AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #1 Skrevet 20. april 2014 Etter å ha lest tråden om kravstorhet blant kvinner kom jeg til å tenke på en kompis av meg som nærmer seg 40 og alltid har vært singel. Han har lenge hatt lyst å skaffe seg kjæreste og få egne barn og har prøvd i mange år, men med lite hell. Etter dette har han satset på damer utenfor Norge. Damene han velger seg er som regel langt over hans nivå utseendemessig, og han har møtt dem på nettet. Samtlige har vært bosatt i Asia og han har både dratt dit på besøk og sendt dem penger. Masse penger. Alle gangene har han trodd at han har funnet drømmedama, at det går mot forlovelse og bryllup,og at de vil flytte hit. Etter en stund har han blitt dumpet. Gullgravere og svindlere hele gjengen. Jeg synes dette er trist, fordi han er en ok og oppegående fyr som fortjener å finne kjærligheten. Problemet er å få han til å innse at han må åpne øynene for damer med et midt-på-treet utseende som han selv, kanskje heve aldersgrensen litt (han har hittil nektet å date noen over 33) og innse at han selv begynner å bli eldre og ikke bør kaste bort mer tid på damer i andre verdensdeler. Hvordan kan man som velmenende venn få en sta ungkar til å innse fakta? Anonymous poster hash: ea055...8c5 1
Solstrålen. Skrevet 20. april 2014 #2 Skrevet 20. april 2014 Hvis han ikke vil det selv så tror jeg det blir vanskelig å få han til å endre seg på det. 9
Gjest tinbjo1 Skrevet 20. april 2014 #3 Skrevet 20. april 2014 Si det rett ut! Hadde jeg gjort. Han blir nok kanskje litt sur/irritert i starten, men innser nok fort at du hadde rett. Bedre det enn at han sløser bort livet sitt. Da er du også en god venn! 7
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #4 Skrevet 20. april 2014 Du kan ikke tvinge på ham tilrekning til noen ikke er tiltrukket av. Som regel er det bare å la dem date hvem de vil og satse på at de finner ut hva som er best for dem selv. Jeg har en venninne på 40 som har latterlige krav til menn men det virker som hun er lykkeligere som singel enn med en fyr på eget nivå. Henne om det. Tror du bare får la kameraten din leve livet som han vil, om han så ikke tar de rette valgene for seg selv. Anonymous poster hash: ab458...35a
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #5 Skrevet 20. april 2014 Du kan ikke tvinge på ham tilrekning til noen ikke er tiltrukket av. Som regel er det bare å la dem date hvem de vil og satse på at de finner ut hva som er best for dem selv. Jeg har en venninne på 40 som har latterlige krav til menn men det virker som hun er lykkeligere som singel enn med en fyr på eget nivå. Henne om det. Tror du bare får la kameraten din leve livet som han vil, om han så ikke tar de rette valgene for seg selv. Anonymous poster hash: ab458...35a Jeg vil ikke tvinge ham til noe, men synes det er så trist at det alltid går galt og at han kaster bort tid. Det er meg han kommer til hver gang når det har skjært seg med en av disse damene. Har anbefalt ham å lage profil på møteplassen eller sukker men han sier det er for lite attraktive damer der. Har prøvd å si det rett ut slik tinbjo1 skriver men kom ingen vei med det. Anonymous poster hash: a4ae3...840
absinthia Skrevet 20. april 2014 #6 Skrevet 20. april 2014 Det eneste du kan gjøre er å hjelpe ham til å treffe mange nok damer utenfor nettet. Om han ikke finner seg noen så klarer han seg nok uansett helt greit.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #7 Skrevet 20. april 2014 Jeg tror vi bare må resignere og la disse kravstore menn og kvinner leve alene. Anonymous poster hash: a241f...c02 7
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2014 #8 Skrevet 20. april 2014 Han vet nok innerst inne at han blir utnyttet. 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #9 Skrevet 20. april 2014 Gi han en virkelighetssjekk. Spør han rett ut på sms / chat hvordan han ser for seg at dama han skal leve resten av livet sitt med skal være. Alt fra utseende til interesser. Skriv alle disse ned på et ark. Dra på besøk til han. Spør hva HAN kan tilby en slik dame som han skisserer. Så spør du om han tror at en slik dame vil synes det han har å tilby vil være nok? Kom med konkrete eksempler som de forholdene han har hatt. Hvorfor har ikke de damene blitt hos ham, hvis det han har å tilby dem er NOK for dem? Hva gjør han galt? Vil han ha en dame som stiller sååå vanvittig høye krav, og som han gjerne ALDRI kommer til å kunne tilfredsstille? Eller vil han ha en dame som er fornøyd med det han kan legge på bordet, og vel så det! Tror jeg hadde gjort noe slikt... Du gjør det for å hjelpe.Anonymous poster hash: 56e78...13f 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #10 Skrevet 20. april 2014 Du skriver at han er en ok og oppegående fyr.... Det med oppegående stiller jeg meg litt tvilende til hvis han stadig blir lurt av disse asiatiske damene... Anonymous poster hash: a1df1...eef 8
