AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #1 Skrevet 20. april 2014 I forrige helg var jeg ute på byen. Skulle så inn på utested hvor dørvakten stopper meg og anklager bankkortet mitt for å være forfalsket. Kortet ble dratt inn og jeg fikk beskjed om at det ville bli sent til politi og at jeg ville bli annmeldt. Saken er at kortet er at kortet ikke er forfalsket. Det er slitt. Så det kan se ut som om noen av tallene er skrapet vekk (men det er de ikke). Jeg var jo også ny i denne byen og var ikke klar over at utestedet hadde 20 års grense. Jeg elv er 19. Så, om kortet ble sent inn til politi, har jeg ingen mulighet til og forklare all denne missforståelsen og uheldigheten min angående slitt kort? Hjelp? Og har dørvakten rett til å dra inn kort slik uten videre? Anonymous poster hash: 3f0d4...10c
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #2 Skrevet 20. april 2014 Nå er jeg ikke 100 % sikker på det juridiske, men jeg tror de har lov til det dersom de mistenker dokumentfalsk. Hvis jeg var deg ville jeg gått til politiet og forklart dem situasjonen og hørt hva som skjer Anonymous poster hash: a9bb9...3b0
Gjest Blomsterert Skrevet 20. april 2014 #3 Skrevet 20. april 2014 Tror neppe han har lov til å ta bankkortet ditt!? Litt overivrig i "tjenesten"virker det som. Han er vakt, ikke politi. Kontakt politiet og snakk med de om dette!
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #4 Skrevet 20. april 2014 Jeg tror heller ikke at han har lov til å inndra kortet ditt. Det han skulle gjort var å tilkalle politiet på stedet. Jeg ville ha kontaktet politiet umiddelbart og hørt om de har fått det inn. Forøvrig bør du kontakte banken og få kortet sperret.Anonymous poster hash: cf260...f85 15
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #5 Skrevet 20. april 2014 Tror neppe han har lov til å ta bankkortet ditt!? Litt overivrig i "tjenesten"virker det som. Han er vakt, ikke politi. Kontakt politiet og snakk med de om dette! De har lov og skal ta bankkort de har mistanke om er falske. Synd att det ble gjort hvis det ikke var det men de har ikke gjort noe galt. Anonymous poster hash: 993dc...d47 3
Gjest Blomsterert Skrevet 20. april 2014 #6 Skrevet 20. april 2014 De har lov og skal ta bankkort de har mistanke om er falske. Synd att det ble gjort hvis det ikke var det men de har ikke gjort noe galt. Anonymous poster hash: 993dc...d47 Hvordan vet du at de har lov? Syns det høres veldig veldig rart ut! Kan da ansatte i butikker osv gjøre det samme om de mistenker falske kort?
Purple Basil Skrevet 20. april 2014 #7 Skrevet 20. april 2014 (endret) Vakten skal ringe politiet hvis de mistenker at du bruker falsk id. Jeg husker at en dørvakt prøvde seg med at jeg hadde falsk id en gang - det hadde jeg ikke, bankkortet var mitt. Jeg ble forbannet og krevde at han skulle ringe politiet så de på noe vis kunne verifisere at jeg var meg. Da ble han stille gitt, for jeg hadde ikke noe imot at politiet dukket opp - men det hadde tydeligvis han. Hvis du noen gang opplever noe slikt igjen, kontakt heller politiet med en gang! Endret 20. april 2014 av josefin88 6
Kattugla Skrevet 20. april 2014 #8 Skrevet 20. april 2014 I forrige helg var jeg ute på byen. Skulle så inn på utested hvor dørvakten stopper meg og anklager bankkortet mitt for å være forfalsket. Kortet ble dratt inn og jeg fikk beskjed om at det ville bli sent til politi og at jeg ville bli annmeldt. Saken er at kortet er at kortet ikke er forfalsket. Det er slitt. Så det kan se ut som om noen av tallene er skrapet vekk (men det er de ikke). Jeg var jo også ny i denne byen og var ikke klar over at utestedet hadde 20 års grense. Jeg elv er 19. Så, om kortet ble sent inn til politi, har jeg ingen mulighet til og forklare all denne missforståelsen og uheldigheten min angående slitt kort? Hjelp? Og har dørvakten rett til å dra inn kort slik uten videre?Anonymous poster hash: 3f0d4...10c Jeg hadde tatt kontakt med politiet for lengst, hvis jeg var deg! Om ikke for annet enn å sjekke at det faktisk er blitt innlevert til de. 1
