Gå til innhold

"Kjæreste" som stadig vekk gjør narr av meg, eller er jeg altfor følsom?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en slags kjæreste, eller mer en elsker, som jeg har møtt i ca. 3 måneder. Han er veldig snill og til å stole på, men jeg har begynt å føle meg trist pga. noen av de tingene han sier.

Han er fra Østlandet og snakker naturlig nok østlandsk, bokmålsnær dialekt, mens jeg er fra en annen kant av landet og snakker en helt annen dialekt. Han er også høy, nesten 2 meter, mens jeg er 165.

Vi har en veldig fin tone oss imellom, og har det gøy sammen. Men jeg merker at jeg mer og mer føler meg nedstemt og trist hver gang han tuller med dialekten min, hinter om at folk fra min landsdel er enkle og dumme, og når jeg sier hvor mye jeg liker høyden hans, spøker han med at jeg er så liten, ja, bare 150 sier han, at jeg f.eks. må bruke lengde 24 tommer i jeans etc.(jeg bruker 30).

Når jeg noen få ganger har gitt uttrykk for at jeg ikke liker at han tuller med dialekten min hver eneste gang vi møtes, og spør om han virkelig mener at jeg er så lav, avfeier han det og sier at han mener ikke noe vondt med det, at jeg har en passende høyde, at han bare mener å være morsom på en godlynt måte....

Likevel sitter jeg alltid igjen med en dårlig følelse. Jeg har jo f.eks. aldri sagt noe negativt om eller tullet med hans dialekt, hvor han kommer fra, høyden hans etc. Tør ikke si mer om temaet heller, jeg er så forelsket i ham og vil ikke risikere å støte ham fra meg.

Prøve å slå om til bokmålsdialekt selv, se hvordan han reagerer? Ellers ikke gjøre noe mer? Sitter med en vond klump i magen og skulle ønske han tok meg mer på alvor.

Anonymous poster hash: e0b04...6be
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kaller han deg "lille" også? Jeg var litt med en sånn fyr, og han fikk meg til å føle meg så utrolig liten. På en dårlig måte, nesten som psykisk nedbryting. Han vr også dritsvær og bare lo og smilte uansett hva jeg sa. Av og til fikk jeg inntrykk av at han lo av meg, istedet for å le med meg om du skjønner.

Anonymous poster hash: 665b4...3c6
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du elskerinne dersom du er forelsket? Da er du i alle fall sikker på å ikke bli tatt seriøst. Alt du beskriver forteller meg at han ikke respekterer deg, dessverre.

Anonymous poster hash: f22e3...421

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en slags kjæreste, eller mer en elsker, som jeg har møtt i ca. 3 måneder. Han er veldig snill og til å stole på, men jeg har begynt å føle meg trist pga. noen av de tingene han sier.

Han er fra Østlandet og snakker naturlig nok østlandsk, bokmålsnær dialekt, mens jeg er fra en annen kant av landet og snakker en helt annen dialekt. Han er også høy, nesten 2 meter, mens jeg er 165.

Vi har en veldig fin tone oss imellom, og har det gøy sammen. Men jeg merker at jeg mer og mer føler meg nedstemt og trist hver gang han tuller med dialekten min, hinter om at folk fra min landsdel er enkle og dumme, og når jeg sier hvor mye jeg liker høyden hans, spøker han med at jeg er så liten, ja, bare 150 sier han, at jeg f.eks. må bruke lengde 24 tommer i jeans etc.(jeg bruker 30).

Når jeg noen få ganger har gitt uttrykk for at jeg ikke liker at han tuller med dialekten min hver eneste gang vi møtes, og spør om han virkelig mener at jeg er så lav, avfeier han det og sier at han mener ikke noe vondt med det, at jeg har en passende høyde, at han bare mener å være morsom på en godlynt måte....

Likevel sitter jeg alltid igjen med en dårlig følelse. Jeg har jo f.eks. aldri sagt noe negativt om eller tullet med hans dialekt, hvor han kommer fra, høyden hans etc. Tør ikke si mer om temaet heller, jeg er så forelsket i ham og vil ikke risikere å støte ham fra meg.

Prøve å slå om til bokmålsdialekt selv, se hvordan han reagerer? Ellers ikke gjøre noe mer? Sitter med en vond klump i magen og skulle ønske han tok meg mer på alvor.