Gjest Tris Skrevet 20. april 2014 #11 Skrevet 20. april 2014 (endret) Han nekter å treffe noen over 33 år? Og hvordan ser han selv ut? Hvordan er hverdagen hans, jobber han og er han tilfreds med livet sitt bortsett fra det at han er singel? Endret 20. april 2014 av Tris
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #12 Skrevet 20. april 2014 Jeg vet om flere tilsvarende menn. En kollega av meg, 46 år og jomfru (tror jeg), vil bare være sammen med damer under 28 som ser ut som supermodeller og er jomfruer. Lykke til har jeg sagt til han.. denne mannen har 0 selvinnsikt og det har jeg sagt til han. Med sånne menn MÅ man være direkte! Anonymous poster hash: 66185...1d3 2
Gjest Tris Skrevet 20. april 2014 #13 Skrevet 20. april 2014 Jeg vet om flere tilsvarende menn. En kollega av meg, 46 år og jomfru (tror jeg), vil bare være sammen med damer under 28 som ser ut som supermodeller og er jomfruer. Lykke til har jeg sagt til han.. denne mannen har 0 selvinnsikt og det har jeg sagt til han. Med sånne menn MÅ man være direkte! Anonymous poster hash: 66185...1d3 Oi!
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #14 Skrevet 20. april 2014 For oss damene er det helt greit at han holder seg unna oss. Anonymous poster hash: 88062...7de 2
Gjest Tris Skrevet 20. april 2014 #15 Skrevet 20. april 2014 For oss damene er det helt greit at han holder seg unna oss. Anonymous poster hash: 88062...7de For et hjelpsomt svar da.
Gjest Coolaid Skrevet 20. april 2014 #16 Skrevet 20. april 2014 Har en kompis som er sånn selv, bortsett fra at jeg fikk stoppet det før han sendte dem penger. Du må bare fortelle ham at sannheten hardt og brutalt. Noen lærer aldri andre skjønner det etter en stund. Løfter om kjærlighet gjør blind. Men hvor oppegående de er når kan nå diskuteres....
Gjest Coolaid Skrevet 20. april 2014 #17 Skrevet 20. april 2014 Hadde også en kollega som fikk "kjæresten" på besøk fra Polen eller noe sånt land. Betalte hele reisen hit og tannbehandling som kostet mange mange tusen, for så å oppleve at hun stakk når hun hadde melke fyren ferdig. Hun fikk et fantastisk smil......
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #18 Skrevet 20. april 2014 Han nekter å treffe noen over 33 år? Og hvordan ser han selv ut? Hvordan er hverdagen hans, jobber han og er han tilfreds med livet sitt bortsett fra det at han er singel? Ja,ellers har han det greit. Mangle bare en dame....Sier han vil ha en som er moden men ikke overmoden...(mtp alder). Hva det nå enn skulle bety ...Jeg har hintet om at han kanskje bør heve aldersgrensen til 36-37 men han sier han vil ha en som ikke er for gammel til å få barn. AB i innlegg nr.10: Han er oppegående på alle andre plan ihvertfall. Men er nok litt dumsnill.. som "Gjest" skriver i innlegg 8 vet han nok innerst inne at han blir utnyttet, men han har bagatellisert det og sagt det bare er penger og at det ikke betyr allverden. Tror likevel han er dypt såret siden han ofte prater om damene og fortsatt hat kontakt med deres andre slektninger. Anonymous poster hash: a4ae3...840 1
Gjest Tris Skrevet 20. april 2014 #19 Skrevet 20. april 2014 (endret) Ja,ellers har han det greit. Mangle bare en dame....Sier han vil ha en som er moden men ikke overmoden...(mtp alder). Hva det nå enn skulle bety ...Jeg har hintet om at han kanskje bør heve aldersgrensen til 36-37 men han sier han vil ha en som ikke er for gammel til å få barn. Anonymous poster hash: a4ae3...840 Det ser ut til at han har noen holdninger som ikke henger på greip da. Endret 20. april 2014 av Tris 2
Gjest Tris Skrevet 20. april 2014 #20 Skrevet 20. april 2014 (endret) Du, hva med å arrangere en stor tilstelning eller noe der det er mange (og for han ukjente) damer i flere aldersgrupper? Da blir det hele ikke så åpenlyst, og samtidig får han en sjanse til å gjøre seg kjent med nye mennesker. Er det så at han er svak for asiatiske damer, så er det jo noen her til lands også? Endret 20. april 2014 av Tris
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå