Gå til innhold

Litt i overkant av hva en sjef kan tillate seg?

philippa starck

Anbefalte innlegg

I går hadde vi salgsmøte, med markedssjefen på besøk. Han er kjent for å være en tøffing (etter eget utsagn) og beviste det i går.

To av de nye selgerne fikk gjennomgå. "Hvis dere ikke tar dere kraftig sammen, egner dere dere bare til èn ting: selge iskrem" "dere kommer uansett aldri til å bli like god som XXXX (toppselgeren i firmaet)

Han viste også frem arbeidet til en av de som ikke er på vår avdeling, bare for å forklare at han også var middelmådig. Hadde han ennå trukket ham frem som en dyktig fyr - men nei.

Stort sett var ikke noen av oss selgerne verdt noe, og vi har flere ganger fått meldinger i retning av at det er lett å skifte oss ut, for dette er et firma der mange ønsker å få jobb.

Helt tydelig et markeringsbehov - det hører jo også med til historien at da vi var ute med jobben på fredag, presterte han å rakke kraftig ned på min tidligere sjef som fremdeles jobber i firmaet.

Hva synes dere? Jeg klarer faktisk ikke å bli sjokkert engang, jeg makter bare ikke å ta denne karen alvorlig. (men tro meg: det bør man.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glad jeg ikke har sånn sjef jeg...

Når en leder må rakke ned på medarbeidere .. for å få andre til å yte mer .. :o kan det ikke være annet en dåglig ledelse...

Ikke det at det nødvendigvis hjelper deg (for det vet du jo opplagt allerede) ... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å henge ut én spesiell ansatt, nei det var ikke bra!

Usedvanlig dårlig ledelse, spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Jeg tror ikke jeg hadde klart å tie stille, for det der er jo direkte nedrakking av personen. Og det hadde jeg aldri akseptert at noen gjorde det på andre steder enn under 4 øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å henge ut én spesiell ansatt, nei det var ikke bra!

Usedvanlig dårlig ledelse, spør du meg.

Enig. Helt utrolig! Og jeg hadde sett meg om etter en ny jobb temmelig raskt, tror ikke jeg hadde klart å jobbe for en man har så liten respekt for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg hadde selv en slik jobb....Jeg sluttet, og det gjorde mange andre også...Så måtte sjefen ut på leting etter flere folk....

(Vi var utleigd fra Manpower, og klaget til de om oppførselen, slik det ble tatt opp på et møte..)

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hehe..

Jeg synes jeg ser for meg at firmaet Philipa S. jobber i ikke akkurat tar dette med verneombud så seriøst...mange privat eselskaper gjør IKKE det...bare staten som holder på slik (verneombud = sykkelhjelm) :ler:

Jeg vet derimot om en god strategi for å hanskes med/omgås med slike (markeds) sjefer/folk med slike personkarakteristika på: Nikke, være enig, smile, si at du forstår, "ja, hmm", støtte ham i alt han sier. Slike mennesker tåler ikke å bli motsagt og kritisert. Derfor må man jatte med de. :roll:

Han høres ut som en person med lite pedagogiske evner- men norsk næringsliv huser vel mange av disse usympatiske psykotiske bøllene uten utdanning har jeg lest. De er uansett de intelligente menneskene som alltid vinner i lengden- han høres jo ikke veldig lur ut :) Så hvis du er smart, Phil.Starck, så klarer du deg fint!

PS! Jeg spiser slike som markedssjefen din til frokost :hoho:

Jente 30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Det der hørtes ut som en sjef ja, ikke en leder.

Det er mye en kan gjøre med teite sjefer. Først og fremst ville jeg organisert meg på flekken. Høres ut som en sjef som kan finne på å komme med ulovlige oppsigelser. Deretter ville jeg kontaktet verneombud/tillitsvalgt. Å snakke med de ansatte kan være greit. Husker ikke hvilken i farta, men det er faktisk en paragraf i arb.miljøloven som sier at ansatte kan nekte å samarbeide med en person som har "vist utilbørlig opptreden". Den paragrafen har blitt brukt for å få bort dårlige sjefer før. Å sende et brev til sjefens ledelse, anonymt hvis du ikke tør bruke navnet ditt kan også være lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...