AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #1 Skrevet 20. april 2014 Hei, Er det noen som har hatt biologi 2 og vil dele litt erfaringer? Jeg er mest interessert i å høre eksamensrelaterte erfaringer. Veldig flott om dere kan fortelle hvilken karakter dere fikk i standpunkt og hvordan dere opplevde faget. Dersom dere kom opp i eksamen skriftlig eller muntlig hadde det også vært flott om dere kunne fortelle hva slags karakter dere fikk her. Håper det er noen sjeler her inne som har hatt biologi 2. Anonymous poster hash: 86cf1...070
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #2 Skrevet 20. april 2014 Tok det som privatist i fjor. Da må man både ta muntlig og skriftlig eksamen. Skriftlig var delt i to, en mulitple choice-del uten tillatte hjelpemidler(maks 2timer) og neste var 3-4 ganske omfattende oppgaver med hjelpemidler. Synes egentlig hele pensum ble dekket. Var mye genetikk,krysningsskjemaer, DNA, proteinsyntese og fotosyntese etter som jeg husker. På muntlig fikk jeg en forberedt del 30 min før eksamen, la fram det jeg kunne om temaet og ble etterpå spurt fra hele pensum, tok vel 30-40 min. Det er vel kanskje ikke slik muntlig foregår når en ikke er privatist? Husker desverre ikke hva jeg snakket om, eksamensnerver så det holdt ja Fikk 4 på skriftlig og 6 på muntlig. Anonymous poster hash: 8a6a1...210
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #3 Skrevet 20. april 2014 Tok det som privatist i fjor. Da må man både ta muntlig og skriftlig eksamen. Skriftlig var delt i to, en mulitple choice-del uten tillatte hjelpemidler(maks 2timer) og neste var 3-4 ganske omfattende oppgaver med hjelpemidler. Synes egentlig hele pensum ble dekket. Var mye genetikk,krysningsskjemaer, DNA, proteinsyntese og fotosyntese etter som jeg husker. På muntlig fikk jeg en forberedt del 30 min før eksamen, la fram det jeg kunne om temaet og ble etterpå spurt fra hele pensum, tok vel 30-40 min. Det er vel kanskje ikke slik muntlig foregår når en ikke er privatist? Husker desverre ikke hva jeg snakket om, eksamensnerver så det holdt ja Fikk 4 på skriftlig og 6 på muntlig. Anonymous poster hash: 8a6a1...210 Jeg skjønner ikke helt hvordan det er mulig å få så utrolig forskjellig karakter på skriftlig eksamen og muntlig. Det er jo tydelig at kunnskapsnivået ditt var på plass da du fikk 6 på den muntlige eksamen. Hva er det som er vanskeligst med den skriftlige eksamen? Hvordan forberedte du deg til skriftlig eksamen i bio2? Anonymous poster hash: 86cf1...070
Magnifique Skrevet 21. april 2014 #4 Skrevet 21. april 2014 Hei. Jeg synes at bio 2 var spennende. Nå begynner det å bli en stund siden jeg hadde det på videregående, men sånn generelt synes jeg at bio 2 var litt mer utfordrende enn bio 1. Vi måtte blant annet lage et herbarium med ca. 60 eksemplarer - det var en del jobbing! I tillegg må du kunne fotosyntese og celleånding, og det er ganske mye å sette seg inn i, men det er moro når man først har lært seg alle leddene i prosessene Jeg fikk 4 i standpunkt og er fornøyd med det.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2014 #5 Skrevet 22. april 2014 Jeg skjønner ikke helt hvordan det er mulig å få så utrolig forskjellig karakter på skriftlig eksamen og muntlig. Det er jo tydelig at kunnskapsnivået ditt var på plass da du fikk 6 på den muntlige eksamen. Hva er det som er vanskeligst med den skriftlige eksamen? Hvordan forberedte du deg til skriftlig eksamen i bio2? Anonymous poster hash: 86cf1...070 Ja, jeg vil si jeg kunne det meste. Så skriftligen var igrunn helt grei, men jeg har angst og fikk anfall under eksamen,så da ble jeg jo ikke ferdig. Brukte for mye tid på angstanfallet, hehe... Det vanskeligste med eksamen var nok multiple choice. Høres jo greit ut, men det var litt sånn at mange svar kunne ha vært riktig. I tillegg var det en ganske vanskelig oppgave med krysningsskjemaer. Jeg forberedte meg med å lese hele pensum flere ganger, tok notater og pugget. Til slutt gjorde jeg gamle eksamensoppgaver. Anonymous poster hash: 8a6a1...210
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå