AugustBrud'04 Skrevet 9. juni 2004 #1 Skrevet 9. juni 2004 Siden vi har vært forlovet noen år så har vi allerede gifteringer på, men nå vil vi gjerne levere ringene til gravering av bryllupsdato. Er det da vanlig at man tar de på igjen før bryllupet eller kan man overrekke de i kirken? Det er jo vanlig å overrekke ringer i kirken, men kanskje ikke så normalt hvis man allerede har hatt ringene i noen år? Er det noen som har synspunkter på dette eller egne erfaringer å dele?
Saeria Skrevet 9. juni 2004 #2 Skrevet 9. juni 2004 Det går sikkert fint an å gi hverandre ringene på ny i kirken. Det er jo mange som har egne forlovelsesringer og som gir hverandre en egen giftering, såvel som de som graverer i ringen de har fra forlovelsen.
othelie Skrevet 9. juni 2004 #3 Skrevet 9. juni 2004 Vi brukte forlovelsesringene som vi graverte, pusset og satt diamant i min ring. De ble jo som nye, og vi overrakk ringene i kirken som del av den nye liturgien Synes det var flott!!!
natasha Skrevet 9. juni 2004 #4 Skrevet 9. juni 2004 Vi brukte forlovelsesringene som vi graverte' date=' pusset og satt diamant i min ring. De ble jo som nye, og vi overrakk ringene i kirken som del av den nye liturgien Synes det var flott!!![/quote'] Vi gjorde det samme. For meg hører "ring-påsetting" med i seremonien, synes det ville vært stusselig om vi bare skulle hatt på ringene før vi kom i kirken.
Gjest MrsL Skrevet 9. juni 2004 #5 Skrevet 9. juni 2004 Vi skal bruke våre forlovelsesringer som gifteringer og vi setter dem på igjen i kirken
Gjest Tex Skrevet 9. juni 2004 #6 Skrevet 9. juni 2004 Vi har egne gifteringer som vi satt på i kirken. Det er en viktig del av seremonien syns jeg.....
Catzy Skrevet 9. juni 2004 #7 Skrevet 9. juni 2004 Vi skal bruke forlovelsesringene som gifteringer. Men nå har vi dem på venstre hånd, og de skal flyttes til høyre under seremonien. Men vi sender dem til gravering og pussing før bryllupet, så kanskje vi ikke tar de på igjen dagene mellom ferdig gravering og selve bryllupet. Catzy
Edie Skrevet 9. juni 2004 #8 Skrevet 9. juni 2004 Vet ikke helt hva vi skal gjøre jeg.. Det er ikke plass til å inngravere bryllupsdatoen i ringene. Ikke i min i alle fall. Vil ikke ha nye - føler liksom at forlovelsesringene er gifteringene. Går jo selvfølgelig an å bare pusse de litt og sette de på i kirken. Men vet ikke helt om jeg vil det heller. Er sikkert fryktelig nervøs, og så skal jeg drive å knote med å sette på en ring i tillegg?? Vet ikke jeg... , men det er jo en stor del av seremonien også da...
verene Skrevet 9. juni 2004 #9 Skrevet 9. juni 2004 Forlovelsesringene våre er også for øyeblikket hos gullsmed for gravering og oppussing. De skal ikke på før under vielsen, syns påsetting av ringer er et av høydepunktene under seremonien jeg da.
Pip'n Skrevet 9. juni 2004 #10 Skrevet 9. juni 2004 Vi har egne gifteringer som vi satt på i kirken. Det er en viktig del av seremonien syns jeg..... Vi skal også sette på nye gifteringer i kirken. Det vi lurer litt på er når vi skal ta av forlovelsesringene? Gjør vi det i kirken før vi tar på de nye ringene, eller burde vi ta de av før vielsen? Hmm... Noen gode råd?
Gjest Tex Skrevet 9. juni 2004 #11 Skrevet 9. juni 2004 Vi skal også sette på nye gifteringer i kirken. Det vi lurer litt på er når vi skal ta av forlovelsesringene? Gjør vi det i kirken før vi tar på de nye ringene, eller burde vi ta de av før vielsen? Hmm... Noen gode råd? Her er det bare jeg som har forlovelsesring, og den satte jeg på venstre hånd i stedet for høyre da jeg stod opp om morgenen bryllupsdagen. Da var det god plass til gifteringen på høyre hånd
nessi Skrevet 10. juni 2004 #12 Skrevet 10. juni 2004 Vi skal pusse opp forlovelsesringene, og kommer til å gå uten ringer fra vi tar de av for å levere de til gullsmeden til vi setter de på igjen i kirken.
minniepus Skrevet 10. juni 2004 #13 Skrevet 10. juni 2004 Vi skal pusse opp forlovelsesringene' date=' og kommer til å gå uten ringer fra vi tar de av for å levere de til gullsmeden til vi setter de på igjen i kirken.[/quote'] Skal vi og gjøre. Blir rart å gå uten...
Amelie Skrevet 10. juni 2004 #14 Skrevet 10. juni 2004 Vi har ikke noe spesielt forhold til det å sette på ringer i kirken, og i og med at vi skal bruke forlovelsesringene våre som gifteringer, har vi valgt å ikke gjøre noe nummer ut av dette under vielsen. Vi måtte jo gå uten ringene en tre ukers tid mens de ble inngravert, og så satte vi dem på oss igjen under en koselig, liten seremoni med bare oss to og Venus-passasjen for noen dager siden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå