Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg har et lite rart problem. Jeg har ei venninne som er fra Vietnam og flyttet til Norge for 10 år siden. Hun heter Feis Gud******** (hun vet om dette innlegget). Med dette navnet oppstår det mye problemer, særlig når det skal skrives eller når vi er på fest og møter nye folk.

Her er det vanligste tilfelle som pleier å skje:

1. Jeg snapper med en gutt som har fest og jeg spør om jeg og et par venninner kan komme. Han svarer ja, hvem kommer? Så skriver: Jeg, feis og karianne. Så får jeg ofte svar som "hvem feis?" så svarer jeg "Gud" også får jeg ikke svar lengre og heller ikke kommet meg på disse festene. Og dere kan tenke dere hvordan det blir når vi møter nye mennesker.

Hva skal jeg gjøre med dette? Dette ender alltid opp med at når jeg vil ut å feste så tar jeg ikke med hun, hun blir såra og jeg får dårlig samvittighet og jeg vil egentlig ha hun med fordi hun er dritkul. Hun selv ser ikke problemet i at hun heter Feis så det blir litt vanskelig for meg.

Edit: Hun vil ikke skifte navn og foreldrene lar hun heller ikke. Vi er 17 år.

Endret av Mariell007
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke de ching-folkene et vestlig navn og?

Anonymous poster hash: 146cc...60d
  • Liker 5
Gjest Mr. Toad
Skrevet

Har ikke du en leggetid?

• Liker 3
Skrevet

Jo men min ching-venn heter da Feis!

AnonymBruker
Skrevet

Jo men min ching-venn heter da Feis!

Men hun kan vel og velge seg et vestlig navn?

Skrevet

Har jo skrevet at hun ikke ser på sitt eget navn som noe problem så hun vil jo ikke skifte navn. Foreldrene mener også at hun skal være stolt over bakgrunnen sin og tror hun er oppkalt etter en i familien elno.

Gjest tinbjo1
Skrevet

Hm, forstår at det kan bli kleint for deg.

Men har ingen løsning...

Skrevet

Hm, forstår at det kan bli kleint for deg.

Men har ingen løsning...

Ja, veldig kleint innimellom, folk tror ofte at jeg feis. Og når vi faktisk kommer oss på fest dreier det seg alltid om fising og vitser angående navnet hennes og det begynner jeg å bli lei av!

Gjest tinbjo1
Skrevet

Ja, veldig kleint innimellom, folk tror ofte at jeg feis. Og når vi faktisk kommer oss på fest dreier det seg alltid om fising og vitser angående navnet hennes og det begynner jeg å bli lei av!

Jeg syns virkelig synd på henne som heter det. Hadde nok byttet navn!

Er ganske barnslig av dem andre å holde på sånn også ..

Skrevet

Jeg syns virkelig synd på henne som heter det. Hadde nok byttet navn!

Er ganske barnslig av dem andre å holde på sånn også ..

Ja, hadde jeg også. Litt barnslig av dem ja, men det er jo ganske lættis, og det er utrolig mange vitser og kommentarer som er sykt morsomme hvertfall første gang man hører de så jeg forstår nye folk som vil lage stemning på fest. Men er jo synd på henne.

AnonymBruker
Skrevet

Gå og legg deg.

Anonymous poster hash: df776...105
  • Liker 1
Skrevet

Gå og legg deg.

Anonymous poster hash: df776...105

Nei, dette er faktisk et mye større problem enn hva det høres ut som.

AnonymBruker
Skrevet

Det eneste jeg ser er å skifte navn dessverre, håper det ordner seg uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, dette er faktisk et mye større problem enn hva det høres ut som.

Hvorfor ikke bare gi henne ett kalle/kjælenavn?

Anonymous poster hash: d28b8...c6f

• Liker 6
Skrevet

Stemmer for et kallenavn jeg. Fi for eksempel?

Egnelig skal man jo ikke skjemmes over venners navn, men jeg forstår at det blir vaskelig for deg når andre rundt deg har det moro med navnet.

Eventuelt syns jeg du skal si i fra til de rundt deg at det faktisk er navnet hennes og ikke noe å tulle med, det er faktisk det beste.

Skrevet

Du sier hun heter Feis Gud*******, hva betyr disse stjernene? Er det resten av navnet hennes du har sensurert? I så fall kan du jo bare bruke det navnet i steden for Gud? :-)

Eller når folk spør, hvem feis? Så kan du jo bare svare at det er venninnen din? Er jo ikke så mange som heter Feis. Når de spør "hvem Feis?" Så tror jeg ikke de lurer på hvilken Feis, men hvem rompa, om du skjønner :P litt vanskelig å forklare, men..

Ellerså hadde det jo kanskje vært mulig for venninnen din og familien hennes å vurdert å kanskje legge til et mellomnavn mellom Feis og Gud? Feks Feis-Mia Gud. :-) hehe, lykke til hvertfall :-)

Skrevet

Du sier hun heter Feis Gud*******, hva betyr disse stjernene? Er det resten av navnet hennes du har sensurert? I så fall kan du jo bare bruke det navnet i steden for Gud? :-)

Eller når folk spør, hvem feis? Så kan du jo bare svare at det er venninnen din? Er jo ikke så mange som heter Feis. Når de spør "hvem Feis?" Så tror jeg ikke de lurer på hvilken Feis, men hvem rompa, om du skjønner :P litt vanskelig å forklare, men..

Ellerså hadde det jo kanskje vært mulig for venninnen din og familien hennes å vurdert å kanskje legge til et mellomnavn mellom Feis og Gud? Feks Feis-Mia Gud. :-) hehe, lykke til hvertfall :-)

Stjernene er resten av navnet hennes men det klarer vi ikke å uttale riktig så vi sier bare Gud, ja hver gang noen spør hvem feis så mener de hvem det er som har fisi.

Det største problemet her er bare det at hun vil ikke bytte navn, ha noe kallenavn eller den slags. Hun vil hete det hun heter og noen ganger begynner jeg å lure på om hun faktisk liker å være midtpunktet på festen der alle kødder med navnet hennes, men jeg begynner å bli utrolig lei av det pluss at jeg blir lei av at vi ikke får komme på fester på grunn av at folk tror vi er så barnslige og ekle som tuller med tiss, bæsj og promp liksom..

Skrevet

Haha, åå, det med ''hvem feis?'' ''gud'', unnskyld, det er ikke meningen å le, men det ER jo hysterisk morsomt!

Det er ikke noe andre løsninger enn å bytte navn. Bare ta noe som ligner på navnet hun har, trenger ikke å være så vestlig engang. Og hun kan bare bytte til det. Trenger ikke å gjøre det offisielt heller :)

Skrevet

Ja navnet er spesielt, men jeg skjønner faktisk ikke problemet. Når du SMSer med folk ang fest så kan du vel bare forklare at det er deg, Karianne og ei venninne fra Vietnam som heter Feis? Bare det at det er stor F indikerer jo at det faktisk er et navn. Og ved spm om "hvem feis" så svarer du da virkelig ikke Gud? "Venninnen min fra Vietnam" svarer du da, eller f.eks "Kjenner du flere som heter Feis?" Da tenker jeg de blir svar skyldig.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...