Gå til innhold

Jeg tror sjefen er betatt av meg :S

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De siste månedene har han begynt å oppføre seg som en skikkelig fjortis rundt meg, og bare meg. Han sender meg lange blikk, dulter "tilfeldig" borti meg, sender meg mail uten at det strengt tatt er nødvendig, er veldig nervøs rundt meg. Når jeg har gått forbi står hele kroppen hans vendt mot meg selv om han egentlig snakker med noen 90 grader andre vei. Det verste er at han er gift med barn.

Hva skal jeg gjøre? Er redd han snart prøver seg.

Anonymous poster hash: c8981...d47
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjipt!

Svar nøkternt på epostene. Ikke gjengjeld blikkene. Vis at du ikke er interessert.

• Liker 6
Skrevet

Det verste er at han er gift med barn.

Ring purken dersom han er gift med barn!

AnonymBruker
Skrevet

Hva er du så redd for? Vil du så knuller du han. En vinn vinn situasjon for deg. Du får pult, og med på kjøpet får du kanskje lønnspålegg og en bedre stilling.

Anonymous poster hash: ff100...18c
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ring purken dersom han er gift med barn!

Haha. God morgen :)

Hva er du så redd for? Vil du så knuller du han. En vinn vinn situasjon for deg. Du får pult, og med på kjøpet får du kanskje lønnspålegg og en bedre stilling.

Ikke så keen på pikken til en 45-åring, gitt.

• Liker 8
Skrevet

Si at du kun vil ha et profesjonelt arbeidsforhold? Skjønner ikke greia med at folk er redde for å sette sjefen sin på plass.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Haha. God morgen :)

Ikke så keen på pikken til en 45-åring, gitt.

Hva er så ille med en 45-årig pikk? Må da være bedre enn en 19-åring som søler til lakenet ditt etter 2 min. Hvor gammel er du egentlig?

• Liker 6
Gjest Bitch Pudding
Skrevet

Spør om å få mere lønn!

Skrevet

Spør om mer lønn bedre stilling sååå gir du ingenting ;)

AnonymBruker
Skrevet

Si at du kun vil ha et profesjonelt arbeidsforhold? Skjønner ikke greia med at folk er redde for å sette sjefen sin på plass.

Jeg synes ikke du skal gi ham noen advarsel. Dette skal meldes til politiet som systematisk seksuell trakassering, og kopi av anmeldelsen sendes sjefen til trakassøren. Sjefen din har drevet seksuell kriminalitet som kan gi ett års fengsel, og han bør sparkes på dagen fra bedriften han arbeider i.

Anonymous poster hash: 3e791...53e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De siste månedene har han begynt å oppføre seg som en skikkelig fjortis rundt meg, og bare meg. Han sender meg lange blikk, dulter "tilfeldig" borti meg, sender meg mail uten at det strengt tatt er nødvendig, er veldig nervøs rundt meg. Når jeg har gått forbi står hele kroppen hans vendt mot meg selv om han egentlig snakker med noen 90 grader andre vei. Det verste er at han er gift med barn.

Hva skal jeg gjøre? Er redd han snart prøver seg.

Og problemet er..? :klo:

Ennå så har du kun mistanker. Dermed gjør du ingenting bortsett fra å la kroppsspråket signalisere avstand.

Om han skulle si eller gjøre noe upassende så insisterer du på å sette skapet på plass, skriver et referat fra møtet der han deklarerte og du satte på plass, sender dette pr e-post til han og den som har ansvar for personalet i bedriften og vips så er "problemet" løst

Anonymous poster hash: 75984...fdf

AnonymBruker
Skrevet

Og problemet er..? :klo:

Ennå så har du kun mistanker. Dermed gjør du ingenting bortsett fra å la kroppsspråket signalisere avstand.

Om han skulle si eller gjøre noe upassende så insisterer du på å sette skapet på plass, skriver et referat fra møtet der han deklarerte og du satte på plass, sender dette pr e-post til han og den som har ansvar for personalet i bedriften og vips så er "problemet" løst

Anonymous poster hash: 75984...fdf

Han har da allerede gjort noe upassende som dessuten er kriminelt. Han må ikke få slippe så lett unna!!

Gjest Coolaid
Skrevet

Bare vær profesjonell på jobb. Vennlig men avvisende for noe annet enn jobb. Har du kjæreste ts ?

AnonymBruker
Skrevet

Bare vær profesjonell på jobb. Vennlig men avvisende for noe annet enn jobb. Har du kjæreste ts ?

Hvorfor skal hun være vennlig mot en som har trakassert henne grovt. Slike menn hører hjemme i fengsel! Kvinner finner seg i alt for mye uten å reagere. I det minste må det gå an å finne på en søt hevn som medfører at trakassøren blir så flau at han aldri vil våge å bli sett på arbeidsplassen i fremtiden.

Gjest LadyGlaGla
Skrevet (endret)

Du sier i fra at du ikke synes det er ok med dulting og usaklige e-post. Vær saklig og TYDELIG. I de fleste tilfeller fungerer det helt fint, og han tar det til seg.

Ikke gjør et stort nummer ut av det, han har lov til å like deg og du har samtidig lov til å avise han. Ikke begynn med politi og annet fjas. Bare si i fra, enkelt og greit.

Endret av LadyGlaGla
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du sier i fra at du ikke synes det er ok med dulting og usaklige e-post. Vær saklig og TYDELIG. I de fleste tilfeller fungerer det helt fint, og han tar det til seg.

Ikke gjør et stort nummer ut av det, han har lov til å like deg og du har samtidig lov til å avise han. Ikke begynn med politi og annet fjas. Bare si i fra, enkelt og greit.

Hvordan kan du anbefale ikke å ta grov seksuell trakassering på alvor. Det er nettopp slike råd som får menn til å tro at de kan oppføre seg akkurat som de vil overfor kvinner. Det minste TS kan gjøre, er å få mannen sparket loddrett ut av bedriften, men som sagt burde dette være en politisak som fører til domfellelse og en stygg plett på vandelsattesten.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Han har da allerede gjort noe upassende som dessuten er kriminelt. Han må ikke få slippe så lett unna!!

Jeg tror du må definere hva det er du mener er kriminelt i det TS beskriver?

Ubehagelig? - definitivt, og spesielt siden styrkeforholdet i arbeidssituasjonen er slik det er.

Om man opplever at dette gjør en normal arbeidsdag vanskelig så går man til HR/Personal og ber om en samtale med en av medarbeiderene der.

Det vil ikke være første gang i bedriftens historie at et tilfelle av omtrent samme type er oppe.

HR medarbeiderne er dessuten med stor sannsynlighet ganske erfarne med personalkonflikter.

Den står sterkest som på en rolig og avbalansert måte legger det vedkommende opplever som et problem frem for HR/Personal og søker råd hos dem.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke du skal gi ham noen advarsel. Dette skal meldes til politiet som systematisk seksuell trakassering, og kopi av anmeldelsen sendes sjefen til trakassøren. Sjefen din har drevet seksuell kriminalitet som kan gi ett års fengsel, og han bør sparkes på dagen fra bedriften han arbeider i.

Har jeg gått glipp av noe? Hva er det han har gjort som er seksuell trakassering? Det at han dulter "tilfeldig" borti og sender blikk regnes vel ikke som seksuell trakassering? :klo:

Anonymous poster hash: 48a42...906

• Liker 3
Skrevet

Det er mulig selvbildet mitt er lavere enn de fleste, men jeg tror ikke jeg hadde tolket dette noen som helst vei.

Mannen har da ikke gjort noe galt! Du tolker kroppsspråket hans dit at du TROR han er interessert, men du vet ikke.

Jeg mener at du skal la dette være til han gjør noe som faktisk er upassende. Faren ved å gjøre noe nå er at du kan ha misforstått, og ender som hun innbilske og hysteriske og som alle holder avstand til.

• Liker 3
Gjest LadyGlaGla
Skrevet

Hvordan kan du anbefale ikke å ta grov seksuell trakassering på alvor. Det er nettopp slike råd som får menn til å tro at de kan oppføre seg akkurat som de vil overfor kvinner. Det minste TS kan gjøre, er å få mannen sparket loddrett ut av bedriften, men som sagt burde dette være en politisak som fører til domfellelse og en stygg plett på vandelsattesten.

Kjære vene, er det greit at jeg ikke klarer å ta deg helt alvorlig eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...