir et problem for deg. Selv syns jeg du skal være stolt. Du står for de tingene du mener er riktig. Men jeg vet ikke helt hvor ålreit denne venninnen din virker. Gjør hun dette som små morsomheter, eller går hun litt inn for å såre deg? Dersom det er det sistnevnte, så vet jeg ikke helt om hun er en så god venninne. Venninner skal ha respekt for hverandre, uansett ulikhetene dem i mellom. Virker ikke helt som om hun har det for deg... Ellers må jeg få gratulere med planene dine til sommeren. Er helt sikker på at dere får en flott dag, med eller uten alkohol. Er jo ikke det som er det viktige i bryllup, og flere av mine venner har hatt flotte alkoholfrie bryllup. Ønsker deg alt godt
Catzy Skrevet 9. juni 2004 #11 Skrevet 9. juni 2004 For en dum forlover. Så utrolig lite respektfull. Kanskje du kan ta mot til deg og forklare henne at oppførselen hennes er plagsom og at du blir såret, og at hun bør lære seg å tenke før hun snakker? Skjønner godt at du ikke vil ha alkohol i bryllupet ditt, hvis du er redd for at folk rundt deg skal ta helt av. Kjenner følelsen selv. Vi skal ha bryllupet vårt på et sted der kelnerne kommer til å holde igjen på vinen under middagen, så det vil nok løse seg. Kanskje dere kan ha noe av det samme? Men hvis dere vil ha det alkoholfritt, så mener jeg at det er deres dag, og dere bestemmer. Samme hva dumme "venninner" sier. Catzy
Gjest gjesten idag. Skrevet 10. juni 2004 #12 Skrevet 10. juni 2004 det var jeg som startet tråden.. jeg er ikke ute etter at folk skal synes synd på meg, håper bare på litt meninger om mine problemer. forloveren min er vel i grunn litt umoden, og hun sier som oftest det hun mener rett ut, uten å tenke på andres følelser. hun skal ha pluss for at hun er ærlig, men jeg blir såret når alkohol eller ikke er tema hver gang vi treffes!! har faktisk snakket til henne om det, kjæresten min og, men etter en stund er det akkurat det samme.. uff, er ikke lett å bare si ; nei du får ikke være forloveren min alikevel!! Respektløs av denne "venninnen" din oppi Alta å ha termin akkurat da også, trådstarter ???at venninen min fra alta skal ha baby akkurat når jeg skal gifte meg er nå bare en gladnyhet!!! jeg er IKKE sur for det!!! hun kommer på besøk til meg i novenber og det ser jeg frem til!! kjæresten min har foreslått at vi kan jo ha bar når bandet begynner å spille, og det syns jeg hørtes ok ut. men vi har faktisk ikke råd å gi gratis drikke, så hotellet har ansvar for å åpne baren og selge øl og vin. syns det er en grei ide egentlig.. håper de som drikker mye klare å styre seg når de må betale for egen alkohol.. Tusen takk for ALLE svar!! dere er en god gjen
Gjest Lille_my ikke pålogget Skrevet 12. juni 2004 #13 Skrevet 12. juni 2004 Respektløs av denne "venninnen" din oppi Alta å ha termin akkurat da også, trådstarter. Unnskyld meg, men går det virkelig ann å være så.......... :o
Gjest Danielle 73 Skrevet 12. juni 2004 #14 Skrevet 12. juni 2004 Kjære gjesten i dag. Jeg følger med deg, og syntes du virkelig skal være stolt over deg selv og dine avgjørelser. Ikke gi etter om du selv ikke ønsker det. Får heller si til dem missfornøyde at du forlanger at du blir respesktert med dine valg, og dem som ikke godtar det får la være å komme i bryllypet. Jeg beundrer deg for dine valg, men det er jammen meg ikke sikkert at jeg hadde vært like sterk med å vente med å flytte sammen med min kjære før etter bryllupet. Hensikten er god, og det er Gud også. Gud velsigne bryllupet og ekteskapet. Lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå