Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som bor i kollektiv eller med en venn/venninne - hvordan takler dere noen som er veldig annerledes enn dere selv?

Jeg ser på meg selv som en relativt tolerant person. Jeg har venninner som er annerledes enn meg - enten det gjelder religion, politikk, ideologi - og jeg har alltid tenkt at motsetninger tiltrekker hverandre romantisk sett så gutter jeg har datet har ofte hatt en liten annen personlighetstype enn meg, men det er greit når man har det romantiske som knytter en sammen.

Men når det kommer til energinivå og slikt med venninner synes jeg det er noe slitsomt.

Bor med en jente som er noen år eldre og hun er ganske annerledes enn meg påflere måter. Jeg vil ikke kalle meg selv lat på noen måte, jeg er bare en mer introspektiv person, liker å lese og drive research til prosjektene jeg har på skolen.

Etter at jeg har hatt en dag med skole, noe trening og/eller husarbeid, lage mat, noe sosialt praktiske ting, er jeg typen som helst vil slappe av på kvelden.

Roomien er ikke en "filmperson" (liker ikke se film), liker ikke å lese og skal finne på noe hele tiden. Da mener jeg at hvis hun kommer hjem kl 23 etter en lang dag på jobb må hun ha noe å henge fingrene i, og setter igang et prosjekt i leiligheten. Idag satt jeg og så etter jobber på rommet mitt og hun kom inn med moren sin (som bor her en uke) og sa at moren hennes hadde foreslått å flytte et av skapene mine (hun har tydeligvis stukket inn rommet mitt mens jeg var ute, litt ubehagelig siden pc med eposter og samtaler stod åpen på sengen).

Jeg sa ok og de satte igang og skru fra hverandre seng og flytte på skap.

For all del - jeg har aksept for at folk er forskjellige og jeg beundrer roomiens energi og alt hun f
år utrettet.

Bare lurer p
å om andre har bodd med veldig forskjellige mennesker og hvordan de taklet det.

Anonymous poster hash: 64410...1e1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

dytt

Anonymous poster hash: 64410...1e1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så mye å gjøre for å takle det annet enn å akseptere at folk er forskjellige. Men du skal selvsagt kunne si ifra hvis det er noe du finner ubehagelig, slik som når andre går inn å "snoker" på ditt rom.

Anonymous poster hash: 6dd67...5b9
AnonymBruker
Skrevet

Du er heller ikke nødt til å flytte skapet ditt bare fordi hun skal ha noe å holde på med, tror ikke jeg helt skjønner hva du skal frem til med posten din...

Anonymous poster hash: 6dd67...5b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...