AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #1 Skrevet 20. april 2014 Heisann Jeg lurer litt på dere andre. Har dere noen gang vært sammen med en enkel person? Med enkel mener jeg en person som ikke er så ¨dyp¨. Min kjæreste og samboer er slik. Jeg er selv veldig filosofisk og dyp. Jeg tenker på alt mellom himmel og jord og liker å ha en god diskusjon. Kjæresten min er veldig enkel, og skjønner på en måte ´ikke no´ om jeg begynner å prate om dypere temaer. Han lever liksom så enkelt. Lage mat, gå på jobb, vaske bilen, ha sex, se på Tv.. Vanskelig å forklare men.. han er bare så enkel. Det virker som han egentlig ikke tenker over noe, og bare lever livet med å gjør de vanlige rutinene som alle andre. Når jeg ser kjæresten min inni øyene, så er det liksom så...tomt. Jeg har prøvd å ¨conecte¨ med han på et dypere nivå, men det går ikke. Av og til kjenner jeg at dette er utrolig slitsomt. Jeg føler meg ikke utfordret overhodet, og vi bare lever sammen veldig enkelt. Det går ikke an å diskutere noe annet enn hverdagslige ting med han som f.eks hva vi skal ha til middag, hvor vi skal reise i år osv. Må ærlig innrømme at det er veldig kjedelig å ha det slik. Noen som kjenner seg igjen? Anonymous poster hash: a752b...74f 7
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #2 Skrevet 20. april 2014 Hva er du utdannet som og hva er han utdannet som`? Anonymous poster hash: 7b0db...230
Gjest Badabing Skrevet 20. april 2014 #4 Skrevet 20. april 2014 Oi. Kjenner meg heldigvis ikke igjen. Og hadde nok heller ikke holdt ut sånn særlig lenge. 6
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #5 Skrevet 20. april 2014 Hva er du utdannet som og hva er han utdannet som`? Anonymous poster hash: 7b0db...230 Litt morsomt at du spør. Jeg er snart ferdig meteorolog, han er elektriker. ts Anonymous poster hash: a752b...74f 1
Gjest Tris Skrevet 20. april 2014 #6 Skrevet 20. april 2014 Kanskje du kan få deg venner som dekker den intellektuelle delen? 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #7 Skrevet 20. april 2014 Litt morsomt at du spør. Jeg er snart ferdig meteorolog, han er elektriker. ts Anonymous poster hash: a752b...74f Skjønner, da er det jo en stor forskjell der. Anonymous poster hash: 7b0db...230 2
Frøken Freidig Skrevet 20. april 2014 #8 Skrevet 20. april 2014 Kanskje dere er for ulike? Greit nok at man kan ha venner som er dype, men man vil vel gjerne føle seg på bølgelengde med kjæresten også. Har du vurdert å bryte? 14
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #9 Skrevet 20. april 2014 Kjenner meg litt igjen.. Tror jeg. Samboeren min virker som om han ikke har en eneste misnøye med livet. Føler han ikke reflekterer over ting vi prater om og av og til må jeg forklare han hva jeg egentlig mener. Og jeg sliter med å føle oss skikkelig knyttet til hverandre. For jeg deler noe av meg selv, så har han liksom ikke noe å dele tilbake.. Han er fantastisk grei og snill, liker å være sosial med venner. Men har veldig vanskelig for å nå ''inn i ham'' på en måte. Vet ikke om dette tilsier at han like enkel som din samboer? Har aldri tenkt over dette før jeg leste innlegget ditt. Anonymous poster hash: e9701...133
Gjest Whitestripes Skrevet 20. april 2014 #10 Skrevet 20. april 2014 Dette fant du vel ut allerede i datingfasen, så hvorfor gikk du videre med en du ser på som enkel? 21
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #11 Skrevet 20. april 2014 Litt morsomt at du spør. Jeg er snart ferdig meteorolog, han er elektriker. ts Anonymous poster hash: a752b...74f kanskje det er en spenningsfeil? sorry, jeg er syk og overtrøtt Anonymous poster hash: 79180...d79 41
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #12 Skrevet 20. april 2014 Skjønner, da er det jo en stor forskjell der. Anonymous poster hash: 7b0db...230 Huff, ja.. Jeg synes dette er så utrolig kjedelig. Han er fantastisk på alle måter, og gir meg mye kjærlighet.. men det føles ikke nok for meg. Jeg trenger samtaler, en som forstår, en jeg kan diskutere med. Men samtidig har jeg ikke hjerte til å gjøre det slutt for en slik filleting(?). Han hadde blitt totalt knust om jeg hadde gjort det slutt, samtidig klarer jeg ikke å slå meg helt til ro med han heller. Vi har vært sammen i snart 3 år, så jeg har jo egentlig visst om det lenge. Klarer ikke gå fra han, for han er jo så bra på alle andre måter. ts Anonymous poster hash: a752b...74f
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #13 Skrevet 20. april 2014 Når skal damer forstå at menn og kvinner er ulike..... Vær glad du har noen som er glad i deg. Hvorfor trenger du og diskutere sånn "dype" ting ?? Anonymous poster hash: fcf80...5e4 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #14 Skrevet 20. april 2014 finn noen andre å diskuter dype ting med Anonymous poster hash: 79180...d79 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #15 Skrevet 20. april 2014 Hvis jeg hadde vært kjæresten din så hadde jeg blitt utrolig skuffet hvis jeg oppdaget at du tenkte slik om meg og (enda værre) utleverte det på denne måten. Menn og kvinner er forskjellige og menn er ofte "enklere" enn kvinner. Men i bunn og grunn så ble du glad i han av en grunn, prøv å hold på det og sett pris på at du har en som viser omtanke, kjærlighet osv.Anonymous poster hash: e22f2...572 8
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #16 Skrevet 20. april 2014 Som hobbyfilosof og menneskelig magnet for kunnskap, er dette en av de tingene jeg setter høyt på lista. Foreløpig fungerer det godt, jeg føler kjæresten min er et dypere menneske, selv om han lever et ganske enkelt liv. Det har allerede vært en del interessante diskusjoner og samtaler, som gjør at jeg er ganske sikker på at vi ligger på ca samme bølgelengde. Vi har begge to også forøvrig greie ambisjoner om utdanning, noe innenfor medisin og ingeniør. En venninne kom til meg med samme problemstilling som deg TS, og jeg visste faktisk ikke hva jeg skulle si, fordi det er opp til hver og en hva man vil. Og når ting er så bra som de er på andre punkt, så spørs det jo om man skal ødelegge noe så bra for noe så ''lite''... Anonymous poster hash: 096fb...849 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #17 Skrevet 20. april 2014 Når skal damer forstå at menn og kvinner er ulike..... Vær glad du har noen som er glad i deg. Hvorfor trenger du og diskutere sånn "dype" ting ?? Dette har lite med kjønn å gjøre, det finnes massevis av menn som liker å tenke på mer enn mat og sex. Å si at man bare må la være å gjøre det blir som å si til noen som liker å lage mat at de burde være fornøyd med å spise på McDonalds hver dag. Anonymous poster hash: fa675...a19 10
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #18 Skrevet 20. april 2014 Når skal damer forstå at menn og kvinner er ulike..... Vær glad du har noen som er glad i deg. Hvorfor trenger du og diskutere sånn "dype" ting ?? Anonymous poster hash: fcf80...5e4 Det er forsåvidt sant, men eksen min (som hadde andre minus kvaliteter) var dyp og vi var fullstendig på bølgelende. Jeg føler bare at forholdet jeg er i nå er så overfladisk og enkelt på en måte. Blææ.. jeg blir jo aldri fornøyd Alltid er det et eller annet, og jeg skjønner jo selvfølgelig at ingen er perfekte. ts Anonymous poster hash: a752b...74f
Querido Skrevet 20. april 2014 #19 Skrevet 20. april 2014 Eksen min og jeg hadde det helt likt som deg og samboeren! Vi bodde sammen i to år, og det eneste vi kunne diskutere eller føre samtale om var slike enkle ting. Han datt gjerne ut om jeg ville diskutere litt dypere temaer(noe annet enn jobb, middag, familie). Det blir frustrerende i lengden, men trenger ikke å bli et større problem enn du gjør det til selv. Jeg klarte det ikke, ble smålig hissig etterhvert, og selv om jeg skjønte at ikke alle er like, så tok frustrasjonen over og det ble mer irritasjonsmoment enn noe annet at vi aldri kunne ha en ordentlig samtale. Det er fryktelig vanskelig å bli kjent på en ordentlig måte når man ikke vet hva den andre tenker og føler om ting som kanskje er viktig for deg :-) 4
Cosette Skrevet 20. april 2014 #20 Skrevet 20. april 2014 Hvis jeg hadde vært kjæresten din så hadde jeg blitt utrolig skuffet hvis jeg oppdaget at du tenkte slik om meg og (enda værre) utleverte det på denne måten.Menn og kvinner er forskjellige og menn er ofte "enklere" enn kvinner. Men i bunn og grunn så ble du glad i han av en grunn, prøv å hold på det og sett pris på at du har en som viser omtanke, kjærlighet osv.Anonymous poster hash: e22f2...572 Dette handler ikke om kjønn. Det handler om vidt forskjellige måter å være laget på, to vidt forskjellige måter å betrakte verden på. For de av oss som er såkalt dypere innrettet mentalt og intellektuelt så er det utrolig ensomt å være i et forhold hvor denne siden ikke kan utfoldes. Det er ikke bare «ulike interesser» som i tilfeller hvor den ene liker fotball og den andre liker ski. Det handler om ulike personligheter og fullstendig ulike måter å reflektere over liv og eksistens på. Det betyr ikke at det er noe galt med TS' kjæreste. Han har bare en annen funksjon i verden. Vi er ment å være en mangfoldig gjeng her på jorden, og det er helt i orden. Men alle er ikke ment å leve sammen som par. Jeg har vært der selv, da jeg var veldig ung og i mitt første forhold. Det varte flere år, og vi var gode venner hele veien, men det var jo aldri ment å vare for alltid. Når savnet etter å få utfolde seg og bli forstått ordentlig melder seg sterkt nok, så bryter det hele sammen. Og det er nok det som begynner å skje for TS nå. 19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå