AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #1 Skrevet 20. april 2014 Hva forventer dere av en mann i forholdet, når det kommer til å gjøre ting i hjemmet f.eks? Er dere damer en typisk "husmor" å bare lar mannen rote å legge fra seg ting der det passer seg, å rydder det etter dem? Er det alltid dere som lager mat mens mannen sitter i sofaen å venter? Er der alltid dere som tar alt av husvask, støvsuging, klesvask, å bare lar mannen "slippe unna"..? Eller forventer dere at mannen også tar tak i slike ting? Anonymous poster hash: 3c886...b12 Anonymous poster hash: 5f3fd...1f3
Cathrine88 Skrevet 20. april 2014 #2 Skrevet 20. april 2014 Jeg forventer like mye av ham som av meg selv. 9
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #3 Skrevet 20. april 2014 Det samme som av meg selv. Alt av det du nevner TS hadde vært dealbreaker for meg:P Anonymous poster hash: 8b55a...b51 5
Hannebanan Skrevet 20. april 2014 #4 Skrevet 20. april 2014 Selvfølgelig skal han ta i et tak, eller så får han bo for seg selv.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #5 Skrevet 20. april 2014 Av faste oppgaver er det støvsuging og bytte av sengetøy som er hans ansvar. Vil jeg at han skal gjøre mer, så spør jeg. Alt utendørs deler vi på. Vi har det slik fordi det passer oss, ikke fordi han slipper unna på noe som helst vis. Anonymous poster hash: a463e...fc5
Tanuki Skrevet 20. april 2014 #6 Skrevet 20. april 2014 Husarbeid er virkelig det siste jeg vil krangle om, og det mener heldigvis samboeren min ogsaa, derfor er vi begge flinke til a bidra. Mens han lager mat stovsuger jeg, eller omvendt. Selvfolgelig maa man vaere litt fleksibel, jobber han til 8 om kvelden forventer jeg ikke at han skal gjore husarbid eller vaske opp, samme hvis jeg kommer sent hjem fra forelesning. Forventer i grunn bare at vi begge bidrar og er rause/fleksible:)
MissEi Skrevet 20. april 2014 #7 Skrevet 20. april 2014 Hos oss er det ganske likt, har annen hver uke å gjøre rent feks Vi gjør like mye hjemme
Gjest Chloe87 Skrevet 20. april 2014 #8 Skrevet 20. april 2014 Jeg har to eks samboere, ingen av dem gjorde noe husarbeid og det var tydelig at dem mente det var min jobb. Hvis jeg noengang får meg kjæreste igjen så kommer jeg ikke til å finne meg i en sånn slabbedask!
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #9 Skrevet 20. april 2014 Jeg har to eks samboere, ingen av dem gjorde noe husarbeid og det var tydelig at dem mente det var min jobb. Hvis jeg noengang får meg kjæreste igjen så kommer jeg ikke til å finne meg i en sånn slabbedask! Jeg bor sammen med en nå, som ikke tar i et dugg her hjemme. Har opplevd 2 kanskje 3 ganger at han har tatt ut av oppvaskmaskinen på det året vi har bodd sammen.. Han sitter heller midt oppi alt rotet enn å rydde vekk.. Ikke tar han bort smuler å alt annet som blir etter han lager seg frokost heller. Føler meg litt som ei mor som går å rydder etter sønnen sin:-/ han gjør seriøst ikke noe her hjemme. Er slitsomt.. Har påpekt det mange ganger at det faktisk går an å sette inn melken etter seg.. Eller at det går an å kaste skitne sokker i skittentøyskurven istede for på gulvet, men nei..:-/ endskapen blir at det er jeg som tar det okke som.. Anonymous poster hash: 5f3fd...1f3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #10 Skrevet 20. april 2014 Vi har vaskehjelp og ellers har vi ansvar for husarbeid og klesvask annen hver uke. Funker kjempefint. Anonymous poster hash: e875d...571
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #11 Skrevet 20. april 2014 Sålenge han ikke slenger fra seg skittentøy og verktøy overalt i huset, og generelt lager rot som han ikke rydder opp, synes jeg det er greit at jeg tar det meste av husarbeidet. Han hjelper til med å skifte sengetøy, og lager middag når jeg er på jobb til 16 og han har fri (offshore). Anonymous poster hash: 4f77c...616
embla1807 Skrevet 20. april 2014 #12 Skrevet 20. april 2014 Han har mye lengre dager på jobb enn meg, så mat, vask og husarbeid generelt står jeg for. Jeg jobber kun 60 % så har derfor tid og lyst. Hadde sikkert vært annerledes hvis vi hadde like dager da
pysepusi Skrevet 20. april 2014 #13 Skrevet 20. april 2014 Mulig jeg som er heldig, men bor med en gleder seg over husarbeide :D Jeg lager meste av middagene og felles måltider. steller med blomster og bed.. og prøver å gjøre litt husarbeide. han vasker, støvsuger, rydder (etter meg..) vasker klær og skrubber gulvene.. og gjøre andre ting med hus, inne og ute.. han er kjempe glad i å gjøre slike ting (gikk et par år før jeg trudde på han ) jeg er mindre glad i det og liker heller å "dille og dalle" Jeg er kjempe heldig og er veldig klar over det 1
Anglofil Skrevet 20. april 2014 #14 Skrevet 20. april 2014 Jeg forventer at jeg slipper å være moren hans. Derfor maser jeg lite og tror jeg er lite kravstor. Nå er ikke jeg spesielt glad i å rydde osv, derfor forventer ikke jeg at han jeg er sammen med er det heller nødvendigvis. Heldigvis for meg så er kjæresten min ganske flink til å stelle rundt i leiligheten og setter pris på det. Mvh Yvonne
Gjest Steamboat Skrevet 20. april 2014 #15 Skrevet 20. april 2014 Yt etter evne og få etter behov. Familien er vel det eneste stedet kommunisme er en god løsning.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #16 Skrevet 20. april 2014 I utgangspunktet så forventet jeg at vi skulle gjøre like mye begge to. Men det har blitt mer og mer tydelig hvor forskjellige vi er. Jeg er ryddig og systematisk, han er rotete og avslappet. Har blitt til at han tar seg av barna mens jeg rydder og organiserer ting. Og utendørs har jeg mer eller mindre tatt over alt, siden han alltid skal utsette ting og aldri får ræva i gir. Anonymous poster hash: 60dd6...a74
Gjest Whitestripes Skrevet 20. april 2014 #17 Skrevet 20. april 2014 Så lenge en har felles bolig, er det da en selvfølge at begge gjør husarbeid.
Jade Skrevet 20. april 2014 #18 Skrevet 20. april 2014 Vi fordeler ting etter hva vi er flinke til, og så hjelper vi hverandre så vi får "like mye" fritid begge to.
Gjest Nightwich Skrevet 20. april 2014 #19 Skrevet 20. april 2014 Et felles hjem er begges ansvar og begge tar det. Aldri noe diskusjon om hvem som gjør hva her. Begge tar lik del av oppgavene. Ja bortsett fra mat og hage. Jeg elsker hagejobb og han er hakket mer glad i matlaging enn meg. Der bidrar jeg mest ved å klå på kokken
Teeden Skrevet 20. april 2014 #20 Skrevet 20. april 2014 Har alltid gjort det klart for eksene mine at jeg kun rydder opp etter meg selv. Det er fungert. Jeg bruker mer eller mindre bare en stol, en plass i hele huset og gjør lite utav meg når jeg er hjemme. Hvorfor skal jeg rydde opp og vaske gulv som hun trår mest på, en leilighet hun drar mest skrot inn i, og et hjem hun prøver å gjøre mest ut av? Sorry men hvor mye av rotet i huset skyldes ikke at dama går frem og tilbake mellom poster hun bare MÅ innom i løpet av en dag? Negler og hår som må sees på flere ganger i speilet, vinduer som må åpnes/lukkes så fort det blir en liten temperaturendring ute, potteplanter som må vannes stadig, sengetrekk som skal skiftes en gang i uka osv. Hvor mye av alt det opphopede rotet og støvet som skjer av stadige forflytninger i huset skyldes egentlig oss gutta? Selvfølgelig skal ikke vi gjøre like mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå