Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så at telenor hadde et godt tilbud på adsl, så jeg tenkte å sjekke det ut nærmere.

På siden deres står det at deres dyreste abonnement koster 549 per mnd, med 0 i etablering. Uansett hvor mye jeg lette fant jeg ikke noe sted at det var bindingstid på tilbudet. (Men visste jo at det var det, for telenor er jo bindingstidsdjevelen..) Jeg er ikke interessert i fasttelefon, og prøvde å finne ut om det da var andre betingelser for dette, men det nærmeste jeg kom å finne et svar var at jeg fant kontaktinfo der jeg måtte sende inn en forespørsel, også skulle jeg bli kontaktet av en kundebehander.

Jeg ringte heller selv, og her er resultatet:

-990 kr i etablering (man må ha "montør" om man ikke skal ha fasttelefon, og dette koster da 990 kr. Om man vil ha fasttelefon er prisen på etablering også 990, så vi kom oss altså ikke unna dette gebyret.)

-450 kr i modem. Da eier vi modemet, og man trenger da ikke ha en utgift på dette, om man har det fra før. Men altså, nok en pris det ikke er nevnt med et ord på siden deres.

-60 kroner mer i mnd enn det som står på siden. Evt 159 kroner i mnd for fasttelefon, og da ikke tillegg på internettdelen. Denne prisen var heller ikke mulig å finne på siden deres. (Jeg lette en stund, og jeg er datakyndig, så om de i tilfelle finnes er de altfor godt gjemt.)

Totalt vil dette utgjøre 2160 kroner i løpet av det første året.. Og i årene etterpå 720 i tillegg. Total pris to første år; 16056,-

Ganske utrolig, hva?

Til sammenlikning;

Nextgentel har et tilbud som har litt lavere nedlastningshastighet, men dobbel opplastingshastighet til 498 kr i mnd. (evt 598 uten binding)

I tillegg koster det 798 å etablere/installere, og da er router med. (Noe som gjør at vi slipper å kjøpe router i tillegg til modem, vi har to maskiner.)

Total pris to første år; 12750,-

Det finnes sikkert andre tilbud enn dette som er enda bedre enn telenors, og jeg vet ikke hva jeg går for enda. Men det tok meg altså max 5 minutter å finne ut at telenor nok en gang viser seg å være en gjeng med rotter. Fatter ikke at noen velger de jeg.

Gjest Anonymous
Skrevet

har vel ikke så veldig mye å si, annet enn at jeg er veldig enig med deg når det kommer til erfaringene dine. dette gjelder jo forsåvidt mobil"tilbudene" deres også :-?

Gjest vienne-gjest
Skrevet

Vel, jeg har fasttelefon ADSL fra Telenor, og etter en uhyggelig førsteopplevelse med en sleip, løgnaktig selgerjævel, må jeg vel si at jeg er nokså fornøyd. Vi har et abonnement der vi betaler kr 349,- og har lastet ned til vi blir leie uten problem. Leste i avisa at de fleste greide seg med dette ab. Vi betalte heller ikke mye i tilkopling, fikk et tilbud, og skulle kople til selv. Så en kveld ringte det på døra og da kom det en fyr som var service ett eller annet, og han sa vi skulle få en gratis time service så han koplet til for oss og ordnet slik at alt var i orden. :-) Det var greit også da. Får tilgang til mye ok på Telenors kanal, og vi er igrunn storfornøyde. Vi har hatt det i snart ett år og det er kun en kveld systemet har vært nede på all denne tiden.

Skrevet

Mener også å huske at Telenor aldri har kommet med noen garantier for at kvoteordningen er borte for godt, så plutselig sitter man med 1 GB i måneden, og det er ikke morro...

Skrevet

Gjest, om man bruker internett lite, og man ikke har noe problem med å være bundet til en leverandør så kan nok telenor fungere greit. (Selv om det finnes andre som er billigere her også.)

Mitt poeng var først og fremst at telenor er så usannsynlig sleipe i markedsføringen. For en vanlig dødelig er det umulig å finne fram i jungelen. Moren min f eks, hadde isdnabonnement hun brukte til internett og tlf. Så ble hun overtalt til å få adsl, og plutselig satt hun med isdn og adsl. Altså, en telefonlinje hun aldri bruker. Sånn var det i over to år før jeg fant det ut, og hun fikk avbestilt. Det kostet jo selvsagt penger å gå fra isdn til analog linje, men det tjenes inn i løpet av et års tid.

Gjest vienne-gjest
Skrevet

Newt, men dette gjelder da ikke bare Telenor. Jeg har opplevd mye rart med mange teleselskap. Og da jeg skulle få Adsl, ringte jeg rundt til omtrent alle selskapene som sto på Dagbladets liste over leverandører, og det var mye de lovde i sine annonser som de ikke holdt eller som bare gjaldt dersom, eller som selvfølgelig ikke var noe bra, de hadde noe som var mye bedre og det kostet bare pittelitt mer.....

Skrevet

Jeg har til gode å se andre leverandører ikke opplyse om eksempelvis bindingstid og ekstrakostnad ifm med modem, slik telenor gjør.. Som sagt lette jeg en god stund på nettsiden deres, og jeg fant ingen info om nettopp dette..

Gjest Gjesta
Skrevet
Som sagt lette jeg en god stund på nettsiden deres' date=' og jeg fant ingen info om nettopp dette..[/quote']

Nix..men du ringte og fikk informasjon, den muligheten har du ikke hos alle leverandører (uten å sitte i det lange å vente på å komme igjennom, og når man kommer i gjennom får man ikke svar på spørsmålet..)

Vi har telenor nå..ingen problem...Hadde nextgentel før, og kommer aldri til å velge de igjen...

Clea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...