Gjest anobano Skrevet 20. april 2014 #1 Skrevet 20. april 2014 (endret) Hei:) jeg lurer på hva slags katterase som er mest kosen og kan gå ute? (vet at det selvfølgelig er forskjellig fra katt til katt, men bare slik at jeg vet hva jeg skal se etter) Ops skrev visst i feil, bare flytte Endret 20. april 2014 av anobano
Gjest anobano Skrevet 20. april 2014 #3 Skrevet 20. april 2014 Alle katteraser kan da være ute? joa, men jeg mener sånne som klarer seg ute og er gatesmart ogsånn..
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #4 Skrevet 20. april 2014 joa, men jeg mener sånne som klarer seg ute og er gatesmart ogsånn.. De aller fleste vil jeg tro... Anonymous poster hash: c187a...46c 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #5 Skrevet 20. april 2014 Du bør absolutt vurdere Maine Coon katt! Utrolig kosete og skravlete, veldig selvstendig og lager raskt sitt "territorium" ute hvor den stortrives ute som inne. En utrolig vakker langhåret katt med masse personlighet! (KOster endel penger, men absolutt verdt det!) Anonymous poster hash: de08d...656 3
den Skrevet 20. april 2014 #6 Skrevet 20. april 2014 Jeg har en orientaler og både den og den jeg hadde tidligere har gått ute. Men ikke helt på samme måte som vanlige huskatter. De er maks ute noen timer i slengen og aldri om natten. På vinteren er turene kortere siden deres pels ikke er tilpasset norsk vinterklima. Jeg har også en Maine coon. Den har pels tilpasset norsk klima. Jeg er mest redd når han er ute siden han er veldig sosial og tror det beste om alle, så det vil være veldig enkelt dersom noen ønsker å stjele han. Men ingen av mine katter hadde trivdes som innekatter så jeg lar de derfor styre selv når de vil ut. Felles for begge disse rasene er at de "snakker" mye, er smarte/lettlærte og ønsker veldig mye kontakt/kos
Gjest Tigress Skrevet 20. april 2014 #7 Skrevet 20. april 2014 Unngå dei som skravler for mykje, i alle fall dersom du likar å sove om morgonen. Elles ville eg teke kontakt med FOD eller Dyrebeskyttelsen, og spurt om dei har ei katte som passar skildringa di, og vips! har du gjeve ei katte ein ny heim.
Gjest Badebuksa Skrevet 20. april 2014 #8 Skrevet 20. april 2014 Jeg tenkte også Maine Coon eller britisk korthår.
Blod Skrevet 20. april 2014 #9 Skrevet 20. april 2014 Du bør absolutt vurdere Maine Coon katt! Utrolig kosete og skravlete, veldig selvstendig og lager raskt sitt "territorium" ute hvor den stortrives ute som inne. En utrolig vakker langhåret katt med masse personlighet! (KOster endel penger, men absolutt verdt det!) Anonymous poster hash: de08d...656 Den beskrivelsen kan jo være en hvem som helst annen katt, bare gratis... 2
Gjest Badebuksa Skrevet 20. april 2014 #10 Skrevet 20. april 2014 Den beskrivelsen kan jo være en hvem som helst annen katt, bare gratis... Gratis er negativt.
Gjest Badebuksa Skrevet 20. april 2014 #11 Skrevet 20. april 2014 Alle katteraser kan da være ute? Nope.
Blod Skrevet 20. april 2014 #13 Skrevet 20. april 2014 Gratis er negativt. Nei, grunnen til at katter er gratis er jo fordi det er alt for mange av dem. Hvorfor mener du at det er negativt?
Blod Skrevet 20. april 2014 #14 Skrevet 20. april 2014 Hvilke katter kan ikke være ute? De dyreste rasekattene. For da blir de jo mest sannsynlig tatt og solgt
Gjest Badebuksa Skrevet 20. april 2014 #15 Skrevet 20. april 2014 Hvilke katter kan ikke være ute? Sphynx, ragdoll bla.a. Nei, grunnen til at katter er gratis er jo fordi det er alt for mange av dem. Hvorfor mener du at det er negativt? Hvorfor det er negativt at det er alt for mange katter?
Gjest Genic Skrevet 20. april 2014 #16 Skrevet 20. april 2014 Sphynx, ragdoll bla.a. Og hvorfor kan ikke de være ute?
Gjest Belle âme Skrevet 20. april 2014 #17 Skrevet 20. april 2014 Hvilke katter kan ikke være ute? Munchkinkatter og sphynx feks
Gjest Blomst83 Skrevet 20. april 2014 #18 Skrevet 20. april 2014 Her er pusefrøkna ute,og greier seg fint.Hun er over 19 år så det sier vel litt. Og hun er veldig kosete.Ok hun er kvart rasekatt,men jeg tror ikke det har så mye å si. Og vi betale ikke dyre dommer for henne. Hun var helt gratis.Så du trenger ikke en katt av enten den eller den rasen for å oppfylle kriteriene dine.
Blod Skrevet 20. april 2014 #19 Skrevet 20. april 2014 Hvorfor det er negativt at det er alt for mange katter? Det er vel ikke negativt å ta til seg katter som faktisk TRENGER en? Hvorfor kjøpe en dyr rasekatt som bare blir avlet fram fordi folk betaler? 1
Brunhilde Skrevet 20. april 2014 #20 Skrevet 20. april 2014 Nei, grunnen til at katter er gratis er jo fordi det er alt for mange av dem. Hvorfor mener du at det er negativt? Det er negativt fordi folk tar til seg en katt når den er liten og søt og fordi den var gratis så gidder de ikke kastrere, det er lett å dumpe den fordi den ikke kostet noe og det fremmer en bruk og kastmentalitet som verken dyr eller mennesker er tjent med. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå