Gå til innhold

Graviditets symptomer, men ikke gravid: har du opplevd det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at jeg ikke er gravid, kan umulig være det, og jeg har aldri hatt EL symptomer. Det eneste jeg har fått i åresvis er PMS mellom en uke og to dager før mens.

Så jeg tenker: kan det være en slags infeksjon som jeg ikke har lest om det på nettet?

Jeg har korte og uregelmessige sykluser.

Ca en uke etter siste mens har jeg begynte å ha ømme pupper, og detter har vært sterker og sterkere

Har vært småkvalm to kvelder, og i dag er jeg kvalm om morgenen også.

Har ingen feber, ingen svie eller smerte når jeg tisser, men tisser oftere enn vanlig.

Har hatt vondt i nedre del av magen, av ryggen, vondt i beina som om jeg hadde jogget i timesvis.

Jeg har fast partner.

De nevnte symptomer har nå vart i ca. 10 dager :jolie:

Er det noen som har opplevd lignende uten at det var graviditet eller EL?

Selv om graviditet var lite sannsynlig, har jeg tatt en test. samt EL-test i en uke nå, og alle har vært negative.

Synes at det er å kaste bort tiden til legen min hvis ikke det skulle være en infeksjon som skal behandles, så jeg venter noen dager før jeg bestiller time. Og når man bestiller der får man uansett ikke time før om to uker når det er noe som ikke haster. Og jeg vil så gjerne finne ut av hva det kan være...

Har til og med leste om blæremola og innbilt svangerskap, og symptomene passer ikke min tilstand.

Anonymous poster hash: ad3e4...d3f
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

PS: syntes det passet bedre å poste her enn i graviditetsforumet da jeg ikke er gravid og det handler om en helsetilstand.

AnonymBruker
Skrevet

PMS? Vanlig å få sånne symptom før mens

Anonymous poster hash: b7713...102

Gjest Jørild
Skrevet

Ingen kraftløshet i bein? Problemer med tisse eller holde på avføring?

AnonymBruker
Skrevet

PMS? Vanlig å få sånne symptom før mens

Anonymous poster hash: b7713...102

Kan ikke være det da det oppstod en uke Etter mens... :)

Ingen kraftløshet i bein? Problemer med tisse eller holde på avføring?

Nei ingen kraftløshet i bein, bare at jeg er fysisk trøtt i beina da det føles som om jeg hadde trent dem...

Ingen problemer med å tisse, og når det gjelder avføring ingen problemer med å holde den heller. faktisk går jeg på do noen timer senere enn vanlig (sorry for detaljene, men de kan jo være relevante), men det er det eneste som er "uvanlig"

Hva tenkte du på? Da kan jeg også utelukke det :) Jo mer jeg vet hva jeg kan utelukke, jo lettere blir det (kanskje) å ane hva som kan feile meg....

Gjest Jørild
Skrevet

Tenkte på ryggen, type prolaps eller noe. Da sitter jo smertene i rygg og bein, og noenganger i mage.

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte på ryggen, type prolaps eller noe. Da sitter jo smertene i rygg og bein, og noenganger i mage.

ok, da skal jeg google det allikevel og se om det kan passe min tilstand, man vet aldri. Holder tråden oppdatert :)

AnonymBruker
Skrevet

En uke etter mens starter du på syklusen igjen. Da er det gått 2 uker mensen starten og eggløsningen tar til igjen. Mye av det du har har jeg også. Husk vi eldes også og da er det mye som endrer seg. Har kun 1 uke i mnd hvor jeg føler meg "normal" før syklusen starter igjen og får alle PMS symptomene. kvalm, uggen generelt.

Anonymous poster hash: 1f103...0a6
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg trodde jeg var gravid, kjente igjen samme ting jeg hadde fra et tidligere svangerskap. Overraskelsen var stor da jeg fikk mensen =)

Anonymous poster hash: 409b1...b8b
AnonymBruker
Skrevet

Det passer sannsynligvis ikke, men det er jo et stort antall mulige ryggproblemer, så... kan vel ikke helt utelukke det.

En uke etter mens starter du på syklusen igjen. Da er det gått 2 uker mensen starten og eggløsningen tar til igjen. Mye av det du har har jeg også. Husk vi eldes også og da er det mye som endrer seg. Har kun 1 uke i mnd hvor jeg føler meg "normal" før syklusen starter igjen og får alle PMS symptomene. kvalm, uggen generelt.

Anonymous poster hash: 1f103...0a6

kan det være det selv om jeg har hatt negative EL-tester hittil?

Ellers enig med deg, synes det er rart at jeg får en så drastisk endring, men kroppene våre endrer jo seg som du sier.... jeg får vel se om det gjentar seg etter neste mens da :) men det er så lenge til.... det føles så uutholdelig å ikke forstå hva som feiler egen kropp...

Håper i hvertfall ikke at det er det... det høres ganske plagsomt ut. Har du allerede snakket om det med legen din? Har hørt at noen p-piller hjelper mot sånne hormonforstyrrelser

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg trodde jeg var gravid, kjente igjen samme ting jeg hadde fra et tidligere svangerskap. Overraskelsen var stor da jeg fikk mensen =)

Anonymous poster hash: 409b1...b8b

ja, det kan jeg tenke meg at du var overrasket hvis du var sikker på at du var gravid... Håpet du på å bli gravid da? Håper du fikk det til senere hvis ja :)

Ellers, fant du ut av hva det skyldtes? Oppstod symptomene like tidlig etter mens som meg?

AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha lest enormt mye, passer ikke min tilstand til noe som helst, ikke engang hormonforstyrrelse.

Så da går jeg ut på at kroppen min har endret seg, men jeg håper det blir midlertidlig, for jeg orker ikke å ha bestandig så vondt i puppene...

Skulle jeg finne ut av noe, oppdaterer jeg tråden i tilfelle noen havner en dag i lignende situasjon og leser den.

Takk til dere som har hjulpet meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...