Osislove Skrevet 21. april 2014 #1 Del Skrevet 21. april 2014 Hei. Jeg holde nå på med lappen å ønsker å finne meg en bil. Jeg lurer på om dere har noen gode første gangs biler å anbefale? tenker ikke så mye rundt bilen bare at prisen må ligge på maks 25.000kr Mvh osislove. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeakP Skrevet 21. april 2014 #2 Del Skrevet 21. april 2014 (endret) Da vil jeg anbefale deg og vente til du får bedre økonomi. En bil til 25000 byr sannsynligvis på uforutsette utgifter - raskt.. Men om du likevel vil kjøpe, råder jeg deg til å velge japansk. http://www.klikk.no/motor/bil/article427642.ece Denne for eksempel http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47552070&searchclickthrough=true Endret 21. april 2014 av PeakP Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timza Skrevet 21. april 2014 #3 Del Skrevet 21. april 2014 Gå inn på broom.no og sjekk ut bruktbil anbefalingene der inne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maximillian Cohen Skrevet 21. april 2014 #4 Del Skrevet 21. april 2014 I den prisklassen er det vanskelig å skille de gode kjøpene fra de dårlige om en ikke vet hva en skal se etter. Bilene er også såpass gamle, og har fått vidt forskjellig behandling av sine eiere, så det vil være være store variasjoner innen samme modell. Min anbefaling er å se rundt på finn.no og finne aktuelle kandidater, for så å få med deg en med litt peiling når du skal se på bilene. Om dette ikke lar seg gjøre bør du ta bilen på en NAF-test - noen ganger kan en få overtalt selger til å betale eller i hvert fall spleise på regningen. Har du ingen preferanser når det kommer til motor, antall dører, antall seter, karosseritype osv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Osislove Skrevet 21. april 2014 Forfatter #5 Del Skrevet 21. april 2014 Da vil jeg anbefale deg og vente til du får bedre økonomi. En bil til 25000 byr sannsynligvis på uforutsette utgifter - raskt.. Men om du likevel vil kjøpe, råder jeg deg til å velge japansk. http://www.klikk.no/motor/bil/article427642.ece Denne for eksempel http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47552070&searchclickthrough=true Ja okei kanskje jeg skal vente med kjøp da hva tenker du er en grei pris for en brukt bil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomst83 Skrevet 21. april 2014 #6 Del Skrevet 21. april 2014 (endret) Hei. Jeg holde nå på med lappen å ønsker å finne meg en bil. Jeg lurer på om dere har noen gode første gangs biler å anbefale? tenker ikke så mye rundt bilen bare at prisen må ligge på maks 25.000kr Mvh osislove. Trenger du stor bil eller liten bil? Og en anbefaling er å sjekke rundt på merkevare verkstedene og ikke vi finn. Jeg har nå en liten Toyota aygo som passer helt fint for meg. Den rimlisgte av de ligger på rundt 60.000 og er 2006/2007 modell. Jeg synes også den er grei fordi den ikke tar så mye bensin. Endret 21. april 2014 av Blomst83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Osislove Skrevet 21. april 2014 Forfatter #7 Del Skrevet 21. april 2014 I den prisklassen er det vanskelig å skille de gode kjøpene fra de dårlige om en ikke vet hva en skal se etter. Bilene er også såpass gamle, og har fått vidt forskjellig behandling av sine eiere, så det vil være være store variasjoner innen samme modell. Min anbefaling er å se rundt på finn.no og finne aktuelle kandidater, for så å få med deg en med litt peiling når du skal se på bilene. Om dette ikke lar seg gjøre bør du ta bilen på en NAF-test - noen ganger kan en få overtalt selger til å betale eller i hvert fall spleise på regningen. Har du ingen preferanser når det kommer til motor, antall dører, antall seter, karosseritype osv? Ah okei.. kunne jo tenkt meg 5 dørs men er ikke et must om jeg finner en grei bil til prisen siden jeg ikke har barn eller noe. Men som sagt skal bare være en første gangs bil til jeg får spart opp til en dyrere og bedre ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeakP Skrevet 21. april 2014 #8 Del Skrevet 21. april 2014 Ja okei kanskje jeg skal vente med kjøp da hva tenker du er en grei pris for en brukt bil? Det er jo dine behov og lommebok som avgjør. Men om du går opp til 60-70000 vil du finne biler som er mye nyere, med lavere km og mye bedre sikkerhet. Noen har nevnt Toyota Aygo og kan også anbefale det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Osislove Skrevet 21. april 2014 Forfatter #9 Del Skrevet 21. april 2014 Trenger du stor bil eller liten bil? Og en anbefaling er å sjekke rundt på merkevare verkstedene og ikke vi finn. Jeg har nå en liten Toyota aygo som passer helt fint for meg. Trenger ikke noe stor bil nei ah okei.. skal høre meg litt rundt å få sjekket på verkstedene, tusen takk for tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomst83 Skrevet 21. april 2014 #10 Del Skrevet 21. april 2014 Trenger ikke noe stor bil nei ah okei.. skal høre meg litt rundt å få sjekket på verkstedene, tusen takk for tips Sjekk da via Toyota. Her f.eks http://www.toyota.no/used_cars/index.tmex Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Osislove Skrevet 21. april 2014 Forfatter #11 Del Skrevet 21. april 2014 Det er jo dine behov og lommebok som avgjør. Men om du går opp til 60-70000 vil du finne biler som er mye nyere, med lavere km og mye bedre sikkerhet. Noen har nevnt Toyota Aygo og kan også anbefale det. Jepp det er sant, ah okei skal sjekke ut den Toyotan :D takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomst83 Skrevet 21. april 2014 #12 Del Skrevet 21. april 2014 Det er jo dine behov og lommebok som avgjør. Men om du går opp til 60-70000 vil du finne biler som er mye nyere, med lavere km og mye bedre sikkerhet. Noen har nevnt Toyota Aygo og kan også anbefale det. Nettopp. Jeg betalte 69.000 for min Aygo. 2006 modell,og kmstand på 60 000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2014 #13 Del Skrevet 21. april 2014 Fiat 500! Riktignok noe dyrere enn den prisklassen du ser etter, men du burde virkelig inviserere litt i en bil når du først skal kjøpe en. Jeg er i samme alder som deg, og min første bil som jeg kjøpte i fjor er en fiat 500 cabriolet. Jeg er storfornøyd og det er en super liten jentebil:D Anonymous poster hash: e3347...43d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 21. april 2014 #14 Del Skrevet 21. april 2014 Jeg har kjøpt mange biler til 20k og mindre. Som førstegangsbil er de ypperlige. Se etter en bil med ny PKK, prut hardt (en bil annonsert til 20000 går ofte lett for 15000 også), og sett av penger til å få bilen fikset relativt hyppig. Mitt råd er å se etter kjedelige biler som er vanskelig å selge, og ikke så godt kjent. Nissan Primera får du nesten gratis i ok tilstand (ca 15k for strøken 1998-modell). Honda Accord er gode biler i tillegg. Suzuki er billige bestemorsbiler. Viktig å sjekke dyre og vanlige vedlikeholdsposter: Kløtsj, dekk og bremser. Ta helst med deg noen som kan bil, så går det nok bra. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 21. april 2014 #15 Del Skrevet 21. april 2014 For det første ville jeg aldri kjøpt en bil som koster kun 25.000. Det blir fort veldig dyrt! Ellers så bør du holde deg langt unna franske merker og Opel. Når det kommer til de så hjelper det ikke om bilen er relativt ny. De må fikses tidlig i forhold til merker av kvalitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 21. april 2014 #16 Del Skrevet 21. april 2014 Lurer på hvor mange her som har kjøpt en bil til 25000 egentlig? Det fins rikelig med flotte biler som eldre, pliktoppfyllende sosialdemokrater selger i denne prisklassen. Biler som er godt tatt vare på, og biler som er 10-20 år gamle. Mange av de vil kunne brukes i årevis og hundretusenvis av kilometer til, bare man gir de samvittighetsfull oppfølging og vedlikehold. Husk at kapitalkostnader ved dyrere biler er en stor, men usynlig utgift. Selv en bil til 60000kr taper 10-15000kr/år i verdi. For et slikt beløp får man ordnet en del småskavanker på verksted. Et sett høykvalitetsdekk koster 5-6000kr, en ny kløtsj ferdig montert 5-8000kr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 21. april 2014 #17 Del Skrevet 21. april 2014 Vent med å kjøpe til restskatten forfaller. Da kommer det endel på markedet som egentlig ikke eierne hadde tenkt å kvitte seg med riktig ennå. Har kjøpt flere i prisklassen 10-20 000 kroner, og de varer som oftest fint til neste eu-kontroll. Da blir de delebil eller spiker. Sånn har jeg bil med ansvarsforsikring, og slipper å ha angst for parkeringsriper. Må de repareres for mer enn 7-8000, kjøper jeg en annen. Slipper verditap og bekymringer. Skal jeg opp i 30-50 000 kroner, da er det kun for å snope. Men da skal det pokkermeg være noe arti, også. Sikt gjerne forbi de merkene alle skal ha, og som er svindyre deler til. Merce, audi, VW etc. Enten er de dyrere enn mer ukurante i samme stand, ellers er de allerede oppbrukte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå