Ciara Skrevet 21. april 2014 #1 Del Skrevet 21. april 2014 Vi la ferdigplen i hagen i september. Det ser helt supert ut, men jeg synes kanskje plenen virker litt myk. Under plenen er det sand og jord. Sandlaget var ganske hardt, så vi fikk lagt på ti cm jord som vi blandet litt med sanden og klappet sammen før rulleplenen ble lagt. Nå lurer jeg på om vi enten blandet jord og sand for dårlig eller om vi trampet sammen jorda for dårlig. Uansett - er det noe å gjøre noe med? Vi har ikke brukt plenen noe ennå, kan det klappes sammen mer nå i etterkant oppå gresset uten at det blir skadet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 21. april 2014 #2 Del Skrevet 21. april 2014 Jorda har sikkert ikke satt seg, og gress plantene ikke rotet seg, vanne rikelig når plenen begynner å gro og det blir litt varmere i været, er det første tankene jeg som bonde får når jeg leser innlegget ditt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 21. april 2014 Forfatter #3 Del Skrevet 21. april 2014 Jorda har sikkert ikke satt seg, og gress plantene ikke rotet seg, vanne rikelig når plenen begynner å gro og det blir litt varmere i været, er det første tankene jeg som bonde får når jeg leser innlegget ditt Ok, takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maximillian Cohen Skrevet 21. april 2014 #4 Del Skrevet 21. april 2014 (endret) Jeg ville ventet og sett om det bedret seg. Når røttene får etablert seg skikkelig vil de binde jorden på en helt annen måte, og jorden vil også etter hvert sette seg. Er det veldig vått der jorden gir etter? Endret 21. april 2014 av Maximillian Cohen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 21. april 2014 Forfatter #5 Del Skrevet 21. april 2014 Jeg gikk på plenen i sokkelesten nettopp, og ble ikke våt på føttene i det hele tatt. Det er heller ikke mye jeg synker, bare litt mer enn på en "vanlig" plen. Hvor lang tid tar det før rørene får satt seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maximillian Cohen Skrevet 21. april 2014 #6 Del Skrevet 21. april 2014 (endret) Det kommer an på så mye, men om du ikke har et dreneringsproblem så vil jeg tro dette setter seg innen en måned. I hvert fall om du bor i en del av landet som får ta del i det fantastiske været vi har nå. Det kan imidlertid tenkes at du vil få ujevnheter i plenen, men ikke ta sorgen på forskudd. Endret 21. april 2014 av Maximillian Cohen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå