Gå til innhold

Barnevernet! Politiattest!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Juridisk spørsmål ang barnevernets rett/lov til å innhente opplysninger hos politiet:

Først viktig for meg å presisere at jeg er helt enig i at barnets beste er det viktigste prinsippet her!

Saken er:

Min venninne er midt i en sak med barnevernet. Og iom at jeg er tilstede i boligen hennes ved ett par anledninger som de kommer på hjemmebesøk, har de kontaktet politiet og bedt om vandel på meg. Uten at jeg har samtykket til dette. Det kommer fram i papirene til mor. Er dette lov??

Og når det er sagt; Jeg er domfelt i 2007, som forøvrig er 7 år siden. I en narkotikasak. Dommen er ferdig sonet. Og jeg føler selv jeg har gjort opp for meg, slik det forventes. Politiet i kommunen her jeg bor VET godt at jeg har lagt fortiden bak meg. Og nevnte i en liten setning at de ikke anser meg som en kriminell person. Men allikevel legger de ut om dommen fra 2007. Finnes det noen regler/lover rundt dette??

For all del, ikke misforstå meg! Helt greit at de sjekker meg både her og der.. Er rett og slett bare nysgjerrig på om noen vet noe rundt dette??

Takker for svar :)

:

Anonymous poster hash: 0e6d0...295
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Juridisk spørsmål ang barnevernets rett/lov til å innhente opplysninger hos politiet:

Først viktig for meg å presisere at jeg er helt enig i at barnets beste er det viktigste prinsippet her!

Saken er:

Min venninne er midt i en sak med barnevernet. Og iom at jeg er tilstede i boligen hennes ved ett par anledninger som de kommer på hjemmebesøk, har de kontaktet politiet og bedt om vandel på meg. Uten at jeg har samtykket til dette. Det kommer fram i papirene til mor. Er dette lov??

Og når det er sagt; Jeg er domfelt i 2007, som forøvrig er 7 år siden. I en narkotikasak. Dommen er ferdig sonet. Og jeg føler selv jeg har gjort opp for meg, slik det forventes. Politiet i kommunen her jeg bor VET godt at jeg har lagt fortiden bak meg. Og nevnte i en liten setning at de ikke anser meg som en kriminell person. Men allikevel legger de ut om dommen fra 2007. Finnes det noen regler/lover rundt dette??

For all del, ikke misforstå meg! Helt greit at de sjekker meg både her og der.. Er rett og slett bare nysgjerrig på om noen vet noe rundt dette??

Takker for svar :)

:

Anonymous poster hash: 0e6d0...295

Først og fremst;

Hvorfor er du tilstede ved hjemmebesøkene?

Anonymous poster hash: 86cdd...a31

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst;

Hvorfor er du tilstede ved hjemmebesøkene?

Anonymous poster hash: 86cdd...a31

Kjemperelevant....

Anonymous poster hash: 1edb9...4bd

AnonymBruker
Skrevet

Har de lov til det? Trodde det gjaldt om du skulle ha en jobb. Spør politiet du. Vil være ille om folk bare kan innhente politiattest

Anonymous poster hash: cc728...705

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...