Anonymous poster hash: e0b04...6be

Slutt å vær så nærtagende, tøff deg opp litt og svar han på samme måte når dere er med andre. Når dere blir alene, spør ham om han synes det var hyggelig å få spydige svar. Tror egentlig han bare er usikker på seg selv, at han derfor er "tøff" mot deg sammen med venner fordi det er deg han er trygg på. Uansett skal du ikke godta det. Bli litt tøffere.

Anonymous poster hash: b3443...4fc

Skrevet (endret)

Det virker for meg som at han trur det er små erting, altså at han aldri ville gjort det om du virkelig sa at det såret deg og gjorde deg trist og usikker. Så du må nok bare si det som det er. Lar du det passere så vil han jo fremdeles tru at det går greit, at det kun er humor, så jo lengre du venter jo merkeligere blir det jo hvis han plutselig finner ut at han har såret deg over flere år f.eks.

Det er jo enten dette, at du må si ifra, eller så kan du kødde og små-erte tilbake. Spør om det blåser der oppe, eller om han kan spå været for i morgen f.eks.

Endret av Timza
  • Liker 8
Gjest Lille-pus
Skrevet

Det virker for meg som at han trur det er små erting, altså at han aldri ville gjort det om du virkelig sa at det såret deg og gjorde deg trist og usikker. Så du må nok bare si det som det er. Lar du det passere så vil han jo fremdeles tru at det går greit, at det kun er humor, så jo lengre du venter jo merkeligere blir det jo hvis han plutselig finner ut at han har såret deg over flere år f.eks.

Det er jo enten dette, at du må si ifra, eller så kan du kødde og små-erte tilbake. Spør om det blåser der oppe, eller om han kan spå været for i morgen f.eks.

Signerer.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å vær så nærtagende, tøff deg opp litt og svar han på samme måte når dere er med andre. Når dere blir alene, spør ham om han synes det var hyggelig å få spydige svar. Tror egentlig han bare er usikker på seg selv, at han derfor er "tøff" mot deg sammen med venner fordi det er deg han er trygg på. Uansett skal du ikke godta det. Bli litt tøffere.

Anonymous poster hash: b3443...4fc

Poenget er jo at jeg ikke vil ha en slik tone, jeg vil ikke bli tøffere, spydigere etc., det er ikke slik jeg er. Jeg er en snill person som ikke liker å si slemme, spydige ting til folk. Liker å ha det fint, koselig, føle meg trygg.

Det er ikke med venner han sier spydige ting til meg forresten, vi møtes alltid på tomannshånd.

Anonymous poster hash: 6dbee...f3d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil si ifra, men er redd for at han kommer til å oppfatte meg som kjedelig, overfølsom, en gledesdreper. Men jeg vil bare ikke sitte igjen med den vonde følelsen hele tiden. :(

Skrevet

Du må si i fra klart og tydelig at det ikke er greit. Selv skjønner jeg ikke helt hvorfor du gidder å være med en fyr som får deg til å føle deg nedstemt og nedfor.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 4
Skrevet

Jeg vil si ifra, men er redd for at han kommer til å oppfatte meg som kjedelig, overfølsom, en gledesdreper. Men jeg vil bare ikke sitte igjen med den vonde følelsen hele tiden. :(

Hvorfor skulle du være kjedelig av å si det? Slutt å overtenkt det. Det er uansett bedre at du er "kjedelig, etc" enn at du blir såret hver gang du treffer han.

Jeg trur neppe hans glede ovenfor deg handler om det å kunne mobbe deg litt på høyden din.

AnonymBruker
Skrevet

Han flørter. Det er vanlig at litt unge gutter tuller med at du er liten og erter for småting når de flørter.

Neste gang han sier at du er liten får du bare si at han får passe seg så du ikke hopper opp å biter han i balla.

Anonymous poster hash: 93fd4...51c
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken dialekt har du om jeg får spørre?

Jeg og typen har og helt forskellig dialekt, og han småhermer av og til litt. Jeg gjør det bare tilbake men helt enig i at jeg egentlig syns det er teit..

Her er det trondheim på han og bergensk på meg.

Anonymous poster hash: 2c5e6...b05
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er skremmende når du sier at "Tør ikke si mer om temaet heller, jeg er så forelsket i ham og vil ikke risikere å støte ham fra meg."

