Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De 5 siste dagene har jeg spist mye drit. men jeg har erstatet det med vanlig mat så jeg har ikke spist mer en rundt 2500 kcal dagen i dårlig mat.

Har spist ting som: sjokolade, chips, boller, pinnekjøtt, mcdonalds, smågodt, osv.

Da jeg gikk på vekten i dag morges viste den 4 kg opp fra det jeg veide for 6 dager siden.

Er alt dette vann og vil forsvinne? Jg kan jo ikke ha lagt på meg fett uten overskudd?

Anonymous poster hash: 03bd3...bde
Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Viss du har spist mykje salt mat kan det vere mykje vannvekt, ja. Gå tilbake til ditt normale liv, så vil nok dette gå seg til i løpet av nokre dagar. Vekt er snodige greier, eg har opplevd å ha vore veldig flink, spist fornuftig og trent, og så vore ein kilo meir enn forrige veke når eg veg meg. Ingen logikk i slike små svingningar.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også gått opp 4 kg i påsken, og har stort sett spist alt jeg har kommet over sv marsipan , godis og mat! Har vært ute å løpt nå, fikk jo helt sjokk!

Anonymous poster hash: 105b0...1f1

Skrevet

Salt binder ikke så mye vann i kroppen. Det som virkelig binder vann er sukker. Da spesielt glukosedelen av sukkeret. 1g glukose binder 4g vann når det lagres som glykogen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Salt binder ikke så mye vann i kroppen. Det som virkelig binder vann er sukker. Da spesielt glukosedelen av sukkeret. 1g glukose binder 4g vann når det lagres som glykogen.

Forklarer i hvertfall min vektoppgang😁nå er det bort med påskeegget og inn med bær og grønnsaker!

Anonymous poster hash: 105b0...1f1

AnonymBruker
Skrevet

Så viss jeg har spist 200 gram karbo hver dag i 5 dager og det meste har kommet fra sukker. Så har jeg lagt på meg rundt 800 gram vann hver dag?

Skrevet

Så viss jeg har spist 200 gram karbo hver dag i 5 dager og det meste har kommet fra sukker. Så har jeg lagt på meg rundt 800 gram vann hver dag?

Kroppen til normale folk klarer ikke å lagre spesielt mer enn 5-600g glykogen. Og sannsynligvis var du ikke tom før du fylte opp. 50% prosent av sukker er også fruktose - som omsettes i leveren. Her kan du lagre litt, men mesteparten blir brukt til å produsere fett som lagres.

Du har nok gått opp litt i fett, litt i vann, og så har du sikkert ikke veid deg på helt tom mage.

Er jo ikke noe krise. Du klarer å være sunn et par uker for å å bli kvitt det!

Gjest tinbjo1
Skrevet

Nam. Fikk lyst på mcdonalds nå ass

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Første juledag sto vektnåla på 89,9 kg (mann) jeg fikk helt sjokk siden jeg aldri noensinne hadde vert over 84 før. Kjøpte meg en vekt selv og veit du hva, den har aldri vert over 84 siden heller uten at jeg har forandret noe. xD

Et godt og fett måltid kan gjøre enorme utslag på vekta.

Anonymous poster hash: 1c838...56e
  • Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet

Jeg "legger på meg" 1-2 kg etter middag. Om du ikke har spist mer kcal enn du pleier så er det mye vannvekt pga karbs, salt og sukker. Gi det 1 uke med rent kosthold og trening så er du tilbake der du var.

Skrevet

Første juledag sto vektnåla på 89,9 kg (mann) jeg fikk helt sjokk siden jeg aldri noensinne hadde vert over 84 før. Kjøpte meg en vekt selv og veit du hva, den har aldri vert over 84 siden heller uten at jeg har forandret noe. xD

Et godt og fett måltid kan gjøre enorme utslag på vekta.

Anonymous poster hash: 1c838...56e

For at du skal kunne legge på deg 5kg på ett måltid må du ha spist/drukket 5kg i det måltidet. Dét er det vel ingen som gjør...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lagt på meg 3.3 kilo i påsken! Dette er jeg kjent med nettopp fordi det skjer hver gang jeg har ferie å det forsvinner i løpet av 10 dager. Jeg trener 5 ganger i uken til vanlig å har et sunt kosthold men i løpet av 4 påskedager gikk jeg berserk å droppe trening :) Å det er lov jeg må leve livet iblant ;) I dag starter jeg på mitt gamle kosthold igjen.

Det er mest sannsynlig ikke fett å forsvinner så fort kroppen kommer i rutine igjen. Så dine 4 kg forsvinner nok snart så lenge du ikke fortsetter med den dårlige maten :)

Anonymous poster hash: 758c7...35d

Skrevet

Jeg har også lagt på meg 4kg i påska. Helt vilt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...