Gjest Reza08 Skrevet 20. april 2014 #9 Skrevet 20. april 2014 Nå er jo enkelte dørvakter kjent for å være litt maktkåte, og da går det beklageligvis utover noen av kundene. De vil gjerne statuere et eksempel. Vise at det er de som setter standaren her. Bare kontakt politistasjonen, spør om de har fått inn kortet.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #10 Skrevet 20. april 2014 Hvorfor i huleste ga du fra deg det kortet uten å ringe politiet på stedet, å ikke gå før de kom?? Og hvis kortet ditt er så slitt, hvorfor har du ikke bestilt deg et nytt?? Er lov å tenke litt med eget hode også...Anonymous poster hash: a35f4...335 7
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #11 Skrevet 20. april 2014 TS her. Jeg vil gjerne kontakte politiet. problemet er at jeg er bekymret for at de tror jeg har skrapet kortet, når det egentlig bare er slitt. Kortet fungerer ikke, da det er eldre bankkort som jeg kun bruker som id. Ergo tenker jeg: skal jeg la være og gjøre noe og satse på at ingenting hender. eller skal jeg ringe politiet og forklare situasjonen, hvor resultatet kan være at de ikke tror på min forklaring og det ender med at jeg blir dømt for id forfalskning? hjelpes. Jeg er avhengig av dette da jeg har søkt utdanning hvor plettfri vandel kreves.. Anonymous poster hash: 3f0d4...10c
Gjest Blomst83 Skrevet 20. april 2014 #12 Skrevet 20. april 2014 Som flere her sier så skal de kontakte politiet. Jeg ble beskyldt for å ha falsk leg når jeg var 18.Han sa det ikke var meg,men det var meg. Jeg sto på mitt,og han på sitt, og enda på visa ble at han kontaktet politiet fordi dokumetasjons forfalskning er politiet sin jobb. Det følger med til historien at politiet ble temmlig frustret over dørvakta fordi de så med en gang at det var meg,og ironien opp i det hele var at han slapp inn venninna mi som hadde falsk leg.
superdupermeg Skrevet 20. april 2014 #13 Skrevet 20. april 2014 jeg jobber i butikk og har opplevd mye med fake leg. Første gang politiet kom etter at jeg ringte dem spurte jeg om jeg hadde lov til å ta kortet for så å levere det til dem. Da fikk jeg høre at vi egentlig bare har lov til å holde igjen både kort og person til politiet kommer, eller så kan vi ta en kopi av kort og levere inn på politistasjonen. Googlet litt rundt etterpå og det samme står på ølsalg.no. Det samme er riktig med dørvakter, de kan ikke ta kortet, men kan holde igjen deg og kortet ditt. Man kan jo fysisk ikke holde igjen en person så hos oss har personen i 95% av tilfellene stukket av før politiet kommer og da har politiet sagt at vi har gjort det på riktig måte. Er nok veldig mange dørvakter som tror de er veldig mektige der de står å "regjerer" over fulle mennesker på byen og tror de kan gjøre som de vil fordi fulle ungdommer ikke kan reglene Ring politiet i byen det er snakk om og ring også utestedet og fortell sjefen hva dørvakten har gjort! Kan forresten også legge til en historie om en venninne som hadde fått låne farens bankkort for å ta toget. Hun og faren hadde forskjellige etternavn så hjalp ikke at verken venninnen min forklarte at hun hadde fått låne det av han, han nektet henne å betale med det og tok det fordi hun visstnok hadde stjålet det. Hjalp ikke at hun ringte en av foreldrene som forklarte det samme, hun hadde stjålet det i følge han. Enden på visa var at han ble anmeldt for å stjålet kortet til faren hennes, fordi han ikke har lov til å ta et bankkort. Han kunne nektet henne å betale med det, men altså ikke ta det. 7
Gjest Blomst83 Skrevet 20. april 2014 #14 Skrevet 20. april 2014 TS her. Jeg vil gjerne kontakte politiet. problemet er at jeg er bekymret for at de tror jeg har skrapet kortet, når det egentlig bare er slitt. Kortet fungerer ikke, da det er eldre bankkort som jeg kun bruker som id. Ergo tenker jeg: skal jeg la være og gjøre noe og satse på at ingenting hender. eller skal jeg ringe politiet og forklare situasjonen, hvor resultatet kan være at de ikke tror på min forklaring og det ender med at jeg blir dømt for id forfalskning? hjelpes. Jeg er avhengig av dette da jeg har søkt utdanning hvor plettfri vandel kreves.. Anonymous poster hash: 3f0d4...10c Det trenger du ikke å bekymre deg over. Det er bare å en telefon til forlkeregisteret for å få bekreftet av personen med det navnet er født da og da.
superdupermeg Skrevet 20. april 2014 #15 Skrevet 20. april 2014 TS her. Jeg vil gjerne kontakte politiet. problemet er at jeg er bekymret for at de tror jeg har skrapet kortet, når det egentlig bare er slitt. Kortet fungerer ikke, da det er eldre bankkort som jeg kun bruker som id. Ergo tenker jeg: skal jeg la være og gjøre noe og satse på at ingenting hender. eller skal jeg ringe politiet og forklare situasjonen, hvor resultatet kan være at de ikke tror på min forklaring og det ender med at jeg blir dømt for id forfalskning? hjelpes. Jeg er avhengig av dette da jeg har søkt utdanning hvor plettfri vandel kreves.. Anonymous poster hash: 3f0d4...10c Jeg kan garantere at du ikke vil bli dømt for id forfalsning. Politiet ser lett forskjell på en som er dritnervøs å prøver å komme med bortforklaringer og en som bare har vært uheldig =)
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #16 Skrevet 20. april 2014 Jeg har jobbet mye i butikk av ulike slag, og vi skulle ikke inndra kort selv om det var misstanke om at det var stjålet eller noe slikt for "det var ikke vårt ansvar." Høres spesielt ut at en dørvakt har myndighet til å ta kortet ditt. Ville krevd at da fikk han heller tilkalle politiet, så ventet du heller. Tror også jeg ville sperret kortet(man vet jo aldri!) Men men, gjort er gjort, ville ringt ned på politihuset jeg og hørt om saken. Spør også om dørvakter har myndighet til å kunne inndra kort, for hvis ikke ville jeg anmeldt dørvakta. Anonymous poster hash: 95114...30c 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #17 Skrevet 20. april 2014 Jeg har jobbet mye i butikk av ulike slag, og vi skulle ikke inndra kort selv om det var misstanke om at det var stjålet eller noe slikt for "det var ikke vårt ansvar." Høres spesielt ut at en dørvakt har myndighet til å ta kortet ditt. Ville krevd at da fikk han heller tilkalle politiet, så ventet du heller. Tror også jeg ville sperret kortet(man vet jo aldri!) Men men, gjort er gjort, ville ringt ned på politihuset jeg og hørt om saken. Spør også om dørvakter har myndighet til å kunne inndra kort, for hvis ikke ville jeg anmeldt dørvakta. Anonymous poster hash: 95114...30c Det er riktig at dere ikke skal inndra kort, men hvis det er fake/skapet leg må dere jo gjøre noe. Butikker kan miste ølsalg for å ha solgt til noen med fake/skrapet leg. Anonymous poster hash: bb6bb...3a5
Gjest Blomsterert Skrevet 20. april 2014 #18 Skrevet 20. april 2014 TS her. Jeg vil gjerne kontakte politiet. problemet er at jeg er bekymret for at de tror jeg har skrapet kortet, når det egentlig bare er slitt. Kortet fungerer ikke, da det er eldre bankkort som jeg kun bruker som id. Ergo tenker jeg: skal jeg la være og gjøre noe og satse på at ingenting hender. eller skal jeg ringe politiet og forklare situasjonen, hvor resultatet kan være at de ikke tror på min forklaring og det ender med at jeg blir dømt for id forfalskning? hjelpes. Jeg er avhengig av dette da jeg har søkt utdanning hvor plettfri vandel kreves..Anonymous poster hash: 3f0d4...10c Slapp nå av. Du har ikke gjort noe galt. Ring og snakk med politiet du. Så får du roet ned.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #19 Skrevet 20. april 2014 Du er 19 og prøvde å komme deg inn på et sted du ikke er gammel nok til. Det er helt ulogisk å ha med seg et kort som ikke virker. Dersom det er et "eldre kort som ikke virker" betyr det at det er gått ut på dato, altså ikke gyldig som leg. Hele tråden her lyser at du prøvde deg på noe du ikke skulle.. i tillegg lyger du for oss. Si nå sannheten da. Anonymous poster hash: 2c96a...966 9
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #20 Skrevet 20. april 2014 Du er 19 og prøvde å komme deg inn på et sted du ikke er gammel nok til. Det er helt ulogisk å ha med seg et kort som ikke virker. Dersom det er et "eldre kort som ikke virker" betyr det at det er gått ut på dato, altså ikke gyldig som leg. Hele tråden her lyser at du prøvde deg på noe du ikke skulle.. i tillegg lyger du for oss. Si nå sannheten da. Anonymous poster hash: 2c96a...966 Jeg var ikke klar over at det var 20 års grense der. dette var ikke i mine tanker i det hele tatt. Jeg bruker kun cash når jeg er på byen. Har dermed med det gamle kortet. det er ikke utgått på dato, men fungerer ikke da det er noe galt med chippen. Bruker dette som legg da jeg slipper å være redd for at jeg mister det kortet som fungerer Høres kanskje lite troverdig ut, men det er slik situasjonen ligger ann. Anonymous poster hash: 3f0d4...10c 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå