Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flytter snart inn i et. Der har de en ordning hvor alle legger 50 kr i potten, så hovedansvarlig kjøper inn såpe, papir osv. MEN, jeg har ikke lyst til å være med. Jeg vil bruke MINE egne ting, om det så måtte være å oppbevare ting på rommet. Liker det best slik.

Han jeg møtte, sa at det kanskje var litt sært, men sikkert ok for de andre.

Jeg synes ikke jeg er urimelig i og med at jeg kommer til å bruke mine ting, men.. hva synes dere?

Anonymous poster hash: 2c976...c42
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Støtter deg der. Felles hygieneartikler går ikke bra. Noen bruker mye, andre lite, men alle betaler like mye? Tenker også på hygieneaspektet ved felles produkter. Anonymous poster hash: d332f...b31

• Liker 3
Gjest Steamboat
Skrevet

Tingen er vel at du sikkert må ha det på rommet. Min erfaring er at private ting fort blir felles fordi folk tar seg til rette.

Skrevet

Jeg tenker det er sært! Ihvertfall om det handler om wc papir, tørkepapir, oppvasksåpe, håndsåper m.m. Har de ett system som fungerer i dag, så er det utrolig praktisk å dele på dette slik. Da er det tilfeldig hvem som handler inn når det er tomt - for felles pengene. Kan bli lett at de andre mistenker deg for å bruke fra fellessen om du ikke er med på opplegget.

Om f.eks shampo/balsam/dusjsåpe/tannkrem er med i dette opplegget så forstår jeg du vil ha dine private.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Så du skal drasse dorull, kjøkkenrull, zalo, jif osv til og fra hver gang du bruker det? At du vil bruke egne hygieneartikler skjønner da alle, men tenker at dette gjelder de overnevnte produkter.

Anonymous poster hash: 3ba50...4b9

• Liker 5
Gjest Jørild
Skrevet (endret)

Så lenge du ikke bare låne litt zalo, et tørk papir o.l ser jeg ikke problemet. Problemet er jo at slike som sier de vil ha eget og ender med å snylte på de andres uten å betale. De tok jo bare litt..

Endret av Jørild
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Eksakt… har opplevd det tidligere, at folk bruker min oppvaskkost og såpe uten å spørre, blir jeg litt irritert. Jeg bruker ikke så mye av alt heller.. Men de har vel ikke lov å kreve at jeg skal være med på spleisingen dersom jeg kjøper inn mine ting? :)

AnonymBruker
Skrevet

Ts igjen.

Greit, kanskje litt sært. Tror jeg bare skal legge frem zaloen og såpen min og skrive navnet mitt, så kanskje de tar hintet. :P

Gjest Blomsterert
Skrevet

Det er vel greit at en legger i til oppvaskmidler og andre rengjøringsartikler? Hva er vitsen med at alle har sitt eget når det gjelder rengjøring?

Tenker det er det disse pengene samt til toalettpapir disse pengene går til.

Ville syns det var helt ok.

Mer private ting som shampoo, dusjsåper osv er normalt å kjøpe selv.

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du faktisk mener at du skal ha din egen dorull og oppvasksåpe tenker jeg at du er så hinsides sær at jeg aldri ville hatt deg i mitt kollektiv i alle fall. Dusjsåpe og sjampo blir noe helt annet.

Anonymous poster hash: 0db54...299
  • Liker 10
Skrevet

Nå skal du jo flytte inn i bofellesskap, og da er man nødt til å tilpasse seg. Det er forståelig at du er skeptisk til ordningen, men dette er et av de områdene hvor det lønner seg bidra bare for husets fred og trivsel.

Bor selv i kollektiv med den ordningen, men der fungerer det slik at den som oppdager at noe er tomt er den som kjøper inn nytt. Noen ganger gjør det at vi har first price oppvasksåpe, andre ganger har vi både zalo og lambi dopapir. Jeg synes ingenting blir rent med first price oppvasksåpe, at det er litt ekkelt å vaske spesielt glass med oppvaskbørstene de andre har brukt til alt mulig og at toalettpapir til 5 kr pakken ofte føles mer som sandpapir, likevel er jeg med på ordningen.

For min del har jeg løst det med å ha en slik oppvaskbørste med zalo i som ligger i mitt kjøkkenskap som jeg bruker til glass, i tillegg har jeg nesten alltid en egen rull med lambi stående på rommet som jeg bruker fra tid til annen og jeg sørger for at det ofte er jeg som kjøper håndsåpe (first price er død for hendene mine). De 50 kr jeg bidrar med går også til generelle rengjøringsartikler til leiligheten som grønnsåpe, vinduspray, støvsugerposer, ny klut eller oppvaskkost. Synes det er en helt fair sum å betale, så kan jeg heller betale litt ekstra ved siden av for "hverdagsluksusen" min og holde den for meg selv

• Liker 6
Skrevet

Jeg synes faktisk at det virker sykt gjerrig å ikke ville betale 50 kr i fellesutgifter (antar det er pr mnd?).. Dopapir/jiff/zalo/kluter er jo ting alle bruker.. Du taper med andre ord ikke noe særlig penger.. Og hvis du vasker hendene sjelden, går på do på skolen (jepp hørt denne før) osv så risikerer du kanskje å tape 15 kr i mnd..

Hvis du på død og liv vil ha ditt eget så kommer det jo til å bli til at andre uansett tar litt av ditt og du litt av deres --> krangel/baksnakking.

I tillegg har de jo denne ordningen før du flyttet inn.. Jeg ville tenkt meg nøye om før jeg begynte å nekte på noe sånt..

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Mhm, jeg får vel bidra med 50 kr i potten da… De kommer nok til å like meg fordeom hvis ikke. ^^

Skrevet

Veldig få som liker gjerrige/snyltende personer.. Jeg sier ikke at du nødvendigvis er det, men lett å få det stempelet hvis man kjiper på sånne ting.

AnonymBruker
Skrevet

Så når det er din til å vaske gulvene bruker du da din egen flaske med gulvask som du har stående inne på det 10 kvadratmeter store rommet ditt?

Tar du med deg dopapir frem og tilbake til rommet ditt eller bruker du dopapiret som er der?

Det her høres ut som et patetisk forsøk på å snylte på andre og attpåtil for lusne 50 kr!

Anonymous poster hash: 250fa...b72
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så når det er din til å vaske gulvene bruker du da din egen flaske med gulvask som du har stående inne på det 10 kvadratmeter store rommet ditt?

Tar du med deg dopapir frem og tilbake til rommet ditt eller bruker du dopapiret som er der?

Det her høres ut som et patetisk forsøk på å snylte på andre og attpåtil for lusne 50 kr!

Anonymous poster hash: 250fa...b72

Hey, slapp av litt a :)

Ja, eksakt det jeg hadde tenkt til. Når jeg ikke bidrar til potten, så bruker jeg selvsagt mine egne ting. Har jeg sagt noe annet, eller?

Uansett, saken er nå at jeg ikke skal være gjerrig, men heller være med på spleisingen selvom jeg ikke liker det. ;) Og forresten, så er rommet mitt stort. Skal ha minikjøleskap på rommet ;)

Skrevet

Hey, slapp av litt a :)

Ja, eksakt det jeg hadde tenkt til. Når jeg ikke bidrar til potten, så bruker jeg selvsagt mine egne ting. Har jeg sagt noe annet, eller?

Uansett, saken er nå at jeg ikke skal være gjerrig, men heller være med på spleisingen selvom jeg ikke liker det. ;) Og forresten, så er rommet mitt stort. Skal ha minikjøleskap på rommet ;)

Det tror jeg du gjør lurt i. Du vil nok ikke merke så mye til de 50 kr uansett. Lykke til med flyttingen :)

AnonymBruker
Skrevet

Det tror jeg du gjør lurt i. Du vil nok ikke merke så mye til de 50 kr uansett. Lykke til med flyttingen :)

Takk, det behøver jeg! Er nødt til å demontere litt av sengen og div skap… :P God påske

Skrevet

Hva når du har gjester?

Jeg hadde blitt HELT satt ut om jeg fikk beskjed om å ikke bruke det som var på badet, men utdelt håndsåpe og tre tørk toalettpapir på rommet ditt.

• Liker 4
Skrevet

Hva når du har gjester?

Jeg hadde blitt HELT satt ut om jeg fikk beskjed om å ikke bruke det som var på badet, men utdelt håndsåpe og tre tørk toalettpapir på rommet ditt.

:fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...