AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #1 Skrevet 20. april 2014 Hei, er å besøker foreldra mitt sitt hus siden en uke nå, og..vel dette er alt ganske ekkelt, og jeg har virkelig ikke peiling på hva som har gått galt, men skulle sette på klesvask på badet nede, også begynner det å renne masse vann ut på gulvet fra avløpet i dusjen (som er i samme rom), hvis jeg flusher doen så siger det bare mer ut av dusjavløpet. Merka også at det liksom tyter dopapir/ekskremeter (ja ganske ekkelt, en av grunnene til at jeg er så desperat om hjelp). Så tydeligvis har det som hører til i do kommet opp på en eller annen måte i dusj avløpet. Doen er plassert nesten rett ved dusjen. Jeg har virkelig ikke mye peil på sånne ting så om noen kan forklare meg om de vet noe om sånt eller har hatt samme problem? Hva kan gjøres? hjelp??!! Anonymous poster hash: 58fb2...51a
Gjest HappyWaffle Skrevet 20. april 2014 #2 Skrevet 20. april 2014 prøøøøv å få tak i en rørlegger! typisk at sånt skjer midt i en ferie ring foreldrene dine å hør om de har vært borti det før, å hva du evt må gjøre
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #3 Skrevet 20. april 2014 http://www.dinside.no/894247/kan-du-spyle-selv Anonymous poster hash: d15c6...a5a
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #4 Skrevet 20. april 2014 Hei, er å besøker foreldra mitt sitt hus siden en uke nå, og..vel dette er alt ganske ekkelt, og jeg har virkelig ikke peiling på hva som har gått galt, men skulle sette på klesvask på badet nede, også begynner det å renne masse vann ut på gulvet fra avløpet i dusjen (som er i samme rom), hvis jeg flusher doen så siger det bare mer ut av dusjavløpet. Merka også at det liksom tyter dopapir/ekskremeter (ja ganske ekkelt, en av grunnene til at jeg er så desperat om hjelp). Så tydeligvis har det som hører til i do kommet opp på en eller annen måte i dusj avløpet. Doen er plassert nesten rett ved dusjen. Jeg har virkelig ikke mye peil på sånne ting så om noen kan forklare meg om de vet noe om sånt eller har hatt samme problem? Hva kan gjøres? hjelp??!! Anonymous poster hash: 58fb2...51a Det er mulig at kloakkrøret er tett lengre ned i systemet. Rørlegger kan høytrykksspyle røret fra sluket og ned. Anonymous poster hash: c43f4...50e
jolie Skrevet 20. april 2014 #5 Skrevet 20. april 2014 Er det koblet til det offentlige nettet, da? Hvis dere har egen septiktank er det nok den som er full. Og da er det bare å la være å prøve å få mer nedi den til den er tømt.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #6 Skrevet 20. april 2014 er koblet til det offentlige nettet. Prøver fortsatt å finne ut av det. Må vel bruke skogen som do atm Anonymous poster hash: 1e5a5...813
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #7 Skrevet 20. april 2014 prøøøøv å få tak i en rørlegger! typisk at sånt skjer midt i en ferie ring foreldrene dine å hør om de har vært borti det før, å hva du evt må gjøre ikkesant, sånn, sette på klesvask, dermed plan om å ta en dusj og legge seg og sove også..oh shit (bokstavelig talt) -_-.... snakker med de nå, finner vel ut av det. Anonymous poster hash: 1e5a5...813
Gjest HappyWaffle Skrevet 20. april 2014 #8 Skrevet 20. april 2014 ikkesant, sånn, sette på klesvask, dermed plan om å ta en dusj og legge seg og sove også..oh shit (bokstavelig talt) -_-.... snakker med de nå, finner vel ut av det. Anonymous poster hash: 1e5a5...813 fryktelig kjedelig..... håper du finner ut av det. lukter sikkert blomstereng der inne nå
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #9 Skrevet 20. april 2014 er koblet til det offentlige nettet. Prøver fortsatt å finne ut av det. Må vel bruke skogen som do atm Anonymous poster hash: 1e5a5...813 Du må ringe den som har rørleggervakt i ditt distrikt. Og så beskriver du problemet. Siden du er tilkoblet kommunalt nett kan du også ringe vakttelefonen til kommunen og høre om problemet ditt kan skyldes problemer på deres nett. Saken er sånn: dusjen (og doen) er tilkoblet offentlige rør som også er tilkoblet pumpeledninger og pumpestasjoner. Vorst-case scenario her er ikke at ditt eget dovann kommer opp i dusjen (det er rimelig udramatisk, faktisk - du kan jo unngå det ved å ikke bruke doen) Vorst-case scenario er at kloakken fra en større del av nettet (altså andre sin drit) kommer opp i dusjen din. Slik kloakk kan oversvømme en hel kjeller og ødelegge for flere hundre tusen kroner. Ikke for å skremme deg, men du later til å ta fryktelig lett på noe som kan bli fryktelig ekkelt og langtekkelig. Anonymous poster hash: d3398...7ce
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #10 Skrevet 20. april 2014 Du må ringe den som har rørleggervakt i ditt distrikt. Og så beskriver du problemet. Siden du er tilkoblet kommunalt nett kan du også ringe vakttelefonen til kommunen og høre om problemet ditt kan skyldes problemer på deres nett. Saken er sånn: dusjen (og doen) er tilkoblet offentlige rør som også er tilkoblet pumpeledninger og pumpestasjoner. Vorst-case scenario her er ikke at ditt eget dovann kommer opp i dusjen (det er rimelig udramatisk, faktisk - du kan jo unngå det ved å ikke bruke doen) Vorst-case scenario er at kloakken fra en større del av nettet (altså andre sin drit) kommer opp i dusjen din. Slik kloakk kan oversvømme en hel kjeller og ødelegge for flere hundre tusen kroner. Ikke for å skremme deg, men du later til å ta fryktelig lett på noe som kan bli fryktelig ekkelt og langtekkelig. Anonymous poster hash: d3398...7ce Tar ikke lett på det i det hele tatt, tvert imot, har bare ikke greie på sånt i det hele tatt og er vel min måte å "roe meg" å ha litt galgen humor når kjipe ting skjer. Har snakket med foreldre og de har diskutert hele saken, har forklart ned til detalj, og de vil ringe den vakta selv. Takk for innspill ihvertfall =) Anonymous poster hash: 1e5a5...813
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #11 Skrevet 20. april 2014 fryktelig kjedelig..... håper du finner ut av det. lukter sikkert blomstereng der inne nå ja, ble dårlig med å spise kveldsmat kan man si. Ser ut som det ordner seg, ihvertfall har jeg ringt og det er en plan. =) Anonymous poster hash: 1e5a5...813
AnonymBruker Skrevet 21. april 2014 #12 Skrevet 21. april 2014 Hvordan går det, Ts? Har det vært noen å ordnet opp for deg? Anonymous poster hash: d15c6...a5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå