Gå til innhold

Solkrem til ansiktet, som trekker godt inn i huden

Anbefalte innlegg

Gjest Riskjeks
Skrevet

Noen tips?

Jeg har vel sånn "blandingshud" - både tørre og fet ;) Har lite/ikke noe kviser, men har ganske sånn "oljete" hud, spesielt i pannen. Men får veldig tørr hud hvis jeg ikke bruker noe ansiktskrem.

Nå er det tid for solkrem igjen. Jeg blir sjelden solbrent, men får lett pigmentflekker (bruker p-piller), noe jeg selvsagt IKKE har lyst på mer av... Så må bruke høy faktor i ansiktet. Problemet er at alle solkremer gjør huden min fet og ekkel. Selv om jeg bruker sånn solkrem spesielt for ansiktet. Den trekker liksom ikke inn i huden, og blir liggende som en sånn ekkel hinne over hele ansiktet. Spesielt ekkelt hvis det blåser og håret mitt klistrer seg fast til ansiktet... Har ikke slike problemer med vanlig ansiktskrem - bruke Neutral ansiktskrem til vanlig, den trekker godt inn. Men solkrem er altså umulig...

Noen med gode råd? Har ikke lyst på enda en sommer med klissent ansikt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henger meg på her, klissete solkrem i ansiktet er ikke gøy!

Skrevet

Jan Marini sin er god :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg taklet ikke solkrem i mange år fordi de var så greasy, klisete og luktet helt forferdelig. Jeg er superlys så ble jo solbrent som bare F.... Men så ble jeg anbefalt piz buin, og har aldri gått bort fra den:) Har også blandingshud.

Men det beste er vel en dagkrem med solfaktor i ansiktet? Min hud er ikke så fisefin så for meg spiller det heldigvis ikke noen rolle men :P

Anonymous poster hash: 18933...f16
Skrevet

Jan Marini sin er god :)

Googla denne, og den har fått så god kritikk at den kommer til å bli min neste solkrem! Takk for tipset, Lady! :takke:

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker solkrem fra Nimue. Det er den beste solkremen jeg har prøvd :)

Skrevet

Jeg bruker også La Roche Posay solkrem for ansikt. Har ikke opplevd denne som klissete og blank som så mange andre solkremer, så jeg er veldig fornøyd!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker også La Roche Posay solkrem for ansikt. Har ikke opplevd denne som klissete og blank som så mange andre solkremer, så jeg er veldig fornøyd!

Hvordan er denne ift kviser? Får man lett kviser av den?

Anonymous poster hash: f810c...a7b

Skrevet

Om sommeren er det ingenting som slår p20. Den kan brukes undersminke og holder hele dagen. Huden blir ikke særlig fet, og den gir ikke flere urenheter. Den lukter ganske sterkt under påføring, men absolutt verdt det!

Skrevet

Googla denne, og den har fått så god kritikk at den kommer til å bli min neste solkrem! Takk for tipset, Lady! :takke:

Du kommer ikke til å angre :-D

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er denne ift kviser? Får man lett kviser av den?

Anonymous poster hash: f810c...a7b

Nei du får ikke kviser av den slik som mange de andre fete solkremene.

Anonymous poster hash: 2b479...969

AnonymBruker
Skrevet

Syntes at cliniderm light and matifying og LRP til ansikt er de beste sådan, eller så liker jeg Soltan fra Boots som inneholder 5 stjerners UVA-beskyttelse dvs 80-90% av faktoren til UVB-beskyttelsen. Den er dessverre litt fetere men ikke noe voldsomt, i tillegg så er det UVA-beskyttelse som beskytter mot aldringstegn.

AnonymBruker
Skrevet

Syntes at cliniderm light and matifying og LRP til ansikt er de beste sådan, eller så liker jeg Soltan fra Boots som inneholder 5 stjerners UVA-beskyttelse dvs 80-90% av faktoren til UVB-beskyttelsen. Den er dessverre litt fetere men ikke noe voldsomt, i tillegg så er det UVA-beskyttelse som beskytter mot aldringstegn.

Må legge til at det bare er krav om at solkremer skal inneholde 1/3 av UVA-beskyttelse i forhold til den UVB-beskyttelsen som er anført på kremen. Dvs. hvis du har solfaktor 30 så er er det bare solfaktor 10 beskyttelse fra UVA i mange solkremer.

• 1 måned senere...
Skrevet

Er du fornøyd med solkremen? :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...