Gå til innhold

Kjole på 17.mai, farger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det "greit" med sort kjole på 17.mai, eller er det litt trist? Aner ikke hva jeg skal kjøpe.. Er feit etter fødsel, og passer ikke inn i bunaden (som ble laget da jeg var 30kg lettere).

Er det noenfarger som egner seg bedre på en 17.mai-kjole enn andre? Hvor fint pyntet skal man være.

Anonymous poster hash: a5b26...baa

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Svart er helt greit på 17.mai, men det går jo an å freshe opp tilbehøret litt og ikke kjøre helsvart med sko, strømpebukse, kjole og jakke i den fargen :)

Ellers syns jeg 17.mai først og fremst skal være en festdag for alle og at det derfor ikke _må_ være noe krav til pynting selv om de fleste selvfølgelig velger å bruke litt finere klær enn ellers.

Endret av Hecubaa
  • Liker 2
Gjest Tigress
Skrevet

Eg synest svart er litt trist i sumarhalvåret uansett, men det må då vere greitt så lenge ein er litt pynta. 17. mai-sløyfa lysar jo opp!

Men ein festdag utan litt kra vtil å pynte seg, det er for meg ei omgrepsmessige motsetting, altså. Fest er jo nett noko anna enn kvardag, og då vil eg seie det er naturleg å også justere opp antrekket litt.

Gjest Lille-pus
Skrevet

En sort kjole på 17.mai blir helt nydelig med noen pene smykker og en 17.mai sløyfe.

Et par pene, nypussede sko gjør også sitt.

Jeg er vant til at på nasjonaldagen pynter man seg.

Skrevet (endret)

Helt klart at svart kjole funker greit på søttendes! Støtter meg til Hecubaa ovenfor, med at du kommer langt med accessoirer hvis du vil lette litt på inntrykket.

De fleste lar dagens sysler bestemme antrekk. Skal du i løssnippet vennelag er uformelt sommerlig ofte å foretrekke. De som skal i galla eller kransenedleggelse kler seg ofte deretter. Det viktigste er at det er praktisk for deg, og at du føler deg vel i det.

Uten at du røper hvor i landet du feirer, er det også vanskelig å si noe. Nordpå kan 17.mai føles bedre i varmedress enn i lårkort. Og svart kjole kan også være så mangt. Fra lett, kort og luftig, til tung og formell.

Lette sommerkjoler kan være sykt rimelige om du går i kjøpesentrenes standardbutikker, så økonomi behøver ikke å bli knust. Men det er jo ikke sikkert at en sommerkjole er det rette der du feirer dagen. Svart virker også "slankende", men det gjelds bare for rette snitt. Ha gjerne en lysere overdel for å dra fokus opp.

Skjønner at du vil ta deg best mulig ut. Men realiteten er at hvis ikke du kler deg ut som klovn eller tigger, så vil de færreste legge merke til deg og hva du har på deg i folkemylderet. De som ser deg vil knapt huske deg tretti meter etter at de har passert. Så bare gå etter mavefølelsen. Du skal være bra dyktig for å kunne gjøre noe feil...

De fargene som passer best til en syttendemaikjole er de fargene som virker mest flatterende for deg.

Endret av Kamikatze

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...