Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her er vi ganske fortvilet siden jeg lagde en mme (pulver) i natt, men babyen sovnet fra flasken. La den på stua og min mann nå på morgenen trodde det var ny flaske og gav den til vesla ( det er 5 timer siden jeg blandet).

Hva kan gå galt? Noen som vet? Googlet masse men står bare om bakterievekst, men ikke noe mer. Altså konsekvensen av det, uff mannen er fra seg..

Anonymous poster hash: bdc43...310
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det går helt fint. Slapp av.

Anonymous poster hash: 05205...6b0

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge babyen er i fin form er det null problem.

Anonymous poster hash: 4d3e2...587

Skrevet

Dette er ikke basert på fakta, men tenker at babyen ville sagt fra om den hadde blitt sur?

Vi gir bare mm på flaske innimellom, og den klarer seg jo bra i romtemperatur i opp til 8 timer. Tror det går helt fint!

AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke basert på fakta, men tenker at babyen ville sagt fra om den hadde blitt sur?

Vi gir bare mm på flaske innimellom, og den klarer seg jo bra i romtemperatur i opp til 8 timer. Tror det går helt fint!

Morsmelk er noe helt annet enn morsmelkersatning.

Morsmelkerstatning skal brukes innen en time etter at den er laget.

Ts: hiv melka neste gang. Hvor gammel er babyen? Det er verre om den er nyfødt enn om den er ti mnd.

Anonymous poster hash: f5b7a...9e4

AnonymBruker
Skrevet

Bakteriene vokser fort, og de kam være farlige- spesielt for spedbarn.

Derfor kaster man restene umiddelbart som en grei vane for å unngå uhell som dere har hatt nå.

Jeg hadde tatt en telefon til legevakta for å få råd om hva man skal følge med på, og hva som evt gjøres dersom barnet blir dårlig.

Disse reglene rundt MME lages fordi man har hatt barnedødsfall også i Europa, og det har med bakterievekst å gjøre slik jeg har forstått det.

Derav strenge retningslinjer for rengjøring, tilberedning og oppbevaring.

Anonymous poster hash: 8897b...1bd

Skrevet

Jeg hadde ringt legevakt.

AnonymBruker
Skrevet

Bakteriene vokser fort, og de kam være farlige- spesielt for spedbarn.

Derfor kaster man restene umiddelbart som en grei vane for å unngå uhell som dere har hatt nå.

Jeg hadde tatt en telefon til legevakta for å få råd om hva man skal følge med på, og hva som evt gjøres dersom barnet blir dårlig.

Disse reglene rundt MME lages fordi man har hatt barnedødsfall også i Europa, og det har med bakterievekst å gjøre slik jeg har forstått det.

Derav strenge retningslinjer for rengjøring, tilberedning og oppbevaring.

Man er redd for enterobacter sakazakii. Risikoen er i utgangspunktet veldig liten, og mindre dess eldre og friskere barnet er. Sannsynligvis går det helt fint, men følg med på allmenntilstanden.

AnonymBruker
Skrevet

Man er redd for enterobacter sakazakii. Risikoen er i utgangspunktet veldig liten, og mindre dess eldre og friskere barnet er. Sannsynligvis går det helt fint, men følg med på allmenntilstanden.

Stemmer. Men siden det er knyttet dødsfall til det hadde jeg tatt en telefon, uten at jeg vet noe mer om dette selv så er det jo greit å vite om det er lurt å starte rask behandling dersom barnet viser tegn til dårlig form.

Kjedelig å vente for mange timer med legebesøk dersom man er en av de med uflaks(dersom de få tilfellene det gjelder helst skal ha rask behandling).

Man ringer jo gjerne legevakta for lang mindre enn dette når det kommer til spedbarn/babyer, så jeg hadde selv iallefall gjort det.

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge barnet er i fin form, dvs ikke kaster opp, får feber, blir slapp osv har det gått helt fint :) sjansen for at noe skal gå galt er helt minimalistisk! Blir derimot barnet dårlig hadde jeg tatt en telefon til legevakten med en gang. Legevakten kommer nok ikke til å gjøre noe hvis barnet ikke har symptomer.

Anonymous poster hash: e45d3...a03

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS: Ungen er 3 mnd, pleier å kaste rester av melken. Akkurat i natt gikk jeg rett og slett i ørska og trodde jeg kastet. Derav uhellet:( Hun er litt slapp ( lang tur ute i frisk luft. da sov hun i 3 timer), men ellers blid til nå og har lagt seg nå og sover igjen.. Ikke feber eller oppkast, og har bra matlyst. Så jeg satser på at det gikk bra denne gangen.. men det satte en sikkelig støkk i meg når jeg så mannen gi henne den flaska. Hun synes den var kald og varmet den opp til og med. Gjett om han fikk kjeft, og hun tok alt...(170 ml!) for å si det sånn vi er ikke så happy mot hverandre idag...

AnonymBruker
Skrevet

Sånn skjer. Neste gang er det du som glipper, så ikke klandre mannen din for noe som gikk helt fint.

Anonymous poster hash: 05205...6b0

AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg klandrer han ikke, var tross alt jeg som glemte å helle den ut. begge ble bare så redde og ikke fått snakket sammen ennå. Men det skal vi ta oss tid til:)

Skrevet

Her glemmer vi titt og ofte å hele ut melken, men her er regelen at melken høyst sannsynelig er gammel om du ikke har laget den selv.

Også må man jo smake på alt før man gir det til babyen og om melken er kald -ja da har den i allefall stått for lenge.

Men så bra at det gikk bra da:) Skjønner reaksjonen din på mannen også, er lik selv. Men her blir han blid når jeg unnskylder meg etterpå. Man blir jo bare så redd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...