Gå til innhold

Foundation som ikke gjør ansiktet blekere på bilder

Anbefalte innlegg

Gjest crazycatlady
Skrevet (endret)

Finnes dette? Jeg har for tiden en foundation fra evagarden, men på bilder blir jeg enda blekere enn jeg er. Hørt det er solfaktoren som gjør det, stemmer dette og vil jeg unngå denne effekten ved solkrem under foundation uten solfaktor? Noen tips til gode merker uten solfaktor? Må dekke godt og finnes i nøytrale hudtoner. Helst flytende. Må også være dyrevennlig.

Endret av RusaPåBrus
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer kanskje an på hvilken farge du har den i? Evt. bruke pudder over?
Jeg har loreal sin true match foundation. Så bruker jeg også innimellom en annen fra lorial.. Faen heter den da. Ehm, tror det er noe med lumi. Jeg blir ikke blek på bilder. Bruker matt pudder over da, siden jeg har foundation et hakk lysere enn huden, og pudder i samme hudtone.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du bruker dagkrem eller Foundation med SPF vil du se "blekere/hvit" ut på bilder.

Ulempen med SPF, men noe vi alle trenger for å beskytte huden.

Anonymous poster hash: cdc12...ff5
Gjest crazycatlady
Skrevet

Kommer kanskje an på hvilken farge du har den i? Evt. bruke pudder over?

Jeg har loreal sin true match foundation. Så bruker jeg også innimellom en annen fra lorial.. Faen heter den da. Ehm, tror det er noe med lumi. Jeg blir ikke blek på bilder. Bruker matt pudder over da, siden jeg har foundation et hakk lysere enn huden, og pudder i samme hudtone.

Jeg bruker foundation i samme fargetone som huden. Med for lys ser jeg grå ut og for mørk er aldri pent på noen. Setter den med matt pudder også. Loreal tester på dyr dessverre, ellers takk for tips. Hørt mye bra om true match, så synd de tester.

Gjest crazycatlady
Skrevet

Hvis du bruker dagkrem eller Foundation med SPF vil du se "blekere/hvit" ut på bilder.Ulempen med SPF, men noe vi alle trenger for å beskytte huden. Anonymous poster hash: cdc12...ff5

Synd det må være sånn, jeg har ikke lyst å bruke noe uten spf heller. Hvordan skal man unngå å se blek ut på bilder da? Nå tas det ikke så mye bilder av meg, mest bilder av meg og hesten på stevne/trening, men ansiktet ser jo helt hvitt ut, usj. Ser jo ekstra bleikt ut i sollys.

Skrevet

Synd det må være sånn, jeg har ikke lyst å bruke noe uten spf heller. Hvordan skal man unngå å se blek ut på bilder da? Nå tas det ikke så mye bilder av meg, mest bilder av meg og hesten på stevne/trening, men ansiktet ser jo helt hvitt ut, usj. Ser jo ekstra bleikt ut i sollys.

Eneste måten å unngå det på er å bruke produkter uten spf, og det

anbefales jo aldri. Er en grunn til at mange velger å gå for uten spf

på f.eks bryllupsdager og tilstelninger hvor mange bilder tas, rett og

slett for ikke å bli seende hvit/blek ut på bilder.

Skrevet

Det er ofte titandioxiden i foundationen som gjør dette, evt hvis du bruker mineralfoundation vil mineralene i den reflektere lyset hvitt.

Jeg tror Smashbox sine foundationer skal være gode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...