For det du sier her, er at du ikke tør å være deg selv, nettopp å si hva du føler og mener når han sier slikt til deg, i frykt for at han da skal gå fra deg.

Men det er nettopp det du skal la han, dersom han ikke gir seg.

Hvis ikke kan det fort bli en negativ spiral, der du holder mer og mer tilbake, og han får dominere og holde på som han vil.

Til slutt har du utslettet deg selv, blitt en dørmatte, og han har blitt en tyrann som er umulig å temme.

Been there, done that.

Enten respekterer han deg fra dag 1, ellers kan han fint gå ut døra.

Ikke vær avhengig av en mann.

Ps: Forelskelse kan være farlig og giftig dersom du faller for feil fyr.

Anonymous poster hash: 0a491...c90
  • Liker 5
Gjest Lille-pus
Skrevet

En elsker som ikke gjør deg godt er en elsker du ikke trenger beholde, men snakk nå med mannen først.

Det er mulig du er veldig følsom, men det er nå så sin sak.

Dersom høyden din er noe du har komplekser vedrørende så vil enhver kommentar, humoristisk eller ubetenksom, ofte tolkes på verst mulig måte selv om den aldri hadde til hensikt å være hverken sårende eller vond.

• Liker 1
Skrevet

Bare si helt enkelt at du ikke liker slike kommentarer og at det sårer deg. Du må nesten bestemme deg for om du skal gidde å fortsette med å møte han når han gjør dette stadig vekk. Vil du virkelig være elskerinnen hans?

:hug:

AnonymBruker
Skrevet

Hei Ts, dette kan jeg alt om.

Jeg har sluttet å finne meg i slik dritt fra menn. Magefølelsen er der fordi den prøver å fortelle deg noe, og kanskje er det slik at denne mannen ikke er bra for deg. Jeg har selv ei veldig god venninne som har en elsker, og han kan ofte være frekk mot henne noe som resulterer i at hun får en dårlige magefølelse. Jeg selv har også opplevd det for en stund tilbake med elskeren jeg hadde. Han var noe frekk, samt rettet litt for mye på meg når vi diskuterte og slikt noe som resulterte med dårlige magefølelse.

Hva om du prøver å prate med han om dette? Fortell han hvordan du føler det når han prater slikt til deg osv.. Men du skal ikke legge om dialekten din, det blir rett og slett for dumt!

Selv er jeg trønder, og jeg er veldig stolt over det. Har vært bort i menn som ikke skjønner meg, men de driter jeg rett og slett i :)

Lykke til

Anonymous poster hash: e5fe2...85b
AnonymBruker
Skrevet

Du skal i hvertfall ikke slå om til bokmål. Da hadde jeg også erta deg for resten av livet.

Anonymous poster hash: 14ebb...728
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du skal i hvertfall ikke slå om til bokmål. Da hadde jeg også erta deg for resten av livet.

Anonymous poster hash: 14ebb...728

Jaha, et dårlig menneske du med andre ord. Helt vilt at noen kan erte noen slik. Skam deg.

AnonymBruker
Skrevet

En elsker som ikke gjør deg godt er en elsker du ikke trenger beholde, men snakk nå med mannen først.

Det er mulig du er veldig følsom, men det er nå så sin sak.

Dersom høyden din er noe du har komplekser vedrørende så vil enhver kommentar, humoristisk eller ubetenksom, ofte tolkes på verst mulig måte selv om den aldri hadde til hensikt å være hverken sårende eller vond.

Jeg har ikke komplekser for høyden min, er bare noen få centimeter under gjennomsnittet. Er han som er mye høyere enn gjennomsnittet, men jeg har kun sagt fine ting om hans høyde. Han vet jeg ikke liker slike kommentarer, men han tror kanskje han er morsom.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg har ikke komplekser for høyden min, er bare noen få centimeter under gjennomsnittet. Er han som er mye høyere enn gjennomsnittet, men jeg har kun sagt fine ting om hans høyde. Han vet jeg ikke liker slike kommentarer, men han tror kanskje han er morsom.

Og det er du som bør minne ham på at du blir såret av å få høre slike ting.

Som sagt: En elsker som ikke gjør deg godt er en elsker du ikke har noen plikt til å beholde.

Du er forelsket i ham sier du. Vet du om han er forelsket i deg også?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...