AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #1 Skrevet 20. april 2014 For meg betyr det mye hvordan en er sammen med behandler hunden min. Hunden min Leo er omplasseringshund, og har opplevd mye vondt. Men han er snill som dagen er lang, selv om han kan være litt tilbakeholden før han blir kjent med folk. Har akkutat kuttet ut en jeg var veldig interesert i. Den interessen varte til jeg opplevde hvordan han behandlet hunden min som om den var mye mindre verdt enn hans egen, og at han egentlig var uøsnket. Når jeg har vært hos meg, har det vært en selvfølge for meg å ta med meg hans hund ut vist jeg skal lufte Leo, gi hans mat/ vann da Leo skal ha. De spiser jo på samme tid, og ingen har noen spesielle behov sånn. De er begge lydige og snille.. Men så skulle jeg til han nå for en langhelg, og merket fort at han nok skulle ønske at jeg hadde satt igjen hunden min hos foreldrene mine, siden jeg har vært der noen dager. Begynte første kvelden med at han roper på hunden sin for å slippe henne ut for å luftes for kvelden. Leo øp etter, og jeg trodde jo da at han hadde tatt han med ut. Men nei da, Leo kom tuslende inn i stuen. Tydelig skuffet over å ikke få bli med ut. Han elsker å være ute. Gikk ut jeg også da, så Leo fikk gå på ut også. Da vi skulle legge oss fikk ikke Leo sove på soverommet, han måtte ligge på gangen. Mens tispa fikk sove på gulvet ved siden av sengen. Sa at det ikke var greit fordi at Leo ble usikker da han var på fremmede steder, og at han kunne ligge på gulvet på min side. Men det var totalt uaktuelt. Så Leo lå da på teppe sitt i gangen. Heldigvis slo han seg til ro der. Morgenen etter gikk jeg på badet, og da jeg kom opp haddde han matet sin hund, mens Leo hadde ikke fått noe mat eller vann. Så gikk han ut med sin, og slang igjen døren forran snuten på Leo. Utovet dagen klagde han kunn på hvor umulig Leo var, og hans var så utrolig lydig. Da vi gikk tur skulle han lære meg hvordan man fikk hunden til å gå pent i bånd. Leo gikk fot, mens selv hang han på slep etter tispa si. Han prøvde hele tiden å få tispa til å ta i fra Leo liggeplassen sin eller pinner osv. Endte opp med at jeg dro hjem, og sa at så lenge han skulle oppføre seg sånn. Så orket jeg ikke. Andre som har opplevd lignende?Anonymous poster hash: eea7c...e13 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #2 Skrevet 20. april 2014 da hadde jammen meg jeg tatt med meg hunden og reist også. sånn gjør man jo bare ikke. hadde noe lignende med min eks. hans hund var jo såååå smart og man skulle nesten tro hun var menneske til tider (mente eksen). min hund var (måtte avlives pga sykdom desverre) kom alltid når jeg ropte, var en herlig turkamerat og kjempelydig. eksen sin hund gadd ikke høre på noe når det kom til innkalling osv, så det skjedde ofte at jeg måtte være med å hente inn igjen hunden hans fordi han ville jo ikke ha den i bånd. Anonymous poster hash: adbbc...a48 3
Chia Skrevet 20. april 2014 #3 Skrevet 20. april 2014 Nei, det har jeg heldigvis ikke opplevd. Jeg elsker hundene mine ubeskrivelig høyt og gjør alt i hele verden for dem. Vi kjøpte hus tilpasset hundene, bil tilpasset dem, feriene legges opp etter dem osv Min samboer elsker dem like høyt som meg og godtar at hundene er sentrum av livene våre Noen ganger insisterer hundene på å ligge rundt bena hans i senga at han nesten ikke får sove....jeg sier at han bare kan be dem flytte seg, men det vil han ikke...for han vil ikke vekke dem Finn deg en mann som er like snill mot hunden din som du er 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #4 Skrevet 20. april 2014 Hadde hunden min vært helt håpløs så kunne jeg nå ha forstått det, men han er jo bare der. Gjør ikke noe ut av seg. Synes synd på han i dag da vi dro til tante, for de har en labrador/ golden mix, og Leo trodde med en gang at det var Frøya. Så han ble så glad, og så så skuffet da ha oppdaget at det ikke var henne. Fikk mld i dag om at han hadde jo håpet at jeg kunne passe Frøya da han jobbet borte. Å det går jo ikke når jeg har hund. Sa at det ikke var noe problem, for jeg kan fint ha begge. Men det mente han at jeg ikke ville klare, så derfor var det vanskelig at jeg hadde hund. Så skal det være sånn, kan det være det samme. Så herlig mannen din er Chia Hvordan man behandler dyr sier mye om folk i mine øyne, så det betyr mye for meg...Anonymous poster hash: eea7c...e13
Querido Skrevet 20. april 2014 #5 Skrevet 20. april 2014 Det hadde jeg ikke godtatt. Her skal alle dyrene behandles med respekt og kjærlighet, om det blir noe uff'ing og klaging pga hund er hund eller katt er katt, så mister jeg interessen rett og slett pga da er vi såppas forskjellige at det ikke ville funket. Per dags dato har jeg bare en hund grunnet jobb, men det blir garantert flere etterhvert, og da kan jeg ikke ha en mann som ikke liker mine firbeinte